Wintersport met dreumes van 15 maanden

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Kleintjuh85, 6 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Wij gaan begin maart op wintersport naar Frankrijk. Dit wordt de eerste keer met de kids. Vind het nu al best spannend en ga graag voorbereid reis.Onze kleine loopt al, en hebben een slee met rugleuning en riempjes gekocht.
    We hebben laatst bij de H&M een skipakje gekocht en we hebben ook nog een extra pakje voor als de andere heel nat is.

Alleen wat te doen met handschoenen? Denk dat het slim is aangezien ze al loopt om goede handschoentjes te kopen. Heeft iemand tips waar ik deze kan vinden en welk merk, en waar ik op zou moeten letten?
    Zelfde tips gevraagd mbt snowboots. Ze zit nu pas in maatje 20. En zonnebril of skibrilletje?

En wat te doen met kleding onder het skipakje? Thermokleding of gewoon een maillot of boxpakje aan doen?

Andere leuke of belangrijke tips zijn uiteraard ook welkom.

Thnx alvast

2. Butchke

Butchke Niet meer actief

Wij gaan al op wintersport met de kleintjes vanaf het moment ze 5maanden waren. Ik had altijd 2 skipakjes en nog een losse skibroek en jasje per kind bij. Zeker wanneer ze zelf in de sneeuw gaan spelen, willen de pakjes nog wel eens nat worden.
    Verder had ik altijd 2 paar wantjes per kind bij. Thermokleding is nog niet nodig. Ze droegen gewoon een hemdje, wel van wolmix, daarover een dun truitje en dan een fleece vest. Verder inderdaag een maillotje met daarover soms nog skisokjes, maar dan was het buiten wel heel koud. Snowboots zijn geen overbodige luxe!!! Laagjes zijn belangrijk.
    Mochten ze het warm krijgen, kan je altijd een laagje uit doen.
    Zonnebrillen zijn heeeeel belangrijk. Kinderen worden snel sneeuwblind. Dus een goede donkere bril voor de zonnige dagen en een skibrilletje met oranje glazen voor de bewolkte dagen :D

3. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Hier staan handige tips: Wintersportkleding voor peuters en kleuters - Kids Travel Service

Ik vind de wanten van Barts fijn. Een tweede paar is inderdaad wel handig, als er eentje nat is van het sneeuwpop maken. Ik heb wanten van Barts en Scapino. Thermokleding hoeft nog niet echt, pas als ze echt gaan zweten door het sporten heeft dat meerwaarde. Een warme maillot of een wollen romper en legging van H&M kan ook prima.

4. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    koop goed passende snowboats, anders kunnen ze er slecht op lopen plus krijgen ze snel koude voeten. (even de voetjes opmeten en online twee paar bestellen, dat je er een terugstuurt ofzo.)
    verder wantjes, die van barts zijn vaak wel fijn en warm. overigens kun je nu bij heel veel sportzaken (intersport/perry sport) gewoon dit soort dingen kopen, ook online is vanalles beschikbaar, vaak staat er wel welke maat voor welke leeftijd geschikt is.
    Zonnebrillen heb je van het merk babybanz, online te koop.
    verder zou ik gewoon normale kleding en wel laagjes, dus eerst ondergoed (des noods thermospul) een legging/maillot/broekje en trui onder het pakje aandoen. Online kun je wel thermo kleding voor kleine kindjes vinden als je dat wil.

fijne vakantie!

Deel Deze Pagina