Ideale bestemming (rond)reis nov-dec

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door annabel88, 1 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annabel88

annabel88 Bekend lid

7 feb 2017
    548
    80
    28
    Wij willen rond nov-dec een maandje vakantie opnemen met onze dan net 1, en 4jarige. We hebben veel gereisd maar met de kids toch wat meer wensen en op zoek naar wat meer luxe... en betaalbaar :). Wat ik zoek:

- goede vlucht, liefst nachtvluchten en allerliefst ook nog eens rechtstreeks:o:
    - warm
    - afwisselende natuur, èn liefst ook strand
    - geschikt voor autohuur (betaalbaar)
    - afstanden niet te lang, jongste haat auto rijden :(

Ik heb gedacht aan Bali, maar de vluchten zijn niet heel fijn en voor een week is dat leuk maar een maand in Bali is ècht geen optie. Zuid Afrika, maar de afstanden daar lijken best heel lang... Nicaragua maar zowel vlucht als autohuur is erg duur. Mexico was naast vrij prijzig ideaal maar daar zijn we geweest met de oudste.. Sri Lanka zou ideaal zijn maar daar zijn we al 2x geweest en een 3e keer trekt ons niet.

Iemand een goed idee??

2. bijnamoeder

bijnamoeder Bekend lid

26 mei 2013
    735
    522
    93
    Costa Rica?

3. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Zuid Afrika en dan rondje rondom Kaapstad, naar Stellenbosch, Oudshoorn, Knysna en weer terug naar Kaapstad via bijvoorbeeld Houtbaai. Heerlijk weer in die periode, geen jetlag en niet te lange afstanden.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  4. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.077
    12.030
    113
    Exact wat ik wilde voorstellen, geen tijdsverschil, directe vluchten en een fantastisch land, alleen weet ik niet of je overal terecht kunt met de leeftijd van de kinderen ivm gevaar met wilde dieren, daar moet je even goed naar kijken bij het boeken van accomodaties. Een luxe uitstapje die het rondje iets groter maakt is https://www.samara.co.za/plan-your-stay/ zoveel luxe hebben wij nooit ergens anders ervaren. Maar ik weet niet of dat werkt met een 1 jarige en een 4 jarige en of kinderen zijn toegestaan.

5. annabel88

annabel88 Bekend lid

7 feb 2017
    548
    80
    28
    Grappig! Costa Rica staat bovenaan ons lijstje want lijkt inderdaad alles te hebben, KLM vliegt soms zelfs rechtstreeks. Maar de kosten in Costa Rica zelf staan me een beetje tegen: huurauto + verblijf met het liefst toch wel een zwembad en de kosten lopen al aardig op.. plus nog de kosten van de uitstapjes en eten en drinken. Ik kan het niet heel goed inschatten maar van wat ik lees is "low budget" en onze wensenlijst toch wel lastig? Voor het idee, voor een week of 4 denken we aan 5- a 6000 euro voor 2 volwassenen en 2 kinderen (incl vlucht). Ik heb ook gekeken naar Nicaragua, een stuk goedkoper maar daar is autohuur weer onbetaalbaar :(

6. annabel88

annabel88 Bekend lid

7 feb 2017
    548
    80
    28
    Dat ziet er echt heel gaaf uit, zie alleen geen prijzen online ;).

7. annabel88

annabel88 Bekend lid

7 feb 2017
    548
    80
    28
    Dankjewel! Super ook met de route erbij, ik ga even goed kijken naar het rondje en de afstanden. Geen tijdsverschil is een enorm voordeel, Afrika zou voor ons de eerste keer zijn dus niet helemaal zeker over wat we kunnen verwachten maar dit klinkt goed!

8. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.077
    12.030
    113
    Ik ging een booking maken, dan komen de bedragen naar voren, maar dat hebben wij er 10 jaar geleden echt niet voor betaald:eek::o: gelukkig genoeg andere leuke adressen, als je meer tips wilt, laat maar weten!

Deel Deze Pagina