Zomervakantie met peuter in BeNeLux

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door tupp, 12 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij twijfelen wat we met de zomervakantie gaan doen. We wilden naar Centerparcs, maar die prijzen in de zomervakantie... :$:$

Normaal kamperen we, maar dat durft mijn man nog niet aan. Onze zoon slaapt 's nachts niet altijd goed en maakt dan veel lawaai. ;) en dat wil hij de andere mensen op de camping niet aandoen.

Wat we graag willen:
    - een huisje of ruim appartement met gelegenheid om buiten te zitten. (En dan graag zo dat onze knul niet zomaar de straat op kan lopen.)
    - een speeltuintje op loopafstand voor zijn kleine beentjes, een kinderboerderij o.i.d. zou ook heel fijn zijn.
    - zwembad in de buurt. (Ik vind het niet erg als we daarvoor een stukje moeten rijden - hooguit half uur)
    - op loopafstand of korte rijafstand een plek waar we uit eten kunnen en een patatje kunnen halen.
    - voor onszelf een mooie omgeving waar we kunnen wandelen of fietsen en in de buurt één of meerdere leuke steden om eens te winkelen.

En dan graag ergens in Nederland, België of Luxemburg want we willen nog niet te ver met hem rijden.

Ken jij een leuke plek waar wij ons met de kleine man goed kunnen vermaken?

2. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kan eens kijken op home away. Daar staan allerlei verschillende huisjes op voor verschillende prijsklasse door de hele wereld.
    Ouders hebben dat gebruikt voor een app in New York (goedkoper dan een hotel) en mijn man en ik voor een huisje in Wales.

3. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

zonde dat je in de zomervakantie moet :(
    Ook met de kinderkorting van cp of landal?

misschien roompot?

4. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik zou als ik jou was indd roompot in de gaten houden,

wij zelf gaan 2 keer per jaar meestal een midweekje weg met roompot, hebben nog nooit meer betaald als 60 euro

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja wij zijn vorig jaar naar centerparks geweest en hebben een 6-persoons huisje gedeeld met vrienden.
    Telefonisch geboekt en die mevrouw heeft ons netjes door het kortingswoud gestuurd.
    Uiteindelijk zaten we per stel op 400/week in de laatste week van juli in een voor ons perfect huisje.
    (aan het water, niet te veel buren en op 5-10 minuten lopen van dome en zwembad)

6. Saskia78

En vakantieveiling.nl af en toe eens afstruinen.. Daar staat ook altijd vanalles tussen. Je weet maar nooit :)

7. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.253
    1.011
    113
    Zuid-Holland
    landall park het land van bartje! erg leuk park!

8. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    roompot beach resort in zeeland, hebben we een heerlijk midweekje gehad!

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Oké, bedankt voor wat ideeën alvast. De jonge-gezinnen-korting geldt helaas niet in de vakanties van de basisscholen. Wij zitten allebei in het onderwijs, dus we betalen altijd de hoofdprijs.

Vakantieveilingen ben ik niet zo kapot van. Het is vaak pas kort van te voren en als je niet wint, heb je alsnog niks. Vind ik niet erg als we een keer op een "extra" vakantie zouden gaan. Maar in de zomer wil ik gewoon zeker weten dat ik er even tussenuit kan!

10. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Als je nog niet wilt kamperen kun je evt overwegen om een stacaravan op een kindercamping te huren. hierdoor wordt de geluidsoverlast stukken gedempt....
    voorbeelden:
    wij gaan al enkele jaren naar de sprookjescamping met onze kids, succes verzekerd. Leuke animatie voor de kinderen, veel kinderen in dezelfde leeftijdsgroep als je peuter, op elk veld speeltuintjes, sanitair ingericht op peuters (douches op hoogte, babybadjes in het sanitairgebouw, familiedouche etc.) zwembad binnen laag water speciaal voor peuters en ligt in een mooie omgeving in overijssel meteen aan het bos met uitgebreide wandel en fietsmogelijkheden. Hardenberg en Ommen zijn niet ver en ook de dierentuin van Emmen is goed te bereiken, evenals een Dierentuin in Duitsland net over de grens. restaurant en winkel op de camping, maar ook in de dorpjes/stadjes in de buurt: Sprookjescamping De Vechtstreek in Overijssel
    overigens zitten daar in de omgeving ook andere campings zoals De Beerze Bulten, De kleine Wolf en de Zandstuve, allemaal ingericht op kleinere kinderen en met verschillende mogelijkheden voor chaletjes/stacaravans in verschillende formaten/luxe uitvoeringen

Verder zijn er ook nog campings van:
    Welkom bij KinderKampeerWereld - Kindercampings
    waar volop chaletjes en stacaravans te huur zijn die misschien ook wel voldoen.

Maar: dan ben je toch aan het kamperen....op een andere manier dan echt in tent of caravan. Wel super leuk vind ik zelf...
    Weet overigens ook niet waar je zelf in nederland woont....

11. noa80

noa80 Bekend lid

7 jun 2009
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij zijn vorige jaar naar de jungle avonturen camping in rheeze geweest, met een tent van vacansoleil. Heel veel gezinnen met jonge kinderen en ik moet zeggen dat snachts weinig gehoord heb hoor. De tenten staan op een mooie onderlinge afstand dus weinig geluidsoverlast.
    Veel speeltuintjes op de camping en een mooi zwembad vooral voor peuters en kleuters.

succes met het maken van een keuze!

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Bedankt voor de tips! Een stacaravan op een kindercamping klinkt ook goed! En ik heb net even gekeken bij Roompot, dat is inderdaad een stuk goedkoper.

13. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Wij zijn 2 jaar terug in een huisje in Belgie geweest. Was echt heel goedkoop en prima locatie etc. Ben nu heel hard aan het denken over hoe die organisatie ook al weer heet...

Vorig jaar naar een Landal in Duitsland geweest maar das inderdaad best prijzig (hier ook in het onderwijs dus hebben hetzelfde probleem)

Volgens mij hebben we toen hier geboekt. Wij zaten in de buurt van Dinant en Han-sur-Lesse
    Vakantiehuizen Ardennen bij Ardennes-Etape, luxe villa's, chalets en groepsaccommodaties.

14. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Ik weet niet of je een beetje uit de voeten kunt met andere talen. Maar Centerparcs vanuit het buitenland boeken scheelt enorm veel geld. De vakanties in het buitenland vallen niet allemaal tegelijk met onze vakanties. Mijn zwager heeft laatst in de eerste week van januari heel goedkoop een huisje van Centerparcs gehuurd via de franse site van Centerparcs. Scheelde echt enorm.

Verder ben ik zelf ook op zoek naar iets leuks in de benelux en ik kreeg de tip van Landal Warsberg. Dit is op het drielandenpunt van Belgie, Duitsland en Luxemburg. Ligt bovenop een berg met prachtig uitzicht, een campingdeel met ook luxe stacaravans en een bungalowdeel. Het is niet te duur en je kunt vanuit het park met een leuk kabelbaantje naar Saarburg aan de voet van de berg. Kijk maar eens op Zoover.

15. Saskia78

dit had ik net in de mail:
    met 20% korting is het stuk betaalbaarder ineens :)

16. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.277
    2.978
    113
    Verplaatst naar 'vakantie'.

17. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    regio Alkmaar
    Herkenbaar, hier ook 'vastgebonden' aan de schoolvakanties....

18. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    regio Alkmaar
    Het scheelt echt
    Nooit geweten...

zie bijlage

Deel Deze Pagina