tips in vliegtuig

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door koekie monster, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. koekie monster

koekie monster Niet meer actief

hallo dames,

wij gaan van de zomer op vakantie met het vliegtuig, ongeveer 4,5 uur vliegen. ons zoontje is anderhalf. hebben jullie een idee/ervaring om hem bezig te houden? we zitten zelf al te denken aan een portabel dvd spelen zodat hij tik tak kan kijken. maar dat is natuurlijk ook maar voor een half uur tot een uur.

groetjes

2. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Toen onze dochter 1,5 was, zijn we naar Kreta geweest. ca. 3,5 uur vliegen. Wij hebben toen(mede hiervoor) een laptop aangeschaft. Daar babytv-dvd's opgezet en ze heeft de hele tijd er naar gekeken, voordeel van laptop de batterij is niet zo snel leeg, kan wel 5 uur mee + veel geheugen je kan er dus diverse filmpje opzetten die je kind leuk vindt. Hapjes en drinken onderweg erbij, beetje geinen met de achterburen. Ging best goed hoor.

3. koekie monster

hoi
    ja een laptop hebben we al, maar de accu gaat niet langer mee dan 5 min. hihi. dan is misschien de dvd portabel toch een goed idee.
    dank je wel

groetjes

4. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Wij hebben daarvoor een mini laptop aangeschaft de accu gaat ruim 6 uur mee. Ideaal lijkt me. Wij gaan over 2 weken ook 4,5 uur vliegen met 2 kids. Ik vraag me alleen af of ze wat kunnen horen van de dvd.

polletjepiek heb je haar een koptelefoon opgezet ?

5. Polletjepiek

@linda84, nee, we hebben het geluid heel zacht gezet zodat onze dochter het wel hoorde maar het niet storend was voor overige passagiers. Onze dochter houdt op zijn zachtst gezegd niet van gefrunnik, dus een koptelefoon is hier geen optie. We hebben overigens ook een mini-laptop.

6. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    we zijn afgelopen zaterdag teruggekomen van een vakantie in egypte met een dreumes van 13 maanden.. 5 uur heen en terugvliegen.. ik zag er ook enorm tegenop omdat hij nooit op een schoot zit of kan stilzitten..
    maar hij sliep als een blok in het vliegtuig.. het maakte zoveel lawaai, meer dan een auto, dat hij er zowieso moe van werd :)
    daarnaast hadden we allerlei speeltjes waar we ook veel aan gehad hebben.. zoals een echte sleutelbos met niet meer gebuirkte sleutels en sleutelhangers.. een tekenbord die hij zelf kan uitwissen ( dit was helemaal de hype)en nog heel veel frustelstjes die hij thius ook helemaal leuk vindt zoals pinpas etc etc.. waar we overigens wel veel aan gehad hebben is een lolly bij het dalen.. die wisselde ik af met de fles om zo de druk van zijn oren te halen en dat lukte ook goed, tenminste hij leek er geen last van te hebben..

succes en veel plezier op vakantie!

7. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Wij hebben toen allerlei kleine cadeautjes gekocht en die ook allemaal in cadeaupapier gepakt. Als Louise dan eenmaal klaar was met een aantal cadeautjes (bijv. blocnote en kleurtjes) kon ze daar weer een tijdje mee vooruit, dan even een doosje rozijntjes, etc. Ging prima

8. koekie monster

hoi hoi,

dit word de 3de keer dat hij gaat vliegen. maar slapen doet hij helaas niet (ja 10 min voor de landing hihi) maar het tekenbord en de sleutels(daar is hij ook helemaal dol op) zijn een goed idee. ook de cadeautjes zijn erg leuk.
    elegance waar heb je zo'n tekenbord gekocht? hebben ze die ook in het klein? wat ik me kan herrinneren is dat die vrij groot zijn.

groetjes

9. Polletjepiek

@Koekie Monster,

Wij hadden ook zo'n tekenbordje bij ons, een kleintje van Fisher Price. Het is ongeveer A5-formaat. Wij hebben hem toen bij ToysXL gekocht.

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

11. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    De kleine tekenbordjes hebben ze nu bij kruidvat !

Deel Deze Pagina