Hi De titel zegt het al,, we vertrekken over een week of 3 naar Turkije. Heerlijk er even tussen uit, Ik had onze vakantie uitgezocht op een aantal dingen, 1 van de belangrijkste was toch wel redelijke vliegtijden. En natuurlijk weet ik dat alle vliegtijden altijd kunnen veranderen!!! en ja hoor... We vliegen nu heen om 16:15 en zijn dan daar pas om uur of 20:00, dan nog met de bus dus pas rond 22:00 gesetteld in hotel. Terug is nog erger... 22:45 vliegen, pas rond 2 uur op schiphol... Hoe pak je dit aan met een peuter van 3? Hij is altijd al een slechte slaper, ( niet in de auto, niet in de wandelwagen, niet even tussen door op de bank). Maar het is een kind wat erg slecht tegen wisselingen kan. Dus laat naar bed en dat soort dingen, doen we ook eigenlijk nooit, dus hij is er ook niet aan gewend. Hoe kan ik er toch voor zorgen, dat hij slaapt? En dat hij te genieten is? Toevallig zijn we gister terug gekomen van midweek belgie met hele fam vanwege huwelijk, dus smiddags in auto ook niet geslapen. Dan valt er om 18 uur dus niets meer mee te doen, uiteindelijk maar zonder eten in bed. ben zo bang dat we dit ook krijgen in Turkije. Hoop op tips. En weet dat ik er me er gewoon aan over moet gaan geven, maar ben er zo bang voor... Alvast bedankt
iPad of tablet mee met filmpjes. Werkt hier perfect. Verder denk ik, hoe gekker jij je maakt, hoe meer hij het voelt! Je kan ook denken, relax, het is vakantie en we zien het wel (zo doen wij het).
Wat casara schrijft, relaxt zijn, het is een paar uur, misschien dat hij zich wel overgeeft en toch een dutje doet omdat het zo'n lange dag is, misschien kun je nog iets proberen met een klein middag slaapje voordat jullie thuis vertrekken. Genoeg speeltjes mee, misschien wat kado'tjes en ballonnen (die je onderweg opblaast) maak er een feestje van! Oja en wat dingen dingen die hij lekker kan eten en niet zo vaak krijgt ofzo. Voor een volgende keer misschien een vlucht boeken met handigere tijden, zelf zou ik beide tijden niet kiezen, met of zonder kindjes... Wat een ontijden!
De tijden zijn veranderd Verder wel er mee eens, zelf ontspannen blijven dat maakt heel veel verschil. Ik neem aan dat je in Turkije rustig aan kan doen. Plan geen gekke dingen die eerste dag(en).
Alvast bedankt voor de tips!! Ja een ipad hadden we al bedacht, alleen hebben we die niet, maar valt vast wel ergens te regelen. 3 dgn voor vertrek is hij jarig, dus genoeg "nieuw "speelgoed. Het niet bang zijn en relax zijn... Ja dat moet ik proberen, ik vind dat altijd erg lastig. Hou graag de touwtjes in handen... Ja in eerste instantie hadden we 11:30 heen en 13;30 terug, naar Portugal, maar dat hotel ging failliet. Uiteindelijk gekozen voor de meest "gunstige" tijden, 7:00 smorgens heen, en rond 13:00 terug. Oke dan zou meneer rond 13 a 14 uur bij aankomst nog even kunnen slapen. Dat hadden we wel overleefd. Maar deze tijden.... vooral de terugdag.. Pffff nu al slapeloze nachten van. En ja ik weet het relax......... Nog meer tips zijn altijd welkom!!! Alvast bedankt
Maak je geen zorgen, echt! Ok misschien makkelijker gezegd dan gedaan maar ik spreek uit ruime ervaring. Wij hebben met twee moeilijke slapers op de meest onmogelijke tijden gevlogen (denk aan vertrek om 0.00 's nachts...) en het gaat altijd goed. De omgeving is anders, het is interessant, het gezoem van een vliegtuig zorgt er écht voor dat ze makkelijker in slaap vallen en het is ook maar 3 uurtjes vliegen. Zorg voor wat afleiding, kleine hapjes (pepsels, rozijntjes etc) voor als hij echt op zijn stoel moet blijven zitten. En ontspan. Zo zonde om hier je vakantiepret door te laten verpesten! Wat is het ergste dat je kan gebeuren? Dat hij even gaat jengelen, nou dat zal best gebeuren, geen ramp, hij is snel genoeg weer stil. Hij is groot genoeg om goed afgeleid te kunnen worden met iets leuks dus dont worry. Wij vliegen straks ook weer om 5.00 uur 's ochtends ofzo, dus ja midden in de nacht vertrekken vanuit huis. Nee niet ideaal maar het regelt zich vanzelf. Echt waar.
Hoi, Je kan er alleen maar in mee gaan, en uiteindelijk zal je merken dat het allemaal heeeeeeeel erg meevalt. Want ik ben ook zo . Wij hadden ooit een reis naar Turkije ook met vluchttijden om 12 uur overdag, perfect dacht ik. Ik ging de tickets ophalen en ja hoor, we vertrokken om 07 uur sochtends oid...lekker halverwege de nacht uit bed halen en zonder ontbijt de taxi in. Maar het ging eigenlijk erg rustig allemaal. Hij zat gewoon in de buggy en was verder best ok. Ze vinden het ook spannend allemaal. Je terugreis is inderdaad niet een fijne tijd. Maar je doet er niet zo veel aan. Bij terugkomst uit laten slapen en savonds om 18 uur in bed. Dag later nog eens en dan is het weer goed. Het ergste wat je kan overkomen is veel gehuil maar goed....je zit niet op een 11 uur durende vlucht dus het gaat vast wel meevallen. Ipad mee en heel veel kadootjes van de Zeeman. Laat hem maar zijn gang gaan. Is hij echt moe dan valt hij heus wel even in slaap in het vliegtuig. Succes!
Relaxte tijden. Ik zou ze wel willen hebben. Wij vliegen om 5 uur s ochtends, wat een hel. Ik heb het niet door gehad met boeken, had echt beter op moeten letten.
Zoals hierboven ook aangegeven, zien hoe het op dat moment gaat. Wij vliegen dit jaar voor het eerst met beide kindjes, 3,5 en 1,5 jaar oud. Beide ook lastige slapers, en de heenreis zijn we ook van 17:00 tot 21:30 onderweg. We zien het wel, nemen kleine 'cadeautjes' mee, en wat lekkers met de ipad. Het ergste dat kan gebeuren is dat ze al die tijd wakker zijn en jengelig worden, jammer dan... Daarna hebben we lekker vakantie en kunnen ze rustig aan doen en bijslapen.
Er zijn al veel tips gegeven. Las alleen wat over ballonnen..die zou ik thuis laten die gaan knappen. En het mag ook niet..
Echt, maak je niet te druk. Wij vliegen al jaren op de meest nare tijden (5 uur heen, 23.30 terug bijvoorbeeld). De kids hebben altijd de grootste lol in de ballenbak van burgerking om 3 uur 's nachts. Gewoon meegaan in wat je kindje aangeeft. Wil ie lekker tegen je aanliggen, laat em lekker liggen. Wil ie eten, laat em lekker snoepen etc. Dan ben je zelf relaxt en gaat het vast heel erg goed! En vaak liggen ze bij ons binnen 10 minuten na opstijgen te pitten
Ik weet niet hoe je geboekt hebt, maar je zou evt kunnen bellen om te kijken of er toch geen andere vluchten zijn. Mss wel de vluchten die je eerste gekozen had, maar ala er mensen een aanvraag doen, worden anderen van vluchten gewisseld. Wie weet!
Tip voor de volgende keer, vlieg vanaf een regionaal vliegveld. Wij vliegen altijd vanaf Eindhoven AirPort en daar mag nooit midden in de nacht opgevlogen worden. Dus nooit een vlucht om 03:00.
Handig dat je kindje jarig is vlak van te voren. Ik zou dan ook daar gericht kadootjes op geven en de familie/vrienden ook gerichte dingen laten geven. Misschien een kindertablet of storio of zoiets?
ik heb niet alles gelezen, dus misschien dubbel, maar mijn ervaring is, vaak vinden die kleintjes het allemaal zooo indrukwekkend dat ze niet eens door hebben moe te zijn, vliegtuigen en dergelijke bussen vinden ze allemaal maar wat spannend er gaat een wereld voor ze open, en veelal in de turkse bussen heb je ook tv en dergelijke, ik zou zeggen go with the flow
Balen dat je nu zulke tijden hebt. Wij vliegen speciaal vanaf Rotterdam omdat de tijden dan gunstiger zijnen hoop ook dat het zo zal blijven. Probeer te relaxen maar dat is makkelijk gezegd. Ik zie er ook erg tegenop met mijn drukke ventje die ineens stil moet zitten. Wij hebben privé vervoer vanaf het vliegveld geregeld zodat we niet eerst half Rhodos over hoeven en sneller bij het hotel zijn. En als hij dan niet te genieten is dan heeft alleen de chauffeur er last van haha. Misschien kun je daar nog naar kijken.
Just go with the flow. Wij vlogen afgelopen winter om 5.30 naar Lanzarote en om 21.30 terug. Waren om half 3 's nachts op Schiphol beide keren. Het voordeel van zulke onmogelijke tijden is dat je kind waarschijnlijk een groot deel van de tijd in het vliegtuig slaapt. Misschien 's middags wat laten voorslapen, zodat hij het 's avonds uithoudt tot het instappen. Die van mij sliepen al bijna voordat we opgestegen waren. En van midden in de nacht een paar uur wakker zijn, krijgen ze ook niks. De volgende dag slapen ze misschien overdag weer wat langer of wat vroeger naar bed en dan is het weer goed.
Bedankt meiden!!! Ga zeker dinsdag even reisburo vragen en na vraag doen. Misschien kan er inderdaad nog wat geschoven worden, je weet maar nooit. Ja zeker handig zijn verjaardag, hij krijgt van ons de storio.. gister alvast uitgeprobeerd (ik zelf dan) en een leuk ding!! Een klein vliegveld zou inderdaad handig zijn, maar ja we wonen in de kop van noord holland en ja schiphol is dan toch wel dichtbij met maar 30 minuten reistijd.... Had ook al bedacht dat ik misschien vertrekdag nog wel de kamer langer kan aanhouden, zodat meneer nog even een middag tukkie kan doen. Zal ook weer schelen. Oke en vooral rustig blijven!!! Ik ga het echt proberen!!!! Dank jullie!!!
Laat je niet afschepen op reisburo met sorry mevr tis wat het is.. Desnoods bel zelf met je reisorganisatie je reseverings nummer heb je
Niet druk maken. Je maakt je al veel te druk van te voren over de vliegtijden. Wij hebben ook allerlei tijden gehad met vliegtuig en kinderen. En geen problemen gehad. Het is hoe je er zelf mee omgaat. Wij hadden de iPad's mee en ze hadden ieder een rugtas met allerlei kleine cadeautjes (denk aan kleurbloek met doosje potloden, puzzeltje, voorleesboekje, stickerboekje). Vorig jaar naar Turkije vielen ze na een uur in slaap in het vliegtuig. Ongeveer half uur voor landen werden ze zelf wakker en in de transfer bus (moesten nog anderhalf uur rijden) vielen ze gelijk weer in slaap. En de 1e dag daar hebben we gewoon heerlijk rustig aangedaan. Juist op de terugweg vroeg in de middag waren het stuiterbakken.