USA reis alles zelf boeken of pakket reis

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Yellowsun, 7 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    wij zijn van plan om aankomende zomer naar de westkust te gaan,
    We zijn er al een keer eerder geweest en hebben toen een pakket reis geboekt.
    Maar nu hoor ik van een collega dat ik beter zelf een route kan maken en losse hotels en vliegreis kan boeken omdat dat veel voordeliger is.
    Maar wat als er onderweg wat gebeurt ? Helpt je reisverzekering je dan ?
    En ben ik werkelijk goedkoper uit als ik alles zelf boek?
    Wie heeft er tips?

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Vaak is het wel goedkoper. En je reisverzekering helpt je gewoon als je hebt geboekt, waarom zouden ze dat niet doen?

Yellowsun vindt dit leuk.
  3. tlc81

tlc81 Bekend lid

22 jan 2012
    684
    127
    43
    Wij hadden alleen vlucht geboekt en hotel voor de eerste nacht. De rest van de reis per dag wat gezocht. Wel de route uitgestippeld, zodat we een leidraad hadden. Is ons prima bevallen. Op elke staat hoek heb je wel een motel. Er hangen kortingskaartjes en boekjes die je gratis mee mag nemen met motels in elke stad etc.. En met booking.com is het helemaal peanuts. Veel leuker!

Elisabetta, dds en Yellowsun vinden dit leuk.
  4. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.013
    6.754
    113
    zuid-holland zuid
    Wat tlc81 zegt..
    Wij deden via reisorganisatie vliegtickets, autohuur en eerste hotelovernachting. De rest zoek je dan zelf bijelkaar.
    Is in Amerika makkelijk te doen. Je kunt echt op de bonnefooi gaan, maar je kunt natuurlijk ook zelf 3 mnd tevoren je hotels boeken, of alleen die op gewilde locaties vast vastleggen....net wat je zelf prettig vind.

5. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Ik moet er wel bijzetten dat wij willen gaan in het hoogseizoen, juli dus. Ik neem aan dat het dan we veel drukker is.

6. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.785
    3.911
    113
    Je kan toch nu al reserveren? Je hoeft niet op de bonnefooi te gaan. Ik heb onze meeste reizen helemaal zelf uitgestippeld en geboekt maar bonnefooi is niets voor ons dus gewoon van te voren.

7. Poesta

Poesta Bekend lid

13 aug 2015
    879
    307
    63
    Het is inderdaad over het algemeen goedkoper en je bent meer baas over je eigen agenda. Bonnefooi kan, hoeft niet. Als je heel kritisch op je accomodatie bent of niet zo van op de bonnefooi reizen houdt kan je natuurlijk alles zelf al vooruit boeken.
    Ik vind het juist altijd fijn om flexibel te zijn. Vaak vertrekken we met een globaal plan in ons hoofd maar juist doordat we zo min mogelijk boeken kunnen we nog eens van het plan afwijken. Ergens nachtje(s) langer blijven omdat het leuk is, of juist met gierende banden meteen de volgende dag door omdat het tegenvalt. Op advies van medereizigers je route toch nog een beetje aanpassen halverwege etc.
    Maar, het is natuurlijk maar net waar je van houdt. Wil je precies weten waar je aan toe bent dan kan je natuurlijk alles van te voren vastleggen, desnoods tot je helicoptervlucht boven de Grand Canyon aan toe :) Want dat is het risico van bonnefooi: soms zitten accomodaties of excursies vol als je niet van te voren boekt. Wij gaan dan meestal wat anders doen en maken daar nooit zo'n punt van, maar als je must-go's/do's hebt dan is dat nog iets om rekening mee te houden.
    Je reisverzekering is gewoon geldig als je op eigen gelegenheid reist.

8. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    En waar boeken jullie dan? gewoon via bookings.com of zijn er andere sites ?

9. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.785
    3.911
    113
    Ik heb voor Amerika bijna alles op booking.com gedaan ja. Maar check ook regelmatig via TriVaGo verschillende sites.

10. veense

veense Niet meer actief

Gaaf het, die helikoptervlucht boven de Grand Canyon! Veel wilde dieren ook gezien, kuddes bizons etc.

Ontopic: wij boeken onze rondreizen door de VS altijd zelf, alles los. Boeken hotels wel altijd voor vertrek al, vaak rechtstreeks bij het hotel zelf, vaak goedkoper dan bij booking.com.
    Is even wat werk, maar dan heb je wel wat je wilt....

Poesta en Yellowsun vinden dit leuk.
  11. Zetje

Zetje Lid

16 nov 2013
    29
    14
    3
  12. Essie3

Essie3 Niet meer actief

Wij hebben zelf een route uitgestippeld, en vantevoren alle hotels geboekt. Wij wilden namelijk meer nationale parken zien dan het standaard rondje en houden ook van wat luxere hotels. Is erg goed bevallen.

13. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.182
    12.196
    113
    Als je het leuk vindt om alles uit te zoeken kan ik je zeker aanbevelen de reis zelf samen te stellen. Je bent er al eerder geweest, dus de kans is groot dat je van de standaard route wild afwijken.
    Je kunt je vluchten zelf bepalen incl tijden en eventuele overstap. (Wij vlogen op Denver en gingen terug van LA). Ik had veel geboekt via boeking.com en koos dan voor hotels met kosteloos annuleren tot kort voor aankomst, maar als je in nationale parken wilt overnachten is dat niet mogelijk.
    Het vraagt wel wat uitzoekwerk. Als je bijvoorbeeld in een andere staat landt dan waar je vertrekt, moet je even uitzoeken welke verhuurmaatschappij geen drop off kosten vraagt. Ook maak ik altijd een excel bestand met locatie, hotel, aantal km, kosten etc. Wij hebben tot nu toe bijna alle verre reizen zo geboekt, ik kijk er erg naar uit dat het weer kan.

Elisabetta en Yellowsun vinden dit leuk.
  14. ATB1982

ATB1982 Lid

13 jun 2010
    22
    1
    3
    NULL
    NULL
    Ga gewoon naar een reisbureau. Daar kun je ook je hele reis op maat laten maken... zeker in het hoogseizoen en op de bekendste plekken zit al snel het eea vol. Vluchten boek je ook nu het voordeligst.. succes!

15. Cynnth

Cynnth Lid

7 nov 2017
    96
    46
    18
    Vrouw
    Wij zijn net een paar dagen terug uit Amerika. Hebben alles zelf en apart van elkaar geboekt. Tickets via TUI, auto via Alamo, een villa via particulier, hotel via Booking.com etc. Beviel ons prima. Verzekeringen afgesloten bij Centraal beheer en alles was prima gedekt. Ben je al eens eerder in amerika geweest??

Yellowsun en MamaChantal vinden dit leuk.
  16. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Op de bonnefooi kan daar ook wel inderdaad, zijn toch veel motels en desnoods bel je eventjes op de dag zelf om te checken of er plaats is. Is ons ook gelukt :)

17. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Wij zijn al 2x eerder geweest maar de laatste keer is alweer 15 jaar geleden nu is onze zoon 9 en we vinden het leuk om nog eens met hem te gaan.
    We denken dat dit juist een leuke leeftijd is en hij nu nog goedkoper mee mag vliegen

18. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.013
    6.754
    113
    zuid-holland zuid
    Ken je het AllesAmerika forum? Daar kun je heel veel vragen kwijt over routes en overnachtingen, herl veel experts daar ☺️

Deel Deze Pagina