Ligt eraan. Misschien heeft ze een annuleringsverzekering. Of als het annuleringsverzekering bedrag bijvoorbeeld 100 euro is maar het verschil 200 euro. Dan houd je er altijd nog 100 in je zak.
Dat wist ik niet. We zijn met een gezelschap en wilden in de voorjaarsvakantie weg. Ik had niet gedacht dat ze nog huisjes zouden hebben in deze periode...
Heb ik naar gekeken. We hebben een doorlopende annuleringsverzekering, maar je moet dan wel een goede reden hebben om te annuleren. 5 jaar geleden zou ik naar een festival, maar ik kreeg een miskraam en kreeg 2 dagen vóór we naar het festival zouden gaan een curettage. Je wil niet weten hoe vaak ik tegen hoeveel verschillende mensen van de verzekeraar uit heb moeten leggen dat ik echt niet naar dat festival kon, en dat ik een festivalticket en een los campingticket had, speciaal voor de camping, die daar bij hoorde. Wat een gedoe. En ook erg onpersoonlijk, zo weinig begrip. Maar ik ga er vanuit dat je ook voor het annuleren van een huisje op een park een goede reden nodig hebt. Ik heb overigens wel gekeken, hoor. Als ik nu zou annuleren, moet ik alsnog 30% van het bedrag betalen, dus ik ben er niet goedkoper mee uit.
Denk jij serieus dat die annulering verzekering het om deze reden gaat vergoeden Daar moet je een geldige reden voor hebben en geloof mij daar zijn ze streng in.
Ik vind het oprecht gek dat jij het gek vindt dat die prijzen veranderen. De prijs voor een bus melk nu is toch ook niet dezelfde als voor diezelfde bus melk een half jaar geleden? Dat is nu eenmaal de wet van vraag en aanbod, de invloed van veranderende grondstoffen, etc. Ook in toerisme gelden die wetten.
Natuurlijk vergoedt een annuleringsverzekering dit niet! Ze zijn niet helemaal Gekke Henkie... Hier een paar keer om medische redenen moeten annuleren, waaronder twee keer een vakantie bij Landal. Ik kreeg alleen mijn geld terug als ik een verklaring van een arts/ziekenhuis bijsloot. Omdat ik een geldige reden had en alle vereiste papieren had ingeleverd, kregen we het volledige bedrag zonder gedoe terug. Maar je moet aan veel voorwaarden voldoen. Ik snap eigenlijk ook niet zo goed waarom je gaat miepen over prijsverschil. Als je iets in de winkel koopt, kan de prijs morgen ook anders zijn. Als je vandaag shampoo koopt, ga je toch ook niet bij de kassa zeuren dat het een halfjaar geleden in de aanbieding was? Natuurlijk veranderen prijzen van producten, reizen en vakanties continue. Dat is een natuurlijke wisselwerking tussen vraag & aanbod. Dan had je moeten wachten en last minute moeten boeken!
Last minutes zijn toch altijd goedkoper? Bij landal gaan ze meestal met vertrek vanaf 2 maanden zakken in prijs. Om die reden boek ik alleen nog maar last minutes bij landal. Zeker met vrienden gaat het er toch voornamelijk om dat je het leuk hebt met elkaar en of je dan op park A of park B zit maakt geen bal uit.