Dakkoffer ja of nee (volvov50)

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Ntje, May 11, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ntje

Ntje Fanatiek lid

Nov 11, 2012
    3,720
    90
    48
    Almere
    Hi allemaal!

Wij gaan in augustus 2 weken naar Italië en we twijfelen of we een dakkoffer nodig hebben of niet.

We hebben een volvov50 (station). We gaan naar een camping maar in een stacaravan waar beddengoed campingbedje en keukenspullen enzo al aanwezig zijn.

Hebben alleen geen handdoeken en geen buggy daar.

Maar we zijn nog nooit eerder met de auto op vakantie geweest en nog nooit naar een camping. Maar als we naar centerparks of landal gaan is het wel al snel vol maar dan neem je ook weer meer mee aan eten enzo.

Dus heeft iemand wel ervaring met een station en op vakantie gaan? Met en zonder dakkoffer?

Dankjulliewel voor de tips en ervaringen

2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,179
    10,724
    113
    1 kind en een station, en geen kampeerspullen? Man, je kan je halve huis meenemen in zo'n auto! Mij lijkt het niet nodig, maar ik weet niet wat jij allemaal mee wil slepen. Met alleen kleding, handdoeken, wat etenswaar en een buggy past het hier nog met 2 grotere kinderen in een polootje, en dan is de hoedenplank nog leeg.

Ntje likes this.
  3. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,027
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Laatste keer dat wij naar een camping gingen in Frankrijk hadden wij een peugeot 307sw.
    Kofferbak daarvan is iets ruimer dan van jullie volvo.
    Wij hadden geen buggy meer mee, maar ik had wel beddengoed mee voor 4 personen.
    Daarnaast had ik ok best wat mee aan eten en had ik een rijstkoker meegenomen.
    Mijn man had het zo ingepakt dat de hoedenplank gewoon dichtkon.
    Genoeg ruimte dus!

Ik zou geen dakkoffer meenemen.

Ntje likes this.
  4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Hier wel een station met dakkoffer maar moeten dan ook onze eigen (grote) tent meenemen, koelkastje, luchtbedden, slaapzakken, kookplaat, pannen enzo. Jullie hebben echt geen dakkoffer nodig dus ;)

Ntje likes this.
  5. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,993
    6,743
    113
    zuid-holland zuid
    Wij hebben een v40 en destijds wel een dakkoffer gekocht omdat we de volledige kinderwagen mee wilden nemen, omdat onze jongste toen 4 maanden was toen we weggingen.
    Nu gebruiken we hem alleen nog maar als we echt met de tent op pad gaan, voor een stacaravan hebben we hem echt niet meer nodig.
    Ik denk dus dat jullie hem helemaal niet nodig hebben, tenzij je graag je hele huisraad meeneem ;)

Ntje likes this.
  6. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    3,645
    1,251
    113
    randstad
    Lijkt mij niet nodig. Wij kregen met 1kind alles incl kinderwagen met bak nog mee in een aygo. Maar waarom neem je naar een stacaravan minder eten mee dan naar een landal? Je moet toch overal eten? En ze hebben overal supermarktensuIk neem waar ik ook heen ga eigenlijk altijd 1avondmaaltijd kruiden en vaatwasmiddel mee de rest koop ik ter plaatse

Ntje likes this.
  7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,139
    8,870
    113
    Met een weekendje neem je vaak dezelfde basisspullen mee als wanneer je langer gaat, wat dat betreft heeft een weekend dus in verhouding veel ruimte nodig. ;) Die paar extra korte broeken en t-shirts passen er meestal wel bij. :) Mij lijkt het ook dat je het wel moet redden (wij redden het ook met een Skoda Fabia combi met twee kinderen).

Ntje and olleke like this.
  8. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

Jan 29, 2014
    2,251
    670
    113
    Wij gaan ook met de auto naar Italie naar een camping maar nemen echt een dakkoffer mee. En wij rijden een Volkswagen Golf 7 met een ruime kofferbak maar het zit zo vol. Of ik neem gewoon teveel mee waarschijnlijk

Ntje likes this.
  9. Nana01

Nana01 Actief lid

Jul 30, 2016
    219
    66
    28
    Wij hebben ook een station wagen en gaan dit jaar ook voor het eerst met de auto naar Italie. Ik ben eigenlijk wel van plan een dakkoffer te nemen want met een midweekje Disney of een weekend Landal zit de auto al stampvol.
    En ik wil onderweg ook normaal ergens bij kunnen in de kofferbak.

10. Nana01

Nana01 Actief lid

Jul 30, 2016
    219
    66
    28
    Dus misschien neem ik ook wel veel te veel mee of zijn wij hele slechte inpakkers :roflmao:

Ntje likes this.
  11. Feye

Feye VIP lid

Nov 26, 2013
    6,468
    3,914
    113
    Female
    Kamperen met eigen tent of skiën = dakkoffer mee. Anders past het prima zonder. Past het niet, dan heb je gewoon teveel gepakt ;)

Ntje likes this.
  12. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,272
    25,745
    113
    Toen wij op vakantie gingen met 3 kinderen en een zafira (ook stacaravan of huisje in Frankrijk) hadden we meer dan genoeg ruimte zonder dakkoffer.
    Nu met 4 kinderen in die zelfde zafira komt er wel een dakkoffer.

Ntje likes this.
  13. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

Feb 20, 2018
    1,514
    853
    113
    Female
    Nee echt niet nodig wij namen altijd de bugaboo kinderstoel campingbedje en matras van gewone bedje en dat paste naast alle andere spullen gewoon in de auto (ford focus en nu Skoda octavia combi)

Ntje likes this.
  14. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Nee joh :roflmao:

Ntje likes this.
  15. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,915
    3,937
    113
    Uhm tja wij hebben er wel eentje. Twee kinderen van inmiddels 6 en 3,5 en zelfs nu we geen kinderwagen/buggy en campingbedje meer mee hoeven te slepen gebruiken we de dakkoffer!
    We hebben een peugeot 207 station, dus een redelijke kofferbak maar dan nog past het niet allemaal hoor. Net een weekend landal gehad, dan hebben we allemaal 1 tas/koffer, plus een tas met handdoeken en en nog een stuk of wat tassen met overig spul. En het loopfietsje van de jongste. We zitten dan niet propvol maar in ieder geval kan iedereen fatsoenlijk zitten in de auto en heb je gewoon zicht in je achteruitkijkspiegel ;)

Ntje likes this.
  16. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

Feb 13, 2013
    2,070
    97
    48
    Wij gaan volgende week met de auto naar Italië voor 2 weken.
    Met 2 kids en een station gaat ook de dakkoffers mee.
    Wij nemen wel altijd beddengoed mee, handdoeken, en wij vinden het fijn om wat basis boodschappen mee te nemen van thuis. Met inpakken kunnen we meestal wel onder de hoedenplank blijven met onze spullen, dat vinden we beide fijner rijden omdat we dan meer zicht hebben.

Ohja, we twijfelen nog of we de kinderwagen mee moeten nemen voor de jongste..

Ntje likes this.
  17. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

Mar 20, 2015
    4,485
    2,225
    113
    Female
    twente
    Wij hebben een ruime kofferbak maar vorig jaar ons wel hetzelfde afgevraagd. Alleen moest er toen naast de kinderwagen en alle kleding ook een herdershond en de daarbij horende bench mee. En raad eens wie het beste plekje had? De hond! Zeeën van ruimte en lekker liggen slapen de hele weg :)
    Maar nu moet ik wel zeggen dat we bijvoorbeeld ook spullen tussen de stoel en op de achterbank kwijt kunnen en de stoelen afzonderlijk kunnen dicht klappen.
    Mijn man pakt de auto altijd perfect in en ik zorg dat we qua spullen niet teveel meenemen. Ik doe toch wel mijn wasjes op de camping.
    Dit jaar helaas geen hond meer en geen kinderwagen. Enkel een buggy dus we gaan het met gemak redden :)

Ntje likes this.
  18. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

Mar 10, 2006
    2,096
    28
    48
    Gemert
    Wij hebben station gehad en nu een andere auto. Maar als we iets niet kunnen missen is het onze dakkoffer ;). Hoef ik niet te kijken met inpakken kan gewoon alles lekker mee. Heerlijk! Gaat hard hoor, je bent zo eind op weg als je gaat pakken!

Ntje likes this.
  19. smax

smax Fanatiek lid

Feb 15, 2018
    1,955
    1,042
    113
    Female
    Vanaf twee kinderen namen wij de dakkoffer mee, want dan kon er geen bagage op de achterbank.
    Moet wel zeggen dat toen de dubbele wagen mee ging en dat ding neemt wel wat ruimte in beslag.
    Nu met drie kinderen gaat de dakkoffer ook mee.
    Je hebt toch je kinderwagen, campingbedje, voor 5 personen kleding, etc mee.

Ntje likes this.
  20. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

Feb 12, 2012
    4,237
    1,891
    113
    Female
    Geen station maar wel een dakkoffer.
    We rijden een veel kleinere auto maar nemen niet altijd heel veel bagage mee. Als we wat minder meenemen, gaat toch de dakkoffer mee. Heerlijk. Dakkoffer zit zo op het dak en 't gevoel van ruimte in de auto vind ik wel heel prettig.

Ntje likes this.

Share This Page