Lange autoreis met peuter, graag tips..

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Beeps, 16 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    Ik ga het toch even aan de ervaringsdeskundigen vragen..

Wij gaan naar Spanje met de auto volgende maand, we rijden overdag, overnachten in Frankrijk en rijden de volgende ochtend weer door, alles op ons gemakje..

Maar hoe vermaken we de kleine van 2 jaar gedurende de reis? Ik wil niet dat hij veel slaapt, want als we ergens overnachten moet hij ook slapen, zodat wij kunnen slapen..

We hebben een Ipad houder gekocht, staan inmiddels wat films op, kleurboek, leesboekjes..

hebben jullie verder nog tips? wat mee te nemen ter vermaak, of andere tips? Ik heb nog nooit zo'n lange reis met de auto afgelegd dus weet eigenlijk niet waar ik aan begin...

Alvast onwijs bedankt!

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Denk dat je slapen in de auto echt niet tegen kan houden, zeker niet bij zo'n lange reis.

Wij hebben (gelukkig, haha, het zou met onze meiden echt drama zijn) nooit zo'n lange autorit gemaakt maar voor in het vliegtuig zorg ik in ieder geval altijd voor een tablet met filmpjes, zo'n magisch tekenbord, een nieuw kleurboek met stickers en wat nieuw speelgoed. Misschien een nieuw autootje of poppetje waar hij mee kan spelen. En veel kleine hapjes, rozijntjes, pepsels, krentenbollen...geen chocola of andere knoeidingen.

3. liesbet77

liesbet77 Actief lid

26 dec 2009
    333
    0
    0
    bediende
    België
    wij hebben dat wel al een aantal keren gedaan, een keer als baby, een keer toen zoon 1.5 was en vorig jaar met twee kinderen naar Kroatië (dit jaar opnieuw) , zeven jaar en 4 jaar.

Wij stoppen onderweg wel twee keer. Zo moeten we max 4-5 uur aan een stuk rijden. Het kost een beetje meer maar het is véél relaxter, zeker als je ook file hebt. 10 uur aan een stuk rijden vind ik bv heel erg lang (niet alleen voor de kinderen). Misschien te overwegen?

verder : dvd speler, snoep en koek, geregeld eens stoppen , kleine cadeautjes inpakken ...
    veel meer kan je denk ik niet doen in de auto.
    voorzie ook plaats achterin zodat je naar je kindje kan gaan zitten als ze lastig zijn, heeft bij ons ook wonderen verricht vorig jaar.

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ipad houder hadden wij oo gekocht voor de reis naar italie....helaas moest de oudste spugen van tv kijken in de auto dus zeker eve uitproberen van te voren!

Hier is het erg goed gegaan....de jongste sliep dus wel veel, snap ook niet zo goed hoe dat kan tegenhouden?
    En de oudste amuseerde zich met kleuren...boekjes....om de zoveel uur een leuk kadootje...

5. senta

senta Niet meer actief

Wij gaan over 4 weken ook naar spanje met de auto, wij hebben lang getwijfeld maar gaan toch de nacht door rijden, we vertrekken na de psz dan hebben wijd e tijd omd e auto in te pakken en gaan dan als een feestje op reis, onderweg even mc donlads doen als lunch en dan gaan we lekker rijden, ik heb niet voor iedere stop maar wel een aantal cadeautjes bij me, denk aan een mini magisch tekenbord, spelletje, dora computer heeft die sinds kort, verder een portable dvd speler met wat films, nu zal hij waarschijnlijk wel een groot stuk van de reis slapen. Verder doen we onderweg veel stoppen als die wakker is gaan we dan lekker spelen en voetballen, bij goed weer picknicken. Gewoon maak de reis erg leuk.

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Wordt wel zwaar voor jullie op die manier Senta....zonder te slapen enz?
    Hier hebben we juist zoveel mogelijk doorgereden ... Reis is al lang genoeg en al helemaal naar Spanje.
    Wordt dit de eerste keer zo lang rijden voor jullie?

7. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    Bedankt voor jullie tips!

Ik ga ook niet bewust zorgen dat hij niet in slaap valt hoor, maar we hebben gekozen voor overdag rijden en snachts overnachten om het ritme er in te houden.

Voor ons wordt het de eerste x, we hebben wel al veel met hem gevlogen, maar we gaan nu familie bezoeken op verschillende plekken in Spanje dus fijn om met de auto te zijn.

Ik heb alle speeltips opgeschreven, ik ga binnenkort maar de intertoys leegkopen!

bedankt!

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Heel veel succes....! Komt vast goed. Hier dachten we ook dat het allemaal te lang ging duren voor ze maar ze dede het super!

9. mamautrecht

mamautrecht Niet meer actief

Wij gaan weer richting Italie en nu dan voor de 4e keer en onze ervaring is dat de kids toch wel moe zijn van het reizen ongeacht wat ze in de auto slapen. Bij ons konden ze 's avonds dus gewoon het bed in op de normale tijd en de volgende dag op de camping konden we gewoon verder met het ritme.

10. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    dat klinkt goed, ik ga me maar geen zorgen meer maken als ik jullie ervaringen zo lees!

bedankt!

11. senta

senta Niet meer actief

Wij gaan nu voor de 5e keer op deze manier rijden, waarvan de 3e keer met onze zoon, alleen voorgaande jaren vertrokken we om 17.30 en stonden we tot aan de grens overal in de file vandaar dat we nu zeggen we vertrekken gewoon met de middag we wonen in het midden van het land dus best een drama op vrijdagmiddag, en nu kan ik ook wat meer rijden , ik rijd niet in het donker, mijn man wel, We hebben altijd een tas met zwemkleren bovenop in de auto en kunnen dus gewoon even aan het zwembad of strand gaan zitten als we de accomodatie nog niet inkunnen, verder gaan we direct langs de winkel voor wat fris en water dan hoeven we er verder niet meer uit als we aankomen.

12. Lentes

Lentes Niet meer actief

Ik probeer altijd een beetje een indeling in de dag te maken, dat het voor je kindje niet alleen eindeloos zitten en rijden lijkt.

Bijvoorbeeld;
    Wegrijden, verhaaltje lezen/luisteren (evt op cd)
    Drinken en een koekje eten
    Liedjes zingen
    Een leuk speeldingetje geven, spelen
    Pauze (plassen, lopen, springen, gekdoen!)
    Eten (in de auto! geeft wel troep maar ben je zo een half uur verder)
    Dutje
    Drinken + fruit (knijpfruit)
    Pauze
    etc.
    etc.
    etc.

13. senta

senta Niet meer actief

Wij doen ongeacht wanneer we rijden absoluut niet eten ind e auto hooguit een vooruitgemaakt gehaktballetje een dropje of een blokje kaas, we maken hapjes voor de reis het is tenslotte vakantie, maar brood en koek wordt niet in de auto gedronken evenals alles behalve water wordt ook niet gedronken het geeft zo een zooi. Daarnaast is het voor ons dan ook lekker om iedere 2 uur heerlijk even rustig rond de auto te lopen wat te eten en te drinken.

14. haakmuts

haakmuts Actief lid

29 apr 2013
    120
    11
    18
    NULL
    NULL
    ik zou me niet al te druk maken om het slapen. ik heb een keer gehad dat we met het vliegtuig gingen en dat we om 02.00 uur weg moesten en heeft niet geslapen tot 14.00 smiddags. een kind van 2 jaar toen, gewoon van de spanning.

maar wij gaan volgende week naar frankrijk. hier wat tips die volgens mij nog niet genoemd zijn:

- kadotjes; raamsticker(van bijv, dieren of voertuigen)
    ;magisch tekenbordje
    ;eigen fototoestel (voor 20 euro, aldi)
    -dvd kijken, test van de voren uit als je een porteble dvd speler dat het kan gebeuren dat hij dvd's niet afspeeld bij veel trillingen. (we hebben dat in het vliegtuig gehad) een usb stick is een prima oplossing.
    -spelletjes; mijn zoontje is benieuwd wat er in alle vrachtauto's zit.

we gaan tussendoor mij de mac eten (ook weer een speeltje erbij) en ook als beloning dat hij het zo goed doet in de auto. moet zeggen dat er altijd wel een moment komt dat er niks meer goed is en hij eruit wil en gaat krijsen. we stoppen dan even om het gerust te stellen, nemen daar dan de tijd voor, en dan kunnen we weer verder zonder problemen.

15. karin361

karin361 Actief lid

1 sep 2010
    240
    0
    0
    opvoeden van men zoontje ;)
    vlak bij eindhoven
    wij zijn voor de eerste keer naar spanje gereden toen de kleine 10 maanden was.
    wij reden na het eten aan rond half 8 gaf hem zen fles melk in de auto en rijden maar. een half uur voor de aankwamen( eindhoven -> malgrat de mar) werd hij wakker!
    deze week gaan we naar italie en we rijden weer in de nacht!

fijne vakantie!

Deel Deze Pagina