Tips voor La Palma of Menorca?

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Narcisje, Aug 24, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Narcisje

Narcisje VIP lid

Mar 17, 2016
    12,802
    8,470
    113
    Female
    Wij gaan volgend jaar met onze schoonouders, schoonzusjes met aanhang en zwager met aanhang op vakantie. Het idee is om naar La Palma of Menorca te gaan (eind juni)

Iemand een tip voor een mooi all inclusive hotel? We zijn met 11 personen en de jongste is 17 dus het is wel leuk als er wat te beleven is in de buurt.

2. marais

marais Fanatiek lid

Jul 1, 2013
    1,482
    1,816
    113
    Female
    Ik vind het wel bijzonder om nu al bezig te zijn met de zomervakantie van volgend jaar.
    Kan me er niets bij voorstellen.

3. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

Jul 17, 2013
    3,278
    1,441
    113
    Ik vind dat helemaal niet bijzonder. Ik ben ook al bezig voor de zomervakantie vlg jaar. Als je iets speciaals wil of met een grote groep gaat moet je wel op tijd beginnen. En de voorpret van het uitzoeken is ook leuk.

4. marais

marais Fanatiek lid

Jul 1, 2013
    1,482
    1,816
    113
    Female
    Ja voor iets speciaals snap ik het nog (al zou ik er zelfs dan nog niet mee bezig zijn). Maar kan je dan wel al boeken enzo?

5. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wij hebben een zeikvakantie gehad ;) en inmiddels alweer een week school achter de rug.. ik ben ook al bezig met de meivakantie en de zomervakantie ;) . En hoewel ik misschien nog niet kan boeken, kan ik al wel locaties bekijken en ervaringen zoeken nu die nog vers zijn :) . En ondertussen heb ik al weer iets om naar uit te kijken haha

Rozebeer and marais like this.
  6. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Dat zijn wel twee hele grote verschillen. Of bedoel je Palma de Mallorca of Menorca?

La Palma (Canarisch eiland) is echt heel gaaf, maar niet echt een typische familie/strandbestemming. Als je daarheen wilt, zorg dat je iets aan de westkust boekt, het oosten ligt vaak onder een wolkendek. Er ligt namelijk een bergrug van noord naar zuid over het eiland, wolken waaien daar vanuit het oosten tegenaan en komen er niet overheen en blijven daar dus hangen. Dat kun je vanuit het westen als je lekker in de zon zit, heel leuk zien, maar is niet zo leuk om in te zitten.

Wij zaten toen in Puerto de Tazacorte. Dat heeft wel een zwart zandstrand, een haventje, kleine boulevard. Wij vonden het erg leuk en gezellig, maar het is heel kleinschalig. Puerto Naos, dat iets zuidelijk ligt, heeft ook wel een strandje.

7. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,021
    284
    83
    Female
    Beide eilanden hebben relatief weinig All-in mogelijkheden, dan zijn andere eilanden wellicht een beter idee.
    Ik zou met je/ jullie wensen langs een reisbureau gaan en kijken wat zij voor ideeen hebben, of wellicht alternatieve mogelijkheden bekijken. Wil je beslist AI en waarom dan? Wat vind je verder belangrijk, moet het aan het strand/ bijeen stad/ wil je culturele dingen doen of juist iets actiefs, of juist niets etc. Ook qua boeken van een groter gezelschap, dat kan namelijk niet in 1 boeking, is het laten regelen door een reisbureau handig. Zij kunnen de boekingen aan elkaar koppelen, mocht er bijvoorbeeld een vluchtwijziging zijn, houden ze die voor beide boekingen aan en niet bijvoorbeeld de ene wel op een ‘nieuwe’ tijd en de andere blijft op de oude staan. Dit hoeft natuurlijk allemaal niet aan de orde te zijn, maar is wel handig om dit voor te zijn.

8. marais

marais Fanatiek lid

Jul 1, 2013
    1,482
    1,816
    113
    Female
    Ja zo kan je het ook bekijken :thumup:

Ik ben sinds maandag weer terug en kan me gewoon niet voorstellen nu al bezig te zijn met de volgende zomervakantie. Eerst maar even bijkomen van de vakantie en het jaar zien te overleven.

Athina likes this.
  9. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    2,703
    2,382
    113
    Jij hebt zeker het vakantie 2024 topic nog niet gezien, dat loopt al sinds 2 juli :roflmao:

Dubbelgeluk, Cornflake and marais like this.
  10. Narcisje

Narcisje VIP lid

Mar 17, 2016
    12,802
    8,470
    113
    Female
    Ik vind het raar dat je zo je mening geeft. Wij zijn dit jaar niet op vakantie geweest om geld te sparen voor ons fertiliteitstraject en de gezamenlijke vakantie volgend jaar, dus ja.. We zijn daar al wel mee bezig nu. Vooral omdat we met een grote groep gaan en meerdere mensen in de zorg werken, dan moet je echt op tijd beginnen. Ik moet bijv voor 1 november mijn vakantie opgeven op het werk.

Er is niks mis met inventariseren en kijken wat ieders wensen zijn.

Dubbelgeluk likes this.
  11. Narcisje

Narcisje VIP lid

Mar 17, 2016
    12,802
    8,470
    113
    Female
    Ik reageer later uitgebreid op de andere reacties hoor.

12. marais

marais Fanatiek lid

Jul 1, 2013
    1,482
    1,816
    113
    Female
    Serieus? Dus nog voor deze zomervakantie begon? Heel bijzonder :cool:

13. marais

marais Fanatiek lid

Jul 1, 2013
    1,482
    1,816
    113
    Female
    Ik mag toch mijn mening geven? Wat is daar raar aan? We zitten letterlijk nog midden in de zomervakantie. Vanaf oktober of november kan nog wel naar mijn mening. Maar nu al?
    Ik vind het ergens ook gewoon eng om zo ver vooruit te plannen. Er kan zoveel gebeuren.

Maar ja, ieder zijn ding. Ik wens je gewoon veel plezier met alles uit te zoeken en te regelen.

14. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    2,703
    2,382
    113
    Tja, iedereen is anders, ook hierin. Niets mis mee toch? Niemand dwingt jou om het zo te doen.

WWJD likes this.
  15. marais

marais Fanatiek lid

Jul 1, 2013
    1,482
    1,816
    113
    Female
    Niets mis mee nee. Ieder zijn ding.

16. Rozebeer

Rozebeer Fanatiek lid

May 4, 2023
    2,375
    380
    83
    Female
    Ik zie juist om me heen nu dat een aantal mensen na terugkomst al kijken voor volgend jaar.

17. Lotteke1980

Lotteke1980 Bekend lid

Aug 23, 2010
    581
    15
    18
    Female
    Nou ik ben ook al bezig voor de mei vakantie. Maar ik denk dat je Mallorca bedoelt?

18. Narcisje

Narcisje VIP lid

Mar 17, 2016
    12,802
    8,470
    113
    Female
    Nee, echt La Palma en Menorca. Als het aan mij ligt gaan we naar Tenerife maar er gaan nog 10 anderen mee en deze 2 opties kwamen als beste uit de stemronde.

Dat wolkendek bij La Palma hebben we idd ook gehoord van een kennis die werkt voor een reisorganisatie. Dat trekt me nu sowieso dus minder.

19. Narcisje

Narcisje VIP lid

Mar 17, 2016
    12,802
    8,470
    113
    Female
    Mijn schoonvader wil graag all inclusive omdat het veel gedoe is (volgens hem) om meerdere keren per dag een plek te zoeken om te eten met 11 man.

We hebben gevraagd of een kennis die bij een reisorganisatie werkt binnenkort met ons allen kan gaan zitten en ons wat verder opweg kan helpen.

20. Narcisje

Narcisje VIP lid

Mar 17, 2016
    12,802
    8,470
    113
    Female
    Ik heb in juni vakantie gehad dus mijn vakantiegevoel is al lang voorbij. Daarnaast hebben we helaas geen kinderen en dus geen "normale" vakantieperiode, dus dat jij nog midden in de zomerperiode zit wil niet zeggen dat ik dat ook nog zit

Share This Page