Wij gaan samen met nog een gezin op vakantie. (Om even een beetje anoniem te blijven beschrijf ik het even een beetje vaag hoor haha) Wij zijn met ons drietjes (Vriend, zoon en ik) en het andere gezin bestaat uit 4 kinderen en 2 ouders. In totaal zijn we dus met 9 man. Nu hebben we de kosten 50/50 gedaan maar mijn vriend liet vandaag weten dat hij dit eigenlijk een beetje krom vindt. Hij vindt het best raar dat wij nu dus net zoveel betalen als zij, terwijl zij de reden zijn dat we een veel groter huisje moesten boeken. Ergens snap ik hem wel, maar ik had hier helemaal niet bij stil gestaan. Nu gaan we hier natuurlijk niet meer op terug komen of iets dergelijks we hebben het nu eenmaal zo afgesproken maar ik was wel benieuwd hoe anderen hierover denken. Als jullie met andere mensen op vakantie zouden gaan en die zouden met 2x zoveel zijn als jullie, zouden jullie dan de kosten 50/50 verdelen of naar evenredigheid qua gezinssamenstelling?
Ik zou qua accomodatie gwoon 50/50 doen, met eten etc. zou ik dan wel weer overleggen, dat hun een dag meer betalen dan jullie ofzo.... Ik ben zelf niet zo van het precies op de euro af evenredig, want vakantie kost nu eenmaal geld, zolang het maar van beide kanten komt. Anders heb het er gewoon met ze over en kijk hoe hun erover denken, misschien hebben ze het wel helemaal niet in de gaten. Succes en veel plezier op vakantie.
dit is dus al irritatie nummer 1. over het algemeen is het niet slim om met een ander gezin op vakantie te gaan. als je langer dan een apar dagen op elkaars lip zit krijg je wrijvingen en irrtitaties die soms uitmonden in vreselijke ruzies die eigenlijk niet eens echt ergens over gingen. als je geen genoegen kunt nemen met 50/50 zou ik nog eens sterk overwegen of je wel moet gaan. om voorgenoemde reden. ( in dit geval dus nual irritatie bij je man)
Wij hebben het per volwassen persoon gedaan. Dus kinderen niet meegerekend. Dus accommodatie gewoon 50-50 De rest zou ik bekijken per situatie. Wel lastig hoor,
Ja zo dacht ik er dus ook over. Maar ik kan mij ergens ook wel in mijn vriend zijn argument vinden, het is toch 700 meer voor ons omdat we nu een groter huisje moeten hebben.
O jawel hoor, we hebben al veeeeeel vaker met dit gezin op de lip gezeten haha. En er zijn ook absoluut geen irritaties over, mijn vriend gaf alleen aan dat hij het 50/50 gebeuren eigenlijk een beetje gek vond en ik vroeg mij af hoe het bij anderen zit.
Het huis is dusdanig groot dat je echt niet veel bij elkaar op de lip zit. Het is echt een riante villa met 5 slaapkamers en 2 badkamers (en natuurlijk een ruime woonkamer, keuken, sauna enzovoort) Wij zijn ook absoluut geen zeurders wat geld betreft, anders hadden we dit uberhaubt niet gedaan. Maar wij zijn wel maar met ons drietjes en zij met 6 man en dat vind ik toch best wel een groot verschil. Ik wil trouwens met dit topic ook niet zeggen dat ik onze vakantie niet zie zitten, ik vind het helemaal niet erg om net zoveel te betalen als hen maar mijn vriend vond het alleen een beetje gek omdat er zo'n groot verschil in gezinssamenstelling is. Voor hen is het op deze manier een goedkope vakantie en voor ons een relatief dure vakantie. Anderzijds vind ik het met hen samen veel gezelliger en dat is natuurlijk ook al heel wat waard.
Hmm lastig hoor, ik zou zelf ook niet zo goed weten wat ik moest doen in dat geval... Ik vind 700 euro wel erg veel geld! Daar kun je haast nog eens voor op vakantie gaan... (oke das overdreven maar dan nog...)
Ik zou gewoon 50/50 doen en dan ook qua eten. Anders blijf je alles maar op de weegschaal zetten. Wie weet eet jouw man wel weer 3 keer zoveel als hun 4 kinderen bij elkaar.
700 euro extra is wel veel geld Wij gaan ook met een ander stel op vakantie, zij zijn met zijn tweetjes en wij met zijn drietjes plus hond. We hebben de acc. 50/50 betaald en wij betalen apart voor de hond. Hoe we het daar gaan doen...geen flauw idee eigenlijk, denk dat we een pot maken en daar de boodschappen van kopen (luiers enzo voor Sem betaal ik dan zelf)
Ik vind 700 euro ook best veel verschil. Maar ja als het nou eenmaal zo is afgesproken. Ik kan me wel voorstellen dat je achteraf denkt dat je het beter anders had kunnen afspreken. Bij zoveel verschil denk ik dat wij ook wel even zouden overleggen met de anderen omdat het een beetje onevenredig is. Qua eten/drinken/boodschappen is bij ons meestal om de beurt. De ene keer rekent de ene af en de andere avond de andere of we maken een potje.
Als het per accomodatie gaat, gewoon zo laten. Maar als je daadwerkelijk een prijs per persoon betaald dan zou ik alleen voor jullie zelf betalen.
ik zou het gewoon 50/50 doen, je vind het toch leuk om samen weg te gaan? voor jullie leuk en voor hun... dat hun meer kids hebben zou er niet toe moeten doen... en met het eten zou ik hetzelfde doen... en meestal komt het dan wel van beide kanten.... zou me er niet zo druk om maken en lekker op vakantie gaan en dan zul je zien dat het allemaal wel meevalt....
700 euro meer zou ik persoonlijk niet doen, ik zou het dan wel op de tafel gooien dat je dan pp zou betalen, kijk hebben we het over een paar tientjes dan zeg ik ook doe gewoon 50/50 maar 700 euro meer is wel heel veel hoor, is bijna 1500 gulden ..
Bedankt voor de reacties! Ja 700 extra is best veel geld he? Maargoed, we hebben wel zin in de vakantie hoor en het wordt vast en zeker hartstikke gezellig. De boodschappen wilden we gewoon 50/50 doen ondanks dat zij natuurlijk wel veel meer eters hebben (3 van de 4 kinderen zijn immers al wat groter). Maar ik zou ook niet weten hoe je dat anders zou kunnen doen, je gaat toch niet ieder voor zich boodschappen doen en dan je naam met stickers op jullie producten plakken haha
Precies dat is eigenlijk gewoon onmogelijk toch! Gaan jullie een potje maken? Waar iedereen een vast bedrag in doet?
Kijk nu is het geregeld en betaald. Maar ik had per persoon berekend. Kijk niet exact precies per euro zal maar zeggen. Maar als het voor jullie 700 duurder is had ik het per persoon berekend. Of misschien had het nog slimmer geweest 2 losse huisjes te boeken en naast elkaar of iets. Voor de volgende keer anders doen dus
Is idd onmogelijk .. Maar zoals Lovely zegt waarom maken jullie geen potje en doen daar pp een bepaald bedrag in .. dan betaal je toch allemaal netjes je deel .. Wij deden altijd een half jaar van te voren iedere maand pp een bepaald bedrag storten en dan daar van boodschappen doen