Strand (hoe laat vertrek je van huis?)

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door rbnlin, 29 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rbnlin

rbnlin Actief lid

28 jul 2014
    314
    12
    18
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik vroeg mij af hoe laat jullie van huis vertrekken als je een dagje naar het strand gaat.

Hoe lang blijf je er?

Naar welk strand ga je?

Ben benieuwd !

2. bien86

bien86 Actief lid

8 nov 2012
    156
    15
    18
    H
    Het ligt eraan waar je woont. Wij wonen in het oosten, regio Enschede. Als wij naar het strand gaan vertrekken wij uiterlijk 9.00 uur zodat we daar zeker om 11.00 uur zijn.. Voor een dagje gaan we naar callantsoog of st maartenszee. St maartenszee is heerlijk rustig. Callantsoog iets toeristische, maar nog goed te doen. Weekendjes oid is texel, Katwijk aan zee...

3. bien86

bien86 Actief lid

8 nov 2012
    156
    15
    18
    Komende vakantie naar rockanje, puntje van zuid Holland aan zee, park molecaten... Ben benieuwd hoe het daar is!

4. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Wij vertrekken dan ong 7 uur gaan richti g het noorden en nemen dan in eemshaven de boot naar borkum. Komen savonds pas weer. Liggen niet de hele daf in ee .Strandkorbje . half dagje ofzo. Verder gaan we lunchen ed.

5. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik woonde als kind/puber op fietsafstand van strand. Dus we gingen heel vaak naar strand met de fiets, en dus konden we gaan wanneer we dat wilden. (Ijmuiden of wijk aan zee)
    Nu woon ik heel ergens anders en is strand een stuk rijden. We komen er nooit en gaan meer naar recreatieplassen.
    Dat vind ik wel jammer, vooral voor m’n kinderen. Maar bij mijn ouders kunnen we altijd naar strand :)

6. LolaBloem

LolaBloem Niet meer actief

Lees mee, ben benieuwd welke strand de belgen gaan en wat daar te doen valt... :D

7. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Wij hebben de mazzel dat we dicht bij het strand wonen. Behalve op hele zonnige dagen (maar dan gaan we eigenlijk toch zelden) maakt het dus niet uit hoe laat we vertrekken. Als het druk is gaan we met de fiets :)
    Het is ongeveer 10 minuten met de auto of een half uur fietsen.
    Meestal gaan we naar Egmond :thumup:

8. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Rockanje is leuk, maar erg druk.
    Mocht je ietsje rustiger willen (en gratis parkeren, maar geen strandtentjes) kun je ook naar maasvlakte strand gaan.

Ontopic: ik ga naar de maasvlakte of rockanje, rond 10 uur in de ochtend of pas in de avond.

Zonnestralen en bien86 vinden dit leuk.
  9. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    In Nederland gaan wij nooit naar het strand, vind persoonlijk niets aan die donkere Noordzee;)
    Wij gaan in de zomer altijd 3,5/4 weken op vakantie dit jaar naar zuid Frankrijk, heerlijk heldere zee prachtig!

Vroeger toen ik kind was gingen wij altijd naar Zandvoort. Wij wonen in Gelderland, mijn ouders hebben geen rijbewijs.
    Mijn oom reed dan altijd,samen met mijn tante, nichtje, mijn vader, moeder, oudste broer en ik, stapten we dan s'ochtends om 6 uur in de Opel van mijn oom.
    Wij gingen dus voor dag en dauw weg met een koelbox, met veel lekkers.
    Alle volwassenen rookten toen nog gewoon in de auto, en tegen de tijd dat wij op Zandvoort aankwamen konden we nauwelijks meer naar buiten kijken:confused:
    (Daar is mijn afkeer tegen roken ontstaan denk ik)
    Ik weet nog precies hoe het was als mijn nichtje en ik dan al heel vroeg over het strand rende opzoek naar de mooiste schelpen of kwallen:D
    Sinds wij met ons gezin naar Frankrijk/Spanje gaan trekt de zee in Nederland me totaal niet meer haha

10. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Wij wonen op 3 kwartier rijden van rockanje, maar eigenlijk vind ik dat te druk. Het liefst ga ik nog een stukje verder naar oudorp en daar dan om half 9 de parkeerplaats oprijden en om een uur of 2 weer naar huis.
    We gaan ook weleens naar Zoutelande met familie, is ook wel leuk een dagje tussen de Duitse toeristen. Dan blijven we meestal wel een lange dag en gaan we in de avond pas naar huis.

Ik wil in ieder geval geen industrie kunnen zien vanaf het strand, dat is echt de totale afknapper voor mij. Zoveel mogelijk rust en natuur.

11. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Wij wonen op 5 minuten van de zee 'zeeland' gaan dus gewoon als we zin hebben en hoeven het niet te plannen.

12. famofthree

famofthree Fanatiek lid

13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Ehh wanneer ik wil stap ik in de auto en rij 10 min de ene kant op of 20 min de andere kant voor de strandtenten en dan ben ik er.:p:p Verwend:D.. Als het heel zonnig is gaan wij dus nooit. Dat is me veel te druk.

13. Poesta

Poesta Bekend lid

13 aug 2015
    879
    307
    63
    Hangt heel erg van het weer en de bestemming af. Op een zonnige zondag naar Noordwijk? Dan zorg ik dat we om 9.00 uur liggen, maar doordeweeks of op een ‘niet echte stranddag’ hou ik geen rekening met de tijd.

14. bien86

bien86 Actief lid

8 nov 2012
    156
    15
    18
    Top, dank je wel!

15. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw
    Als ik naar het strand wil dan ga ik. Op de fiets ben ik er in zo’n 5 minuten :) ik blijf eigenlijk nooit meer dan 2 uur, dan ben ik er wel klaar mee. Of we moeten gezellig op het terras zitten of een feestje hebben, dan duurt het weleens wat langer.

Ik ben er trouwens in de winter vaker te vinden dan in de zomer. Zo vervelend drik met al die dagjesmensen! ;)

16. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Wat leuk! Waar woonde je? Ik woon daar ook in de buurt

17. bonita09

bonita09 Actief lid

23 jan 2013
    392
    229
    43
    Vrouw
    Zeeuws-Vlaanderen
    In de zomer, als we echt uitgebreid gaan, heb ik het na max. een uur of 2, 3 wel gezien. Soms pakken we daarna een terrasje en dan kan het wel wat langer zijn. Maar ik woon dan ook 500m van het strand (zeeuws vlaanderen). Ik kom er bijna dagelijks!:D

18. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Ik woon al mn hele leven op max. een half uur fietsen van het strand maar ik heb er met warm weer nooit wat mee gehad. Wel voor een lekkere wandeling of pootjebaden, maar niet met al die drukte. Woon je ver, dan moet je echt op tijd weggaan, het staat overal zo vol en bovendien loop je ook nog de kans dat je in files terechtkomt en dat wil je echt niet met dat hete weer.

19. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.637
    5.664
    113
    Ik woon 20 min van het strand. Als ik al ga dan is het door de week en rond 9 uur die kant op. Als het echt heet word wil ik niet op het strand zitten. Toen ik nog 130 km van het strand woonde als kind gingen we vaak om 7 uur al heen en waren we er rond half 9 anders had je geen plek met parkeren. Altijd Egmond aan zee of Castricum aan zee.

20. rbnlin

rbnlin Actief lid

28 jul 2014
    314
    12
    18
    NULL
    NULL
    Vroeger ging ik ook altijd met mijn ouders naar Ouddorp. Voor we kinderen hadden gingen mijn man en ik naar de Maasvlakte (de oude). Nu de 2e maasvlakte er is eigenlijk nooit meer gegaan. Maar we zouden wel graag weer willen met de kinderen. Maar met de warmte en de drukte naar de stranden de komende dagen gaan we mss toch maar niet. Wat ik zo lees moet je dus vroeg daar zijn (brrr dan is het vaak toch erg fris) om files en parkeerproblemen voor te zijn.

Deel Deze Pagina