Hallo allemaal, In oktober ga ik met mijn zusje en zoontje van dan bijna 2 jr. naar de dominicaanse republiek. Erg leuk maar ik zie een beetje tegen het vliegen op. Heeft er iemand tips? Had al iemand gehoord over kleine cadeautjes en elk uur een cadeautje geven zodat hij iets nieuws heeft om zich mee te vermaken. Mijn zoontje is daarbij een mannetje die moeilijk in slaap komt buiten zijn eigen bed en vooral als het 'gezellig' is met andere mensen om zich heen. Ik dacht voor alleen in het vliegtuig dan aan een homeopatische 'slaapmiddel'. Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Bedankt alvast, Dj
Ik zeg, tablet vol met z'n lievelingsfilmpjes mee en je hebt nog ff om te oefenen dat hij gaat slapen op andere plekken dan zijn bed. Het middel heb ik geen ervaring mee. Fijne vakantie alvast!
Slaapmiddelen raad ik je niet aan, hij zal al ontregeld genoeg zijn van het tijdsverschil. De vlucht gewoon uitzitten en inderdaad de tablet mee, cadeautjes,lekkere dingetjes (krentjes, mini spekkies, druiven in een bakje, mini krentebolletjes) en vergeet zijn favo knuffel niet als hij die heeft! En je zal zelf de 1e dag heeeeeel vroeg wakker zijn, heerlijk dat tijdsverschil
De tablet gaat zo ie zo mee en koffertje handbagage met al zijn spulletjes. Maar wil ook geen echt slaapmiddel dat hij meteen k.o. Ligt maar iets wat hem een beetje helpt. Op de dominicaanse zie ik dan wel weer want het is daar 5 uur vroeger dus word ook wat maar is beetje vervelend want we vliegen om 12.45 en komen daar om 17.00 uur aan. (Hier dan 22.00) daarom zou het fijn zijn als hij in het vliegtuig wat slaapt zodat hij op de dominicaanse nog een tijd wakker is en gelijk met ons naar bed toe kan daar. Normaal gaat ie thuis rond 12.30 nog naar bed dus dat slaapje mist hij als we gaan vliegen ook al. Dus word anders een hele lange trek voor hem. En misschien is hij zo moe dat hij vanzelf in slaap valt dan gebruik ik het niet. Maar fijn uit voorzorg ook voor de kleine man. En mag je etenswaren meenemen in het vliegtuig dan?
Tja gewoon ervaren . Je kan van alles bedenken hoe hij wel of niet zal reageren maar zeker weten doe je pas wanneer het zover is. Wij zijn met onze kinderen nu 2x op CuraƧao geweest. Dat zijn ook lange vluchten. Ging prima, ondanks dat zoon niet de makkelijkste is. Instellen op de tijdsduur van de reis, wanneer het toch niet soepel verloopt dan is dat maar zo. Uiteindelijk kom je zo en zo op je bestemming haha Mijn ervaring is dat het achteraf altijd mee valt. Onze zoon van toen 19 mnd had de tijd van zijn leven in het vliegtuig. Pakte iedereen in en was heerlijk aan het spelen. Niet geslapen hoogstens wat gedut. Eerste nacht om 2 uur wakker en na een uurtje eruit weer in bed gelegd en toen ging hij weer slapen en zat hij in het ritme. Fijne vakantie alvast!
Een goed opgeladen tablet met zijn lievelingsfilmpjes erop! Oh en een koptelefoon zodat de andere reizigers niet helemaal gestoord worden van de liedjes van bumba/ woezel en pip/ het zandkasteel/ en vul zelf verder maar in.
WIj zijn vorig jaar met 2 kinderen naar Thailand geweest (2 en 3 jaar) en gaan dit jaar naar Cambodja. Het algemene advies is om als je naar het westen vliegt zo min mogelijk te slapen tijdens de vlucht en naar het oosten juist zoveel mogeljk. Dit ivm de jetlag. De vlucht vonden wij trouwens prima te doen: afleiding genoeg, maar de jetlag van de kinderen was vreselijk... Vooral naar huis was zwaar (voor jou dus richting de dominicaanse republiek). Het was het wel waard hoor, anders zouden we dit jaar natuurlijk niet weer zo ver weg gaan
uitzitten is het enige wat ik kan zegge.... ZIjn in mei naar Curacao geweest en heen ging prima. Was een overdagvlucht en mannetje heeft niet geslapen maar bleef gelukki8g wel vrolijk en werd er niet vervelend door. 1e nacht in appartement was hij paniekerig dus lekker bij ons in bed gelegen. TOen nog een paar dagen om 5 uur start van de dag en daarna was het tijdsverschil niet meer te merken. Terug dachten we dat gaat wel meevallen want we vlogen 19.30 uur dus dan gaat hij slapen. Niets is minder waar.... hij is een echte in bed slaper en we hebben dan ook de eerste 4 uur van de vlucht met een huilend kind gezeten die helemaal overstuur was. Vervolgens hem eindelijk in slaap gekregen en heeft hij 3 uurtjes geslapen en toen weer wakker en overstuur. Probeer je erop in te stellen en ook op boze reacties van je omliggende stoelen. Met name dat laatste heeft mij de das om gedaan waardoor ik uiteindelijk huilend in de stoel zat vanwege slaapgebrek en wanhoop. En eenmaal thuis was het nog erger, 3 nachten met een overstuur mannetje gezeten omdat hij niks snapte van de tijden. Kortom, wij gaan niet meer op een lange vlucht naar een bestemming met zoveel tijdsverschil totdat hij groot genoeg is dat we het hem uit kunnen leggen. Voor ons heeft met name de terugweg en het thuiskomen veel stress opgeleverd. Maar...... ik had de vakantie niet willen missen. Hoe gelukkig hij was aan het strand, met zwemmen en hij heeft zijn ogen uitgekeken. DUs er zit ook een positieve kant aan
Bedankt voor alle reacties. En blij te horen dat het bij veel van jullie wel goed ging. Ik ben nu wel boekjes aan het lezen over vliegen en al even op Schiphol wezen kijken met de kleine man. Ik ben benieuwd als het zo ver is. Hoorde van de week een piloot in de winkel die vertelde als tip me een soort tent te maken met een deken zodat hij niet meer afgeleid kan worden en dan beter kan slapen.