hoi hoi, Wij zitten er aan te denken om met ons gezin in april of mei (sowieso doordeweeks) 3 dagen naar Disneyland te gaan. Voor onze kleine meid zal dit haar eerste keer zijn, zij zal dan bijna 3 jaar oud zijn. Hebben jullie nog tips qua doordeweekse dagen en hotels? En wat zijn jullie vaak kwijt aan 3 dagen park/hotel? Ook vragen wij ons af of 3 dagen goed is of zeggen jullie dat is zonde ik zou 4 dagen doen? Mijn man en ik zijn er ook ooit geweest maar kunnen ons beide er weinig nog van herinneren, het lijkt ons niet alleen leuk voor onze dochter maar ook voor ons zelf Hoor heel graag jullie ervaringen in tips
Ik heb een paar weken geleden Disney geboekt. Wij gaan naar het Newport Bay hotel, van Disney zelf. De hotels niet van disney zijn, zijn niet of niet veel goedkoper omdat je dan nog entree moet betalen. Ik heb gekeken naar de franse disneysite www.disneylandparis.fr de prijzen waren hier 200 euro goedkoper dan zelfde datum en kamer op de nederlandse site. Ik heb toen gebeld naar de nederlandse disney klantenservice en gevraagd of ik ook voor de franse prijzen kon boeken. Dat kon, was totaal geen probleem! Alleen krijg je wel de bevestiging in het frans. Wij gaan 3 dagen, 2 nachten. Betalen 894 euro voor een compass club kamer lake side. De compass club kamers zijn inclusief ontbijt!!! En je hebt een aparte ontbijtruime, incheck is apart en je hebt afternoonsnacks. Dit was 4 euro duurder dan een standaard kamer met ontbijt.
Naar mijn mening is 3 dagen tekort mrt kinderen. Je hebt uiteindelijk maar 1 hele dag in disney en dit is echt niet lang. Wij gaan altijd minstens 4. Boeken is voor 1 keer het goedkoopste via disney zelf en dan idd eerst zoeken online bij verschillende landen. En dan dit aangeven bij de hotline. Duitsland heeft nu hijv ook weer half pension erbij. Santa f en cheyenne zijn het goedkoopste. Als het goed is zijn kinderen tot 3 sws gratis. Dus het kan dan goedkoper zijn om los kaartjes te halen en goedkoop hotel. Vraag is alleen of je dat wilt met een peutertje. Ik zou op het park gaan zitten. En met hp erbij hoef je je geen zorgen te maken over het eten, dat hrb je jah al betaald. Kijk anders eens in disneytopic hier. Daar staan veel tips en trics
Wij gaan in die periode 3 dagen naar Davy Crockett Ranch, het vakantiepark van Disney zelf, je verblijft dan in stacaravans voor 6 of 8 personen. Wij hebben hiervoor gekozen omdat de kinderen dan een eigen slaapkamer hebben en wij het wel prettig vinden om als ze slapen nog even samen te kunnen nakletsen. Dit park is niet, zoals de hotels, op loopafstand van het park, je moet zelf met de auto naar het park. Wel vlakbij hoor, een minuutje of 5 en je bent er. Wij hebben geboekt via de Belgische site, dan waren we iets goedkoper uit, voor E 603,- euro. De goedkoopste hotels (maar ik vind ze prima) zijn Santa Fe (New Mexico/Cars-thema) en Cheyenne (Wilde westen-thema). 3 dagen is met kleine kinderen op zich prima (vind ik), je kunt in die tijd echt wel bijna alles doen en mijn ervaring is dat de kinderen de derde dag helemaal versleten zijn en het aan het einde echt wel tijd wordt om te vertrekken. Maar dat verschilt misschien per kind. Dat gezegd hebbende, ik zou zelf 4 of misschien wel 5 dagen ook prima kunnen vullen in het park hoor, er is echt genoeg te doen!
Tot welke datum heeft duitsland er ook ontbijt bij? Zit nu te kijken voor 18 t/m 23 maart maar daar zit het ontbijt niet bij inbegrepen.
Is vanaf 21 maart tot ergens in nov. Je hebt dus net een paar dagen te vroeg ingevoerd. boeken voor 12 feb. Dan is het 25% korting en half pension erbij. Boek je eerder dan de 21ste dan is het last minute en betaal je met 30% korting en geen eten.
Mocht je vaker willen gaan, is een jaarpas wel goedkoper (en dus met verblijf off site). Als het eenmalig zou ik inderdaad een arrangement boeken. rechtstreeks bij Disney zelf boeken, maar het kan schelen om via de Duitse site te boeken.