Hallo allemaal Ik heb het plan om een dagje naar Amsterdam te gaan met mijn mentorklas. Echter, behalve Schiphol, ben ik nog nooit in A'dam geweest Wordt dus een leuke uitdaging voor zowel mijn leerlingen als voor mij We willen met de trein. Maar daar ook wat dingen zien en doen. Kunnen we dan verder met de bus of tram? Heb je daar ook pasjes voor nodig of een OV chipkaart met saldo? Wat kost het? Hoe werkt zoiets? Voor 7e pp hebben we iig een treinkaartje met de NS groepsretour. Maar te voet kunnen we niet alles afleggen denk ik. Wat is nou leuk om te doen en te zien in A'dam voor jongeren van ongeveer 16-18 jaar? Het schijnt dat bijv het Rijksmuseum, Anne Frank en Madame Tussaud nu lange wachtrijen heeft om binnen te komen ivm de vakantie. Een uur of langer in de rij staan met 20 man lijkt me niet echt fijn. Ik dacht aan Nemo. Lijkt me erg leuk, maar is dat ook leuk voor mijn doelgroep? En hoe komen we van daaruit dan weer naar het centrum? I Iemand nog leuke en goedkope suggesties? Zou heel fijn zijn
Nemo is op loopafstand vh station en centrum, maar misschien al wel wat te kinderachtig. Voor OV heb je een kaart nodig. Paleis op de Dam is misschien wel leuk? Dat is goed te doen vanaf het station, en dan zit je direct op de Dam. Maar ik wil je enorm bedanken! Had met mijn dochter een dagje Amsterdam gepland 6 augustus en wilde ook naar het Anne Frankhuis. Net even gekeken, waren er nog maar 7 kaarten beschikbaar, dus heb heeeeeeeeeeeeeel snel geboekt!
Met jongeren van 16 - 18? De Wallen, het seksmuseum, de Dam, het Waterlooplein, het Leidseplein en alle winkelstraten die ertussenin liggen, haha.
Eerste dingen lijken me geen heel goed idee Ik wil wel echt iets doen. Zomaar rondstruinen met een grote groep vind ik ook niks... wil wel een doel hebben eigenlijk.
Thnx dan is dat duidelijk Iets anders verzinnen. Rijksmuseum vinden ze vast te saai. Madame Tussaud wellicht...
Nemo is idd niet voor hun leeftijd. Verzetsmuseum, ligt tegenover Artis en zou je kunnen lopen vanaf Centraal. Verder vond ik het Amsterdam museum erg leuk. Scheepvaart is leuk, of Eye (niet geweest), body world (heel leerzaam).
Hahaha, 'vroeger' was dat museum toegankelijk vanaf 16 jaar, dus het zou kunnen Je staat vast de rest van je leven bekend als tofste mentor ooit Ik zit te denken wat er in Amsterdam nou echt leuk is op die leeftijd.. Mij (en eigenlijk iedereen waarmee ik bevriend was) maakte je op die leeftijd niet blij met een suf museum.. Heb je een beetje een 'stoere' klas? Je hebt dat horror-ding in Amsterdam, ik kan even niet op de naam komen.. Ik had dat afschuwelijk gevonden want ik ben echt een mietje als het om zulke dingen gaat, maar misschien is het wel iets voor jouw klas? Ohja, the Amsterdam Dungeon! Op de site kun je testen of het iets voor je is, maar ik durf die test al niet te starten Als ik het goed inschat, is het leerzaam op een enge manier. Het schijnt ontzettend populair te zijn.. Ik lees op Tripadvisor dat er meerdere klassen heen zijn geweest en dat sommigen het adviseren vanaf een jaar of 12..
Amsterdam lookout is heel mooi. Het zit aan de andere kant van het IJ en is lopend te bereiken met de pond (gratis). Hier kan je de stad bezichtigen vanaf de oude shell toren. Ik weet niet hoe hoog je budget is, maar een rondvaart door de grachten is ook leuk als je nog nooit in amsterdam bent geweest.
Je kan in de bussen, trams en metro met je ov chipkaart. En voor 7,50 kan je een dag onbeperkt in amsterdam/gvb reizen.
hahaha I know... zeiden de leerlingen ook al hoor dat ze daar wel heen willen gaan De Wallen enz. Maar ik heb ook paar moslima's in de klas dus lijkt me niet helemaal gepast Dungeon supergaaf voor driekwart van de klas maar een paar meisjes en ik ook denk ik, gaan daar niet goed tegen kunnen Wel superleuk idee!
Bedankt!! Dat ik daar zelf niet eerder op ben gekomen...de grachten idd. Ik heb nu een rondvaart gevonden van 1 uur in combi met Madame Tussaud! Dit staat nog op de site: De rondvaart vertrekt dagelijks tussen 09.00 uur en 22.00 uur vanaf de westzijde van het Centraal Station op de steiger bij het Van Gogh Cafe (t.o.v. Prins Hendrikkade 25), op 10 minuten lopen vanaf Madame Tussauds. Is dat allemaal goed te doen vanaf het station en heb ik dus geen ov verder nodig?
Bodyworlds is misschien ook wel leuk trouwens, heb je misschien ook een combinatieticket mee! Madame Tussauds en de rondvaart zijn heel goed te doen vanaf het station! Eigenlijk alleen maar rechtdoor lopen. Madame Tussauds vind ik een beetje tegenvallen. Ben in die van Londen geweest en ook in deze, maar je bent er écht snel weer uit. Hij is best klein.
De boten liggen naast het station en de Dam, waar Madame Tussauds, is ligt daar weer een minuut of 3 vanaf. Dus dan zou je met het OV langer bezig zijn Sowieso is binnen het centrum alles eigenlijk wel te lopen, al is het van het ene naar het andere eind best wel een stukje. Zo zie je wel wat en 16-18 jarigen kunnen best een tijdje op hun benen staan lijkt me.