Over 2,5 week gaan we lekker een weekje naar Kreta. Tegen die tijd ben ik zo'n 30 weken zwanger. Hoewel ik een nogal vervelende zwangerschap heb gehad tot nu toe (HG, 3 opnames vanwege extreem gewichtsverlies) is alles nu goed onder controle met medicatie. Van mijn gynaecoloog heb ik dan ook een 'fit to fly-verklaring' gekregen. We hebben er enorm veel zin in! Nu is het de eerste keer dat we met onze bijna 4-jarige dochter gaan vliegen (wordt in juni 4) en ook zwanger ben ik nog niet eerder op zonvakantie geweest. Ik vraag me nu een beetje af wat ik zoal in moet pakken. Wat zijn jullie aanraders in onze situatie, bijv. Qua reisapotheek en qua speelgoed voor onze dochter, ook voor in het vliegtuig? En wellicht hebben jullie nog tips voor me?
In het vliegtuig, een boekje, wat duplo, tekenblokje met wat kleurtjes, en de ipad ofzo, het is best een lange vlucht naar kreta vond ik (ruim 3,5 uur) Reisapotheek: ors, paracetamol voor jezelf en dochter, tekentang hebben wij altijd bij ons, antimuggen creme/stick ofzo en nestosyl tegen de jeuk van eventuele muggenbeet, rennies (tijdens de laatste weken had ik veel brandend maagzuur) ik neem ook altijd wat neusspray mee (in jullie geval zou ik de kindervariant of zout oplossing nemen die mag je zelf dan ook) Verder pleisters en ontsmettingsmiddel. Dingen waar je verder nog aan kunt denken: Als je kind wagenziek is misschien nog iets van primatour