mag drinken voor peuter in handbagage tijdens vliegreis??

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Debbie81, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb eff een vraagje,

In September gaan we vliegen naar Turkye. Mijn zoontje zal dat net 3 zijn en heeft dan ook een eigen stoel.

Nu wil ik een grote beker voor hem vullen (rietjes beker) om mee te nemen en eruit te laten drinken tijdens het opstijgen en landen. Tevens hebben we na de vliegreis nog een bustocht van 2 a 2,5 uur voor de boeg. Dus ik wil voor onderweg voldoende drinken voor hem meenemen.

Nu is mijn vraag, accepteren ze drinken voor kinderen en zoja wat accepteren ze eerder...een gevulde eigen beker of dichte pakjes drinken?
    De regels in 2014 zijn wel veranderd en je schijnt nu wel vloeistoffen mee te mogen nemen per 100 ml maar ik vraag me af of hier nou echt zo speciaal op gelet word.

Zijn ook gaan vliegen toen mn zoontje 1 was en toen zag ik ook staan voeding per 100 ml verpakken, heb ik toen niet gedaan en in zn tas ook nog een aantal pakjes drinken gedaan (voor onszelf ;)). Hebben toen gewoon de gok gewaagd, zowel hier op schiphol als in turkye werd dat geaccepteerd.

Maarja hoe is dat als je kindje wat ouder is??
    Wat kan ik het beste doen?
    - pakjes drinken mee
    of
    -eigen beker vullen
    of
    kleine flesjes van 100 ml vullen met diksap of aanmaak limo en dan in de taxfree winkel een een flesjes water kopen? en daarmee zn beker vullen als we door alle controles zijn?

Wie heeft er dit jaar al gevlogen met een peuter of kleuter en hoe hebben jullie dat gedaan?

2. Stukkie

Stukkie Actief lid

8 feb 2014
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moest een (baby) fles met water leeggooien. Ze zeiden als er nou siroop in zat mocht het wel mee, maar omdat het puur water is moet je het leeggooien.

3. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Je mag geen fles water meenemen? Waarom is die regel eigenlijk?
    (Ts, ik heb geen antwoord op je vraag)

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nee, gewoon diksap mee nemen in een flesje van max 100ml en na de controles water tappen of vragen aan de stewardess en a la minute maken.
    Je hoeft geen flesjes water te kopen hoor.. gewoon water uit de kraan bij Schiphol of vragen aan de crew.
    Pakjes mogen in principe ook niet mee...

Vloeistoffen mogen niet mee ivm explosievengevaar.

5. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Nee dit mag niet.
    Je kunt de fles meenemen en in het vliegtuig vullen.
    Wil je je eigen siroop meenemen?
    Dan een kleine fles regelen van max 100 ml deze vullen met pure siroop.
    In de afsluibare speciale zakjes die je krijgt en dan aanmaken met water wat je krijgt op de vlucht.

6. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Nee voor baby's mag je wel.drinken in de fles meenrmen. Zodta ze zelf een stoel hebben niet meer.

7. sjak

sjak Niet meer actief

Nee, mag niet. Wel wat je zegt 100 ml siroop meenemen en water kopen. Ik heb het zelf graag in de hand als ze dorst krijgt, dus ik koop na de douane genoeg voor de rest van de dag. Water/melk/sap.

Ik mocht wel een klein pakje melk meenemen en een potje fruit, maar ook dat met moeite...

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

melk maar verder niet helaas

9. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Ik kan je in ieder geval aanraden om pakjes met drinken in je koffer te doen. Als je dan aankomt op bestemming, kun je de pakjes meteen uit je koffer halen (zijn dan heerlijk koud), en heeft hij voor de lange busreis drinken.

De aanmaaklimonade is wel heel erg slim om mee te nemen. Vul gewoon z'n flesje of beker hier een klein beetje mee. Op de luchthaven kun je een flesje water kopen (wordt dan gesealed meegegeven), of (maar dat is niet bij elke gate), kun je na de controle bij de toiletten het flesje met water aanvullen.

10. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik hoor en zie idd verschillende berichten en ervaringen, zal misschien ook schelen wie je voor je neus hebt op schiphol??

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Vloeistoffen en gels
    Wilt u uw eigen shampoo meenemen als handbagage? Of heeft u uw lenzenvloeistof nodig in het vliegtuig? Vloeistoffen en gels kunnen alleen in uw handbagage mee onder de volgende voorwaarden:
    Vloeistoffen en gels zitten in verpakkingen van maximaal 100 ml (zie voor de volledige voorwaarden de regels voor handbagage)
    Verpakte vloeistoffen en gels zitten in één doorzichtig en hersluitbaar plastic zakje van maximaal één liter
    Elk persoon reist met maximaal één plastic 1-literzakje
    Medicijnen en babyvoeding, aantoonbaar nodig tijdens de reis, zijn toegestaan

Dit geldt voor alle passagiers die vertrekken van, of overstappen op, een luchthaven binnen de Europese Unie.

Neemt u vloeistoffen, gels of spuitbussen mee of koopt u deze vóór de paspoortcontrole en heeft u deze niet nodig aan boord? Dan adviseren wij u deze in uw ruimbagage te stoppen, voordat u incheckt.

12. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    ok, nooit gehoord. Maar ik heb ook nog maar 1x gevlogen.

13. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik denk na deze ervaringen dat ik zn rietjes beker maar gewoon vul, in eerste in stantie voor op schiphol, accepteren ze het om die gevulde beker mee te nemen het vliegtuig in dan is dat mooi meegenomen.
    En daarbij 2 kleine flesjes (van avent heb ik nog met afdekdop) met ieder 100 ml aanmaak limo. Mochten ze de gevulde beker niet accepteren dan gooi ik hem leeg en vul ik hem na alle controles gewoon op het toilet met water en aanmaaklimo of met een zelf gekocht flesje water en de aanmaaklimo.

Goed idee of niet?

14. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kijk dit is dus een puntje om over na te denken want ik ga naar Turkye wat officieel NIET bij de EU hoort maar wel zodoende word behandeld (heb namelijk geen paspoort nodig wat i.d kaart word voor turkye gewoon geaccepteerd)
    Dus tja.....Wat moet je dan aanhouden hé.

15. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vorig jaar naar Lanzarote geweest, zoontje was toen 8 maanden en ik moest alles,maar dan ook alles weggooien, zelfs olvarit potje moest weg :(. Wist het van te voren, maar je hoopt natuurlijk dat er misschien een aardig iemand staat. Zou inderdaad 100 ml flesje met pure limonade meenemen en een lege rietjesbeker. Je kan daarna prima naar het toilet, water kopen of in het vliegtuig vragen. Zou de rietjesbeker leeglaten, als je echt een verkeerde hebt ben je hem nog kwijt ook... Slechte ervaring dus hier...

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    De beker of fles waar je vloeistof in meeneemt mag geen inhoud hebben van meer dan 100cc. Dus een Avent met een bodempje siroop mag je niet in je handbagage meenemen. Ik heb gezien hoe mensen die moesten weggooien op Schiphol. En dat levert alleen maar extra wachttijd voor andere mensen, en onnodige discussies (op Schiphol zijn ze verre van klantvriendelijk). Een beker mag je wel mee nemen, leeg, en een klein flesje met maximaal 100cc, in een afsluitbare plastic zak, zoals Cygnet beschrijft.

Voor drinken na het vliegen inderdaad wat pakjes in je koffer doen. Of bij aankomst gewoon even wat kopen, Turkije is niet bepaald een 3e wereldland zonder eten en drinken.

Zodra je door de controle bent kun je water, sap, limonade kopen. En er zijn kranen waar je water kunt tappen. Aan boord van een vliegtuig hebben ze normaal gesproken ook drinken.

Je kind kan toch zeker wel een half uurtje zonder drinken? En drinkt hij niet gewoon water?

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Die vloeistofregels heb je over de hele wereld. Buiten de EU vaak nog strenger zelfs!

18. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Nee mag niet. In het vliegtuig kun je water kopen dus eventueel flesje ( Max 100ml) siroop meenemen kun je het met water dat je koopt vullen. Ik kocht in het vliegtuig gewoon water en dat moesten ze maar drinken ( toen 2 en 4 jaar) en anders wachten ze maar tot we weer landen.

Omdat wij een tussenstop hadden dacht ik slim te zijn zonnebrand mee te nemen in handbagage. Nou die ging dus regelrecht de vuilnisbak in bij controle. Dag nieuwe fles van 20 euro :(

19. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    water drinkt hij idd niet.

20. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb 2 van die kleine avent flesjes waar max 120 cc in kan. dus die gevult met 100 cc ieder lijkt me toch geen probleem? is geen bodempje zoals jij bedschrijft maar een bijna vol flesje (met afdekdop)

Deel Deze Pagina