Hallo.. Even een vraagje.. Wij gaan in Juni met ons dochtertje een weekje naar Center Parcs in Belgie. Zij is dan 12 maanden oud, waarin laat ik haar zwemmen? Enkel een zwemluier? Mag dat bij Center Parcs? Of moet er badkleding overheen? Wat is het meest praktisch? Hebben nog nooit met haar gezwommen dus geen idee... Waar moet ik verder echt aan denken? Tevens gaan we in september naar Mallorca, de zon opzoeken.. Daar wil ik haar enkel in zwemluier laten lopen, voldoende? Of niet? Ervaringen? Alle tips zijn welkom!
meestal doe je er wel badkleding om heen, omdat een zwemluier niet heel erg mooi is. In het geval van mijn zoon moest het wel omdat hij erg smal was en anders de zwemluier zeker was verloren . je kan verder denken aan een band, hangt er vanaf wat ze al kan of anders bandjes. Mijn zoon wilde op die leeftijd absoluut niet in een band en droeg dus bandjes. Op het strand zou alleen een zwemluier kunnen of een gewoon zwembroekje of luier als ze niet in het water is (zwemluiers houden alleen ontlasting tegen, plas gaat er gewoon doorheen, dus op het strand heeft dat geen nut). Zou ook denken aan een shirtje tegen de zon.
Hihi we gaan dezelfde dingen doen! Wij gaan ook in juni naar Centerparcs, maar dan in Duitsland en in september/oktober wss naar Mallorca. Hier al heeeel vaak gezwommen met ons kleine waterratje. Tot nu toe hadden we hem in zo'n band of op onze arm, maar aangezien we nu naar Duitsland gaan, ook even zwembandjes gevraagd voor zn verjaardag, misschien dat ze daar iets andere regels hebben. Verder vindt hij water fantastisch! Ik doe altijd een zwemluier aan en een zwembroekje (cute )
Alleen een zwemluier is prima. Badkleding is alleen 'voor de sier'. Ik had trouwens een uitwasbare zwemluier. Dat ziet er gewoon uit als een zwembroekje, maar houdt (als het goed is) net als een gewone zwemluier eventuele poep binnen boord. Voor plas doen beide luiers maar weinig. Als je vaker gaat zwemmen is zo'n uitwasbare dus wel een goede investering. (Ik heb de eerste toen voor 3 euro bij V&D gekocht.) Meestal zijn zwembandjes verplicht. Sommige baden nemen dat heel letterlijk. Ik heb altijd bandjes gebruikt, maar zoonlief vind die niet zo fijn zitten (zitten in de weg bij de glijbaan en zitten vaak strak.) Dus ik had laats bij aldi een mooi zwemvest gekocht. Maar toen we die voor het eerst wilden gebruiken waren we toevallig bij een zwembad waar het gebruik van bandjes verplicht was... dus... vest weer uit, bandjes aan. Bij ons 'eigen' zwembad mag een zwemvest volgens mij wel en bij cp denk ik ook. Zij hebben namelijk zelf ook vesten hangen die je kunt gebruiken. (Je hoeft dus voor cp niet per se iets te kopen.) Zo'n band met een zitje er in vind ik niet echt fijn: je kind steekt met het bovenlichaam boven het water uit. Koud en bovendien is het doel van zwemmen volgens mij dat je nat wordt. We hebben een swimtrainer gehad, daar liggen ze meer op hun buik in. Maar dat ding paste onze stevig gebouwde zoon niet. Geen aanrader dus voor kinderen die echt groter zijn dan gemiddeld.