Is Brussel leuk voor een weekendje weg?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Mamanama, 19 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Wat is er zoal te doen? Ik ken wel Manneke Pis ;), o ja, en het Atomium,maar is er genoeg te zien en doen? Het zou gaan om 1 overnachting

2. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Niemand?

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

Brussel is best leuk, al vind ik persoonlijk Antwerpen leuker.

4. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Brussel is zeker voor 1 nachtje een leuke stad. Leuke winkels, restaurantjes.

5. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Ja! Erg leuke stad, wij zijn een tijd terug bij familie op bezoek geweest die daar tijdelijk woonden, we hebben ons er super vermaakt.

6. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Bedankt! Wat zijn dan de 'must-see' bezienswaardigheden ?

7. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Brussel is leuk om te winkelen, maar verder vind ik er weinig te doen. Belgische biertjes drinken haha.
    Ik zou zeggen ga naar Brugge, veel mooier en gezelliger.

8. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik ben zelf Belgje, woon zo'n 20 à 25 kilometer van Brussel en ik vind Brussel leuk voor maximaal 1 dagje.
    Musea genoeg, zoals bijvoorbeeld het Natuurwetenschappen-museum (zeker een aanrader met kinderen!), maar je gaat natuurlijk op een weekend ook geen 7 musea doen.

Ik zou het dus combineren met bijvoorbeeld een dagje Gent, Antwerpen of Brugge.

Hou er ook rekening mee dat er op zondag - buiten de musea dan en de horeca - vrij weinig open is hier in België. Als je echt komt om te shoppen, doe je dat dus beter op zaterdag (of tijdens de week).

9. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Het is een aanbieding om baar Brussel of Antwerpen te gaan. Antwerpen ben ik al vaker geweest, vandaar mijn keuze coor Brussel. Ik ga met een vriendin en we komen op vrijdag in de middag aan en gaan op zaterdag in de loop van de middag weer terug.

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.244
    16.622
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik vond Brussel tegenvallen.Lopen veel vage figuren en ik vind sommige stukken echt kleurloos en armoedig.Brugge en Gent zijn veel leuker.

11. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Gent of Brugge, heel leuk! Brussel vond ik minder..

12. Butchke

Butchke Niet meer actief

Best leuk hoor. Grote markt is gezellig met mooi weer. Maar het klopt dat er veel vage figuren rondlopen, en ik voelde me in de metro niet veilig. Atomium is de moeite waard.

13. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Naast het atomium heb je (denk ik nog, het wordt wel afgebroken in de nabije toekomst) mini-Europa, dat is ook prachtig. Van het "atomium-en-consorten"-ding (is 1 uitbater) kun je makkelijk een daguitstap maken.
    Manneke Pis ligt in het centrum zelf. En een beetje verder is ook Jeanneke Pis, minder bekend. ;)
    Verder uiteraard musea maar hangt af van leeftijd kids etc of die er iets aan gaan hebben.

Deel Deze Pagina