We zijn bezig met de zomervakantie plannen en ik zie door de bomen het bos niet meer. Nu we twee ukkepukken en een 10+er hebben, zijn we op zoek naar iets niet te ver weg, dus binnen Europa. Ik houd zelf van luxe, comfort en gemak en ben een beetje verwend als het om vakanties gaat . Ik zit het liefst in een 5* of eventueel 4* resort met alles erop en eraan, maar dan wel met veel leuke dingen voor kleine kinderen, zoals een echt leuk kinderzwembad met glijbanen en waterfonteintjes etc., kleine speeltuintje op hotelgrond ofzo, kidsclub, kinderdisco, leuk speelgoed op het terrein, etc. Aan een fijn zandstrand is een grote pre, maar geen must als er echt een mooi zwembad is. We huren eigenlijk altijd wel een auto, dus het hoeft niet midden in een stad te zijn ofzo, maar een mooie/leuke omgeving met leuke (oude) stadjes en mooie natuur op korte reisafstand (<uur) is fijn. We zouden in juli gaan en houden van warmte, maar niet in de extreme zin. Liever niet (teveel) boven de 30 graden. Het zijn nogal wat eisen, haha, maar gaat er toevallig bij iemand een belletje rinkelen?
Ik kan natuurlijk niet in je budget kijken, en het is wel lastig met twee kleintjes en een 10-er, misschien is een RIU resort of een clubmed resort iets voor jullie. succes met zoeken, er is idd teveel keuze!
Ja ik zou zeggen viva Mallorca in can picafort. Geen super-de-luxe kamers maar voldoet verder aan je wensen
Bedankt voor het meedenken! Heb even gekeken bij Viva mallorca. Ziet er zeker leuk uit voor kids met al die glijbanen enzo, alleen vind ik het dan weer jammer dat het aan een autoweg ligt en niet iets idyllischer en het zou net nog een graadje luxer mogen. ClubMed is vaak wel prettiger gelegen, maar misschien toch een beetje saai en oudbollig voor kids? (ben naar twee CM resorts geweest en die hadden niet extreem veel voor kinderen te bieden). Vorig jaar zaten we toervallig in een RIU resort in Spanje maar daar mochten kinderen onder de 4 (zelfs met ouders erbij...) geen gebruik maken van de kidsclub faciliteiten. Daarnaast vond ik sowieso dat ze wel iets meer werk konden maken van leuke dingen voor kleine kinderen. Ik vond het zelf wel een heel fijn hotel voor mij en mn man trouwens! Ik vind het zo jammer dat die hotels die echt all out gaan voor kinderen bijna nooit echt mooi gelegen zijn en lekker luxe voor volwassenen en vice versa . Volgens mij is er wel een markt voor de perfecte combi . Of misschien zoek ik toch op de verkeerde manier? (meestal via tripadvisor).
Viva Mallorca ligt dus echt niet aan de autoweg Ben er vorig jaar geweest. Nogmaals voldoet aan je hele lijstje behalve dat het blijkbaar niet luxe genoeg is. Op Mallorca is er niet veel luxer als dit te krijgen. Wil je luxer dan moet je naar Turkije.... Maar ja dat is natuurlijk weer te warm. Dus ja.... Al jullie wensen, lijkt mij een onhaalbare zaak. In Turkije kan ik delphin imperial aanraden...maar daar is weinig cultuur.
Misschien een familiehotel? Vooral in de Duitssprekende landen hebben ze hier wel veel lekker luxe hotels die compleet op kinderen gericht zijn. Familotel Sonnwies voldoet aan bijna al je eisen, het ligt alleen niet bepaald in de buurt van het strand (Zuid-tirol in Italie). Is wel vrij duur trouwens, maar dan heb je ook wel wat
Wij gaan naar Kos, naar PURAVIDA Blue Lagoon Village (niet Blue Lagoon resort!). Het ligt mooi, iets afgelegen dus voor tripjes is een auto wel nodig, maar 15 minuten transfer maar niet in de aanvliegroute.. is luxe en vrij nieuw dus schoon, fijne familiekamers en krijgt een goede beoordeling. Ik denk wel dat het er boven de 30 graden is dan maar er staat daar altijd wat wind dus denk wel goed uit te houden. Heeft ook een kidsclub en glijbanen maar weer niet TE veel. Ook is het waterpark zoals ze het noemen niet dichtbij al het andere dus je hebt er niet echt last van qua geluid of zicht . En....ze hebben een ijssalon!! We kunnen niet wachten....
Wij gaan naar Mallorca, protur safari park. Ik ben er nog nooit geweest maar hij krijgt een hoog cijfer. Anders zou je naar bijv Ibiza, Canarische eilanden kunnen kijken. H10 zijn vaak ook fijne hotels.
Viva Menorca op Menorca! Nog nooit zo lekker gegeten! Viva Menorca (Aparthotel) - Cala 'n Bosch - Spanje - Arke