Vliegticket Ankara

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door justme1974, 27 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Mijn opa woont weer in Turkije en ik mis hem natuurlijk. Het is niet mijn biologische opa, maar zo zie ik hem wel:) In 2011 is mijn oma, zijn vrouw, overleden en omdat hij daar nog een dochter heeft wonen en nog meer familie, besloot hij terug te gaan.

Ik wil hem dus graag op gaan zoeken. Hij woont in Ankara en ik wil dit samen met een nichtje doen. Een paar dagen, zonder de heren en zonder de kinderen. Ik heb geen idee wat nu de beste optie is en meest voordelige natuurlijk. We weten ook nog niet zo goed wanneer we willen gaan. Waarschijnlijk na mei, omdat hij eerst nog deze kant op komt.

Wie heeft er tips? Overnachten kunnen we bij zijn dochter doen, maar heel misschien overwegen we toch een hotel, ivm alle indrukken die we op gaan doen.

Tips zijn welkom. Het is vast een fluitje van een een cent, maar het is al een tijd geleden dat ik gereisd heb.

2. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Informeer eens bij yildirim reizen ;)

Er zijn wel vluchten rechtstreeks naar Ankara... Na mei kom je al gauw in hoogseizoen dus zullen de prijzen ook wel naar zijn.

Ik ging vorig je jr. 10dgn retourticket 400 euro... Yildirimreizen topservice... En ja indrukken zal je wel opdoen, maar bij die dochter lijkt me huiselijker en gezelliger dan een motel/hotel...

Succes

3. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Via tix.nl kijk ik altijd welke maatschappijen er allemaal naar die bestemming vliegen. Dan ga ik daarna iedere maatschappij af die er naartoe vliegt, en kijk ik in welke periode het het meest voordelig is.
    Ook kijk ik wat voor extra's iedere maatschappij rekent voor bagage, stoelen boeken, enz. Een annuleringsverzekering laat ik bijna altijd achterwege, omdat je daar toch bijna nooit aanspraak op kunt maken.

Als ik dat gedaan heb (begin dus bij een ticket) ga ik zoeken naar een plek om te overnachten. Je kunt voor een hotel gaan, maar je kan ook een appartementje zoeken (zijn vaak goedkoper). Via Vakantiehuis huren? | Boek bij de eigenaar en bespaar! - Micazu.nl vind je vakantieverblijven die door particulieren worden aangeboden. Hierdoor heb je geen last van extra boekingskosten en zo kun je nog wel eens tegen een leuke aanbieding aanlopen!

Ik ben altijd ingesteld om een zo goedkoop mogelijke reis te regelen, omdat ik het allemaal al duur genoeg vind en het liefste mijn geld pas uit wil geven als ik op de bestemming bent.

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Woont hij echt in de stad Ankara of erbuiten? Er zijn in Ankara niet heel veel hotels, en de meeste hotels zijn zakenhotels in bepaalde wijken in de stad. Als je opa daar niet woont, heb je er niet zoveel aan daar een hotel te nemen. Bovendien zijn ze vaak echt heel duur.

Wat betreft vliegtickets: er zijn een beperkt aantal directe vluchten en daarnaast kun je een aantal maatschappijen met overstap naar Ankara vliegen.

Voor een algemeen beeld kun je zoeken op Cheaptickets. Dan vind je de vluchten van Turkish Airlines (heel soms direct, meestal via Istanbul), Lufthansa (via Munchen) en nog een paar maatschappijen.

Daarnaast vliegt Corendon ook naar Ankara, dan moet je even op de site zelf kijken. Dat geldt ook voor Pegasus Airlines, die vliegen weer via Istanbul. Dit zijn charters en die vind je niet via Cheaptickets.

5. sanell

sanell Bekend lid

16 dec 2008
    628
    0
    0
    Je zou voor tickets op wegolo kunnen kijken, daar hebben ze eigenlijk altijd wel scherpe prijzen volgens mij. Hotels enzo zou ik niet weten in Ankara, maar zoals gezegd, misschien is het juist wel heel leuk om bij familie te kunnen logeren:D

Veel plezier met plannen alvast!

6. Mireia

Mireia Actief lid

11 jan 2013
    361
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zoek een hotel via expedia of booking.com. je kunt zoeken op ligging locatie datum prijs etc, en meningen van anderen lezen en het is betrouwbaar. Expedia betaal j via ideal, booking.com moet je een creditcard voor hebben.

7. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Super alvast, deze tips! Bedankt! Ik ga ze allemaal eens even op mijn gemakt doornemen. Ik vind het echt wel leuk om dit te plannen. Spannend ook natuurlijk, maar ook bijzonder.

Deel Deze Pagina