Net besloten dat we voor een paar dagen weggaan met het vliegtuig. Vlucht is ongeveer 3 uurtjes. Ik raak al in paniek als ik denk aan vliegen met een baby van 8 maanden. Ik snap er ff helemaal niks van. Waar moet ik rekening mee houden? Ik wil graag zowel de maxicosi als onze eigen kinderwagen (mima) meenemen. Hoe gaat dit in zijn werking? Mag de maxicosi mee aan boord. En de kinderwagen? Verder zijn alle tips welkom! Alvast bedankt..
Dit ligt vaak aan je vliegtuigmaatschappij. Het beste kun je het daar even nalezen. Dan zie je meteen ook wat je aan bagage kan meenemen voor je kindje. Voorbeeld: met Turkish airlines kon onze maxi cosi gewoon mee aan boord, en kinderwagen mee tot aan de gate. Kregen hem daar ook meteen weer terug bij uitstappen. Bij Pegasus airlines kon de maxicosi niet mee aan boord, en kregen we de kinderwagen pas terug bij de bagageband voor odd sized luggage. En raak niet in paniek; vliegen met een baby van 8 maanden is echt goed te doen, helemaal voor maar 3 uurtjes. Zorg dat je genoeg drinken bij je hebt zodat je bij opstijgen/landen de borst/fles kan geven tegen de druk op de oortjes. Water voor flesvoeding mochten wij overigens gewoon meenemen door de controle op schiphol (wel al in de flesjes gedaan).
Bij de meeste maatschappijen is het zo dat je een maxi cosi alleen mee mag nemen aan boord als je er ook een stoel voor reserveert. Een buggy, dus niet kinderwagen, uit 1 stuk mag mee tot aan de gate. Die krijg je vervolgens terug op de bagageband. Ik zou je aanraden om een buggy uit 1 stuk te kopen i.p.v. heel je wandelwagen mee te nemen voor een kind van 8 maanden. Is je baby 6 weken is het een ander verhaal maar met 8 maanden kan een kind best voor de vakantie in een buggy.
Toen onze oudste 9 maanden was hebben we ook gevlogen. Maxi Cosi moesten we indd een hele stoel voor reserveren. Dus toch maar niet meegenomen. Hij heeft gewoon die 3 uurtjes bij mij op schoot gezeten. Wij hadden de kinderwagen niet mee, hoorde dat er nog al wild mee wordt omgegaan.. wilde niet het risico lopen dat mn wagen kapot zou gaan. Dus wij hebben toen de Quinny xtra buggy gekocht. Ging prima, zo alleen voor op vakantie.
Wij vervoeren onze kinderwagen (bugaboo donkey) in een teavwlbag, dus checken hem in bij de bagage. Ik raad je dat wel aan, want zo komen er geen krassen op en blijft je wagen heel. Maxicosi hebben we op lange vluchten een eigen stoel voor geboekt. Op korte vluchten wordt hij bij de gate opgeborgen en kregen we hem na het landen weer terug.
Het ligt er inderdaad een beetje aan met welke maarschappij je vliegt. Wij zijn met onze dochter van toen 3 maanden naar Rome gevlogen met Ryanair. Ik vond vliegen met een baby zelfs gemakkelijker dan zonder. We hadden een termosflesje met heet en een gewoon flesje met koud water (beide een halve liter) voor de flesvoeding. We mochten voor haar geen handbagage, maar wel een tas van max 5 kg met babyspullen meenemen. Ook mochten we de kinderwagen meenemen tot de trap van het vliegtuig. We hadden een grote travelbag waar de bak helemaal in paste. Het onderstel hadden we los. We kregen op veel plekker voorrang op anderen, zodat we tijd genoeg hadden. Ze sliep voordat we in de lucht waren en werd wakker toen we weer uit moesten stappen. Wij vonden het ideaal met een baby. Veel succes en een fijne vakantie.
Je kunt voor die weken vakantie ook een draagzak of draagdoek huren, dat is veel makkelijker dan een kinderwagen!
Ligt echt aan de maatschappij. Ik vlieg meestal KLM en daar is alles echt meer dan prima. Nu is je kindje nog klein maar ik zie regelmatig meisje van een jaar of 7 de stewardessen helpen, zo schattig. En kleinere kindjes spelen ook gewoon in het gangpad als het even kan. Uiteindelijk zorgt dat toch voor de meeste harmonie aan boord. Krijsende kids wordt iedereen gek van Een keer met mn zoontje gevlogen toen hij net 1 was. Hadden wel een extra stoel maar voor de heenweg hebben we die toen opgegeven omdat het vliegtuig een stoel overboekt was. Toen moesten we de maxicosi onder aan het vliegtuig afgeven met de buggy (quiny zapp xtra 2.0). zoontje zat gewoon rustig op schoot en heb mij drager niet gebruikt. Ook de rest is veel beter geregeld met een kleintje. Je mag als eerste het vliegtuig in. Je kan gewoon een liter water meenemen onder het mom dat is voor de baby. Zoontje had een koffer handbagage en een buggy.
Wij namen met die leeftijd een buggy mee die ook in ligstand kon (koelstra simba), dat was zo veel fijner dan zo'n hele kinderwagen. Daarnaast een draagzak en die combi was goed te doen. Mag ik vragen waarom je maxi cosi ook mee wil? Je kunt bij auto huren ook een stoeltje huren namelijk.