Hoi allemaal! Over twee weekjes gaan wij op wintersport, voor het eerst met de kleine van tegen die tijd 5 maanden. Zijn er nog speciale dingen of tips van wat mee te nemen? Bv medicijnen? En iemand ervaring met een baby en een autoreis van 1000 km? Na elke twee uur stoppen en dan 15 min platleggen? Langer/korter rusten? Graag tips! Ik ben benieuwd
ik zou gewoon de standaard apotheek meenemen (paracetamol, ORS, neusspray) en vergeet zonnebrandcreme niet voor de kleine! En eventueel een zonnebrilletje tegen de verblindende sneeuw.. Heb je een ID-kaart voor je kindje? Ik heb namelijk een aantal weken geleden mensen gesproken die op wintersport waren en geen id-kaart hadden voor een kindje van 7 maanden.. Is een hoop gedoe geweest, ambassade enz..
Dat heb ik idd in huis gehaald. Heb geen ervaring met ORS, maar kan dat nou gewoon door de flesvoeding, of moet dat alleen in water opgelost worden? Heb haar gelukkig al laten bijschrijven in m'n paspoort met een hele mooie pasfoto hihi
geen idee, ik heb ors in huis maar nog nooit hoeven gebruiken... ons meisje heeft een eigen id (bijschrijving vervalt in 2012), wat een ellende zeg pasfoto maken met zo'n kleintje.. Kom ik aan op het gemeentehuis was ie niet goed en kon ik weer terug!
Zal je regelmatig met je kindje buitenkomen, wandelen enzo? Wij hebben een speciaal baby-brilletje gekocht omdat ze zeker geen last zou hebben van de zon. Zon en sneeuw kan sneeuwblindheid veroorzaken, wij dragen steeds een zonnebril dus zo'n kleintje best ook. Daarnaast hadden wij ook nog speciale zonnecreme. De weerkaatsing van de zon op de sneeuw zorgt ervoor dat het huidje van je kindje kan aangetast worden. Als je nog vragen hebt mag je me gerust pb-en! Groetjes
Wij zijn vorig jaar op wintersport gegaan toen onze dochter 4 maanden was. de autoreis is heel goed gegaan, ze heeft veel geslapen. Ze kreeg om de 3/4 uur een fles en tegen die tijd stopte we en kreeg ze de fles, een schone luier en dan nog even knuffelen/spelen en dan weer lekker de auto in en dan viel ze weer in slaap. Verder hadden we inderdaad paracetamol enz bij ons. Voor daar hadden we een buikdrager zodat ze mee in de gondel de piste op kon om daar bij een restaurantje wat te eten of te drinken. Verder lekker dik aankleden buiten en goed beschermen tegen de zon. Heel veel plezier!
Ja klopt, bijschrijving vervalt idd. Maar die jonge kinderen veranderen zo snel van uiterlijk, dat er bij ons geadviseerd werd zo lang mogelijk te wachten met een eigen ID. Als je naar een 'streng land' gaat accepteren ze de ID soms niet als ze niet meer op de foto lijken. Vandaar.. Jeetje dat je terug moest voor de foto joh. Dat is irritant. Bij ons ging het super. Ze kon gelukkig al heel snel, goed zelf haar hoofd ophouden en was toevallig net wakker en keek recht in de camera, dus in 1 keer klaar. de fotograaf zei idd wel dat het niet altijd zo makkelijk ging
Als het weer het toelaat willen we idd lekker gaan wandelen enzo. Wij hebben ook een brilletje gekocht, maar ons dochtertje heeft een extreem klein hoofd en de bril is dus toch nog groot (ondanks dat het het kleinste brilletje is wat we konden vinden). En trok jouw kindje de bril niet steeds van haar/zijn hoofd? Lijkt me best lastig
Ik ben met Tycho gan vliegen naar onze wintersportvakantie. Tycho was toen 6maandenoud. Gelukkig maar want mijn vriend en zijn ouders deden er met de auto 18uur over door heftige sneeuwval en slecht begaanbare wegen. Ik zou ook dingen te spelen meenemen in de auto. Voor al het slapen even niet lukt. Ik had mijn eigen potjes mee (maar weet niet of jij al vast voedsel geeft) Voor de rest had ik ook paracetamol, zoutoplossing en hoestsiroop bij. Mijn vriend was die week ervoor erg verkouden, dus ik dacht voor het geval Tycho het dan precies in de vakantie gaat worden. Thermometer, zinzkalf, nagelsschaartje en vijltje. Extra flesje en extra flessenspenen, gewoon voor de zekerheid, je weet maar nooit. xxx
hier was onze dochter 7mnd oud maar wij gingen niet met de auto dus daar heb ik geen ervaring mee. wel had ik speciale zonnebrandcreme voor baby's en labello tegen de zon voor kindjes. Skipak, wanten muts, maillots, babybanz zonnebril. Daarnaast de standaard ehbo dingen, eten, genoeg voeding, extra speentjes, speelgoed, kleren voor binnen.
O ja, ik weet niet welke voeding je geeft maar wij hadden voor onderweg kant en klaar pakjes van nutrilon bij ons. Deze hoeven niet perse opgewarmd te worden. Was makkelijk toen we achter een groot ongeluk in de file kwamen, konden we de kleine toch lekker een fles in de auto geven.
Huur een autoreiswieg voor je baby zodat die tijdens de lange autorit lekker kan liggen spelen en slapen. Tip zie Welkom bij Babyreisgemak.nl - Welkom