Frankrijk in september

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door lob, 9 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Wie weet of er half september nog leuke vakantiebestemmingen in Frankrijk zijn?
    Wij zijn bang dat er na het seizoen weinig meer te beleven valt.
    Het zuiden vinden we te ver rijden.

2. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Niemand??

We zouden graag naar Normandië gaan, maar vragen ons dus af of het daar niet erg rustig is zo na het vakantie seizoen.

3. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Normandië is erg mooi en als je begin september gaat, vanaf 4 sept moeten we hier weer naar school, is er nog genoeg open.

4. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Wij zijn twee jaar geleden begin september naar de Languedoc gegaan en het viel ons nogal tegen. Het weer zat ook niet echt mee. We hadden een prachtig huis met zwembad, maar dit was echt te koud om in te zwemmen. Omdat er in de directe omgeving weinig te doen was, zijn we naar de kust gereden voor wat vertier (Cap dAgde) maar daar was het nagenoeg uitgestorven. Ik ga voortaan toch weer in het voor of hoogseizoen naar Frankrijk.

5. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Bedankt voor de reacties meiden!

@Nynke, we kunnen pas na 7 september weg helaas. Is het echte vakantieseizoen aan de Cote D'azur dan ook voorbij?

@Collo003, ja daar ben ik dus ook zo bang voor...

6. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Hoi Lob

Wat bedoel je met: of er nog wat te beleven valt?

Zoek je een plek waar veel mensen zijn? Of waar alle faciliteiten nog open zijn. Waarschijnlijk is er geen recreatieprogramma meer en zijn er misschien minder toeristen, maar vaak zijn de faciliteiten nog "open" tot eind september. Vaak staat er op de site van de camping wel tot wanneer het zwembad open is.

7. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Mijn ervaring met Frankrijk in september is juist positief: alle keren supermooi weer gehad en lekker rustig op campings en strand/dorpjes/steden.

Schoolgaande kinderen kom je niet meer tegen, in plaats daarvan alleen stelletjes, mensen met jonge kinderen of 60 +. Persoonlijk vind ik dat leuker publiek.

Ook in restaurantjes is het een voordeel, rustiger en meer locale mensen.

Soms heb je wel de pech dat er al iets gesloten is, maar dat kun je van te voren uitzoeken, als je dat graag wil.

Dit jaar gaan wij ook weer rond die tijd, maar waarschijnlijk niet naar Frankrijk.

Deel Deze Pagina