Het zullen vast de hormonen zijn maar bedacht me net dat ik zoooo zin heb in van die Amerikaanse pannenkoeken. Ik heb een leuk recept gevonden alleen vroeg ik me af hoe ik ze dan zo klein krijg? Als ik het beslag in een grote koekenpan stop dan gaat dat beslag neem ik aan overal Zitten of niet? Ps: misschien is dit een stomme vraag maar ik kook nooit (doet mijn man altijd, ik kan letterlijk nog geen ei bakken) dus heb echt geen idee.
Heb je een kleine taartvorm? Leg je die in de pan, blijft het mooi bij elkaar en rond. En nu heb ik ook zin in pancakes!
Je schept gewoon een kleine hoeveelheid in de pan. Door dat het beslag dikker is dan normale panecakes gaat het niet zo lopen en je moet ook niet met je pan draaien zo blijft het beslag bij elkaar en krijg je een kleine dikke pannenkoek. Zorg dat je pan goed heet is en als je het beslag er in doet je daarna hem zachter draait, anders word je pannenkoek mooi bruin maar niet gaar van binnen.
Wat doen jullie erop? In Amerika heb je soms van die lekkere caramel siroop, die heb ik hier bij de lokale supermarkt nog nooit gezien. Misschien bij een grote AH? Iemand ervaring?
Heb ze net gemaakt en ze waren goed gelukt en heerlijk . Ze werden inderdaad vanzelf klein doordat het beslag dikker was.
de lidl verkocht laatst ook maple syrup. Ik maak geregeld zulke pannenkoekjes of ook wel 3 in een pan. Wel de gezonde versie Lekker! Ik doe er ook wel honing, agave siroop of palmsuiker op.