Hier geen sinterklaas voor onze dochter. We vertellen het wel, ze mag er best naar kijken maar we gaan er wel vanaf het begin eerlijk over zijn.
Mij kan het me werkelijk geen worst schelen wat tuc zegt terwijl ik gelovig ben, maar zo kan het me dat hele Sinterklaasgebeuren ook amper wat schelen en is het ook niet mijn probleem of kinderen nou wel of niet geloven.
Dit dus. Ik krijg stilaan ook het idee dat juist bij de fanatieke pro piet moeders de kinderen ineens minder geloven. Kinderen pikken die fanatiekheid ook op. Maar goed...wie weet zit ik ernaast maar mijn vermoedens heb ik wel...
Ik vind zowel de voor- als tegenstanders van zwarte piet een stel kinderachtige figuren, eerlijk gezegd. Anti's: Sukkels die gaan staan demonstreren tussen de kindjes omdat ze zwarte piet bashen als bezigheidstherapie hebben, aangevuld met beroepsdemonstranten die overal waar een relletje te creeren is er als de kippen bij zijn. Pro's: Kleuters die hun eigen beeld over hoe iets hoort te zijn belangrijker vinden dan er samen uit komen zodat je het feestelijk houdt voor de kinderen. Bijzonder dat tijdens een evenement voor kinderen de grootste kleuters de volwassenen waren. Ik erger me kapot aan 'de quincy gario's' die elke Nederlander uitmaken voor racist en slavenhandelaar. En ik erger me ook kapot aan de jammerende Nederlanders die doen alsof tradities nooit veranderen en de enige leuke piet een zwarte piet kan zijn. Wat mijzelf betreft was zwarte piet zwart gebleven, ik heb hem nooit geassocieerd met donkere mensen, het was echt een karakter an sich voor mij als kind. Maar als er behoefte is aan veranderingen vind ik dat best een optie, dan vaart sinterklaas toch lekker door de regenboog en komen er gele, rode en groene pietjes bij. Wat maakt het uit, het idee achter het feest blijft ongewijzigd. Of we maken sinterklaas ook zwart, net zo makkelijk. Maar ik raak wel geirriteerd wanneer men mij valselijk beschuldigd van racisme en dat zeurargument over de slavernij er weer bij haalt. Alsof ik elke Duitser nu ga aanspreken op de tweede wereldoorlog! En dat is ook nog eens korter geleden ook. Als mensen gewoon normaal met elkaar om zouden gaan, zonder al dat beschuldigen heen en weer, zou de wereld er een stuk mooier uitzien. Kindjes kunnen dat, nu de volwassenen nog.
Ik ben gelukkig vrij nuchter en mijn kinderen ook. Je hebt het over een trauma, dat vind ik zwaar overdreven. En gezien je reactie eerder in dit topic heb je waarschijnlijk ook wel zelf een aandeel in haar reactie. Wanneer je zelf gelooft dat dit alles zo verschrikkelijk is zal zij dit ook zo ervaren.
Waarom de nieuwe situatie? Vind het belachelijk dat het aangepast moet worden voor een handje vol anti pieten !!
Blijkbaar worden mensen beledigd door de oude situatie. Zwarte pieten zijn er nog steeds, er zijn alleen een aantal gekleurde pieten aan toegevoegd. What's the big deal. Ouders hebben zelf een grote invloed op hoe hun kinderen zich daarbij voelen, en dáár gaat het toch om? Dat het voor de kinderen leuk is? Ik zie zoveel kansen dat de gekleurde pieten het juist leuker zouden maken voor de kids. Helaas denken veel mensen juist alleen in beperkingen en gaat deze discussie allang al niet meer om hetgeen werkelijk belangrijk is en waar het hele feest over gaat en voor staat.
Idd. Echt onzin dat ze het echt hebben veranderd. Het is al te gek voor woorden dat mensen hier serieus over nadenken dat Zwarte Piet racistisch zou zijn. Het is een kinderfeest en laat de kinderen van het feest genieten.
Dit dus. Hoe feller en emotioneler je zelf reageert, hoe meer je het zelf voor je kind verpest. Als jullie kinderen allemaal de fantasie hebben die jullie aangeven, dan is er echt niets aan de hand. Ik ben door dit alles absoluut te vinden bij de anti zwarte pieten, want waar ik me vooral aan kan ergeren is dat de ware aard van een heleboel mensen boven komt en die is niet aangenaam. Sterker nog, ik schaam me meer voor mijn land dan ooit,... Trouwens,..iemand de docu gezien over zwarte piet en sinterklaas die een uitstapje maakte naar Engeland. Kan je de misschien de reacties wat beter begrijpen van de anti zwarte pieters.
Een trauma? In godsnaam, kinderen in Syrië hebben een trauma, wij hebben echt niks, hélemaal niks te klagen. Wees blij dat je je over dit soort dingen druk kan maken. Verder: doe gewoon nuchter tegen je dochter en ga niet mee in het kleine dramaatje, dan komt ze er echt wel overheen
Helemaal mee eens! Ik snap alle drama niet en wil het ook niet eens snappen. Dat volgens velen het Sinterklaas feest nu is verpest ligt na mijn mening niet alleen aan de anti pieten kant maar ook aan de pro pieten. Beide partijen gaan in mijn ogen veel maar dan ook veel te ver over de rug van kinderen.
Waarom ben je anti-Zwarte Piet? Heb je zelf vroeger nooit Sinterklaas gevierd? En waarom maak je je zo druk over Zwarte Piet?
De anti-zwarte pieten zijn wel begonnen met dit hele gedoe. Anders hadden we gewoon het Sinterklaasfeest gehad zoals het altijd was.