landelijke intocht

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaChantal, 14 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.555
    666
    113
    Hoe had het dan tot stand moeten komen? Al jaaaaren is zwarte piet met de dikke lippen, kroeshaar en oorbellen. Nooit is dat beeld veranderd, totdat er geklaagd en gedemonstreerd werd.

Verder vind ik het zeer ongepast om bij de intocht te gaan demonstreren, voor beide partijen.

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ff hoor...een trauma heb je echt niet zomaar. Neem aan dat kinderen onderstaande niét overhouden aan een zwarte piet die niet meer helemaal zwart is.

Trauma - Leer traumaklachten en posttraumatische stress herkennen

3. Vagans

Vagans Niet meer actief

Echt hoor.

Ik ben het er zeker wel mee eens dat wij in Nederland gediscrimineerd worden... In ons eigen land nog wel! Bizar toch! En waarom ineens nu? Omdat er iemand op zn teentjes getrapt is omdat zn moeder zwarte piet ggenoemd werdt? Kom op zeg! Doe normaal! Maar nee, gelijk stampij maken... Top joh!

Ik vind het zeker niet goed wat sommige pro pieten er uit gooien, die moeten zich in een hoekje gaan schamen. Maar ook de tegenstanders moeten echt normaal gaan doen, dit slaat nergens op! En dan vind je piet wel lleuk, iets leuk omdat je er mee opgegroeid bent en ineens komt daar iemand die zegt dat je racist bent! Nou echt dan heb je al mijn respect verloren!

Vrijheid van meningsuiting. Maar wel alleen als het politiek correct is uiteraard! Want anders ben je racist... Nou ik hou van piet, ik ben tegen de anti pieten! En ik heb werkelijk waar niks tegen donkere mensen!

4. Augustu

Augustu Actief lid

3 aug 2012
    325
    0
    16
    NULL
    NULL

Ben het met je eens dat die protesten nergens voor nodig zijn. En ook het leuk vinden van zwarte piet is niets mis mee, zolang de gekleurde pieten er ook mogen zijn. Zo is er voor ieder wat wils.

5. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

Nou ik word zwaar gediscrimineerd met de kaaspiet bijna elke dag krijg ik met het scheldwoord "kaaskop" te maken van onze lieve marokaanse hangjongeren hier in de buurt dus als je dan toch niet wilt discrimineren dan moet je zeker geen kaaspiet maken hahaha

6. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Ik ben voor Sinterklaas en zijn pieten...
    En eigenlijk snap ik de discussie niet zo goed... maar alles evolueert: ik weet nog dat wij als kind bang waren dat Sinterklaas niet kon komen omdat wij geen schoorsteen hebben...
    Toen gaven mijn ouders er de draai aan dat Sinterklaas een sleutel had die op elke deur past: dus er zijn heus wel heeeeel wat mensen die geen schoorsteen hebben, dus het kan toch perfect dat er zwarte pieten zijn en witte pieten, dan zeg je gewoon tegen de kinderen dat de zwarte pieten meegaan naar de huizen met schoorsteen en witte pieten de pakjes bezorgen aan de huizen/appartementen zonder schoorsteen...
    Waarom het zo moeilijk maken? Het is toch niet logisch dat ALLE pieten zwart zijn als ze niet overal via de schoorsteen binnen geraken...

Dat nog niemand daarop gekomen is.... Iedereen content: zwarte piet en de traditie rond de sint blijft bestaan en er is geen discriminatie want er zijn ook 'witte pieten'

7. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Nou je zou het als een goede tegenhanger kunnen zien....Zij voor zwartepiet uitgemaakt, wij voor kaaspiet= 1-1😉

8. Augustu

Augustu Actief lid

3 aug 2012
    325
    0
    16
    NULL
    NULL

Erg dat je daarmee uitgescholden wordt. Dat vind ik ook niet normaal. Maar volgens mij komt het woord 'kaaskop' niet doordat er nu een kaaspiet is? Laat het duidelijk zijn dat het niet normaal is om uitgescholden te worden voor kaaskop maar deze vergelijking vind ik niet kloppen.

9. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0

Nou er worden hier op bepaalde banen in de zorg geeneens Nederlanders aangenomen dus blijkbaar sta je als simpele laagopgeleide hollander zelfs nog lager in de rangorde 😉

10. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0

Nou prima dan haha

Goed compromis dan 😜

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Dat heeft denk ik weinig met de nationaliteit te maken maar met geld.

Net zo erg trouwens hoor.

12. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0

Nou prima dan haha

Goed compromis dan 😜

Het was trouwens met een knipoog he dat ik me gediscrimineerd voel he :p gelukkig sta ik daar ver boven dat die domme jongeren dat roepen zegt meer over hun zit daar niet mee, ze zijn gewoon te dom om serieus te nemen anders zaten ze niet steeds op straat maar op school of werk ;)

13. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Nee want minimumloon is hetzelfde he 😉 er stond letterlijk bij dat Nederlanders niet hoefde te solliciteren.

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Hoe zou je je voelen wanneer volwassenen of mensen van middelbare leeftijd met een baan en opleidint je 'gore kaaskop' zouden noemen? Zou het je raken? Zou je wat terug zeggen?

15. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Ik vraag me af hoe de kinderen die in gekleurde pieten niet geloven, de andere onwaarschijnlijkheden verklaren. ...Bijvoorbeeld sinterklaas die vrijdagavond al om 17.45 uur diep lag te slapen en niet te wekken was.... En zaterdag om 13 uur nog steeds sliep....

mijn dochter verloor bijna haar geloof destijds toen de stoomboot Door ballonnen kon vliegen, zij verzon zelf een reden waarom het misschien toch zou kunnen

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Je weet denk ik zelf ook wel dat mensen uit bepaalde landen uit het oostblok ed niet zo op de hoogte zijn wat betreft hun rechten en daarom vaak uitgebuit.

17. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Van mij ook.... het is allemaal al erg genoeg, dus laten we er ook maar eens een grapje over maken.....☺

18. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Als grapje zoals we het bedoelde zou ik het niet erg vinden, maar als anderen her zomaar tegen me zou zeggen zou ik het niet kunnen waarderen.

19. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Nederlanders worden wel degelijk gediscrimineerd in eigen land.
    En om nou Syrie weer erbij te halen? zullen we dan ook maar ebola, gaza, mh17 erbij halen?
    Mag iedereen voor zichzelf bepalen wat hun erg vinden?!
    Zeker als je zelf niets doet aan sinterklaas of t je weinig interesseert..
    Ik bn echt geschokt door berichten uit Gouda! Bravo jongens..
    Wij hadden geen kleurpieten, maar toch meer politie dan ooit omdat ze bang waren voor de antizwartepieten.
    Niks gebeurd hier en beter georganiseerd dan ooit! Zo hoort het ook! maar beetje gaan schreeuwen dat Sinterklaas niet bestaat enzwarte piet racistisch is BAH.
    Hier geloven kindjes vanaf groep 5 ook niet meer.
    Maar om een kind van 6 al uit die magie te halen? nee.

Ik hoop dat mijn meisje nog lang mag genieten van Sinterklaas en Zwarte Piet. Maar ben er bang voor.

Deel Deze Pagina