landelijke intocht

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaChantal, 14 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Echt waar joh? Mafkezen...
    Nou wij kijken op tv vandaag.

2. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Komt hij dit jaar niet ook in Bloemendaal, Chantal? Ik weet nog dat hij vroeger in de stad en Bloemendaal kwam. Anders zou je daar misschien nog op het laatste moment heen kunnen, als het erg druk blijkt te zijn.

3. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Ik ga niet en kijken mooi op tv. Het wordt super druk en er wordt nog wel wat gezeur verwacht. Als de pleuris uitbreekt, kun je geen kant op. Wij gaan kijken op tv en pepernoten bakken.

4. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Ik zou er zelf nooit voor kiezen om dit jaar naar de intocht te gaan.
    Er wordt rekening gehouden met demonstraties e.d.
    Er lopen bewapende Pieten rond aka de schietpiet :). Agenten dus...doen ze niet omdat er gerekend wordt op een probleemloze dag....

Zou mijn kinderen niet bloot willen stellen aan eventueel een stel krankzinnige volwassenen die de boel op stelten zetten.

5. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Niets is leuker dan lekker voor de TV met een bak pepernoten en warme chocolademelk ;) Ik zou niet gaan omwille van de regen alleen al.

6. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik ben naar de landelijke intocht in roermond geweest...

was op zich wel leuk, maar ik vind de aantocht hier in het dorp leuker :)

bij de intocht stonden trouwens de eerste moeders met buggies al op half 8 aan de kade... wij moesten vroeg want hele centrum was vanaf 8 uur hermetisch afgesloten en omdat mijn ouders aan de kade woonden moest je voor 8 uur binnen zijn...

ik weet trouwens niet of ik nu naar de intocht zou gaan met die rellen die ze verwachten... je bent daar toch met je kleine kids..

7. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Wij zijn geweest bij de landelijke intocht toen hij hier in Dordrecht was. Was echt vreselijk druk vond het eigenlijk minder leuk dan normaal :)
    Nu met dit weer kijken we vandaag voor de verandering eens op tv. Misschien dat dat beter bevalt :D

8. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Ja rellen/protest komen op de markt..
    Daar blijf ik sowieso ver uit de buurt.
    Hoop echt dat het rustig blijft daar.
    Er staan daar groepen kinderen van scholen "voor tv"

9. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Nog nooit geweest eigenlijk, denk ook niet dat ik echt ook zou gaan, gezien de drukte die op zo'n evenement wordt verwacht. Ik heb het toch al niet zo op drukke plekken, wordt daar altijd licht agressief van :) ;)

Overigens zou ik het zeer triest vinden als een klein groepje volwassenen het voor de kinderen zou verstieren op zo'n dag. Hoe zielig ben je dan?

10. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Wij kijken op tv en een uurtje later vaart hij hier al het stadje binnen.. Wat kunnen die pieten toch hard roeien :) dus wij gaan hier naar de intocht en dan naar het muziekgebouw om Sint een handje te geven..

11. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    ik zou persoonlijk nooit naar zo'n landelijke intocht gaan mij veel te druk

erg jammer dat ze vandaag gaan demonstreren vandaag is een dag voor de kindjes niet voor de volwassenen

12. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Wat sneu dat mensen op een feest voor kinderen per se willen demonstreren.
    Ik hoop dat de volwassenen beseffen dat het een kinderfeest is en het netjes houden.

Overigens er lopen al jaren agenten bewapend mee dat is schijnbaar niet nieuw.

Wij gaan vandaag TV kijken en morgen naar de intocht waar hij aankomt met het vliegtuig.
    Elk jaar weer geweldig leuke animatie voor de kinderen en muziek bands ( african drums heel gaaf )
    Overigens ook hier elk jaar veel politie zal ivM veiligheid zijn om alles in goede banen te leiden.
    Wij wonen in België en daar is geen discussie over zwarte Piet.

13. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

Ik ga op tv kijken en daarna de stad in komen we ook pieten en Sint tegen.
    Ik ben niet zo groot dus heeft niet veel zin om met mijn jongste tegen ruggen van ouders aan te gaan kijken..

14. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Het is nog hardstikke rustig in de stad :)

15. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik hoop dat het rustig blijft! Werd er op het nieuws gezegd dat er rellen worden verwacht dan? (Ik kijk geen nieuws)

Vorig jaar was het ook al zo hoog opgelopen dat de demonstranten tegen de kinderen riepen dat ZP toch niet bestaat, hoorde ik. Heel triest! Ik hoop echt zo voor iedereen dat het rustig blijft joh.. voor al die kindjes die het zo spannend en leuk vinden.

16. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Ja, we staan expres ver van de plek waar de "rellen" kunnen gebeuren :)

17. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Vind het met dit weer niet zo gek dat het redelijk rustig is :D

18. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Haha ik ook niet ;)

19. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Nou, ik las dat de demonstratie groep 'kick out' bij de agnietenkapel mogen demonstreren maar dat ze er zich niet aan zullen houden. Vrijheid van meningsuiting dus ze zullen demonstreren waar ze maar willen. Pffff. Zo triest dit. Wij blijven thuis. Sowieso is het slecht weer en daarnaast veel te druk + onrust.

Zoontje en man zijn vanochtend wel naar de markt geweest. Heeft ie er toch nog iets van gezien ;)
    Man vertelde wel dat er ruim 500 agenten rond liepen. In uniform dus, niet vermomd als piet. Wat een hoop!!! :$

20. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    hier zitten we klaar voor de tv!

Deel Deze Pagina