landelijke intocht

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaChantal, 14 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Augustu

Augustu Actief lid

3 aug 2012
    325
    0
    16
    NULL
    NULL
    #61 Augustu, 15 nov 2014
    Laatst bewerkt: 15 nov 2014
    Jeetje, waar mensen zich druk om maken zeg. Als het echt alleen om de kinderen gaat dan maakt het toch niet uit dat er ook gekleurde pieten zijn. Netjes opgelost toch, van alles wat.

2. Augustu

Augustu Actief lid

3 aug 2012
    325
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier is zoontje overigens nog te jong maar de buurtjes vonden de nieuwe pieten erg leuk! De ouders hebben er een leuk verhaaltje bij bedacht en kids zijn happy met sinterklaas en vooral de pepernoten en snoepjes.

3. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Echt ongelofelijk.. heb eigenlijk in stilte me zitten schamen voor nederland. Alle kids die uitkeken naar welles, hoofd en paniek.. nee krijgen ze een paar verzopen nep pieten. Want tsja sorry zo zie ik het echt...
    vond de hele intocht ook wel bagger.. hij zat weer te schreeuwen op zijn paard niks verhaaltje als die op zijn stoel zit en in het begin bij zie ginds komt de stoomboot werd zijn knecht staat te lachen evene weggedraaid en doorheen gepraat...

4. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Niet erg netjes van je om meteen zulke dingen te zeggen.

5. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Ik voelde inderdaad wel een soort van rare spanning. Had ook het idee dat de hele organisatie niet helemaal op rolletjes liep.

En huh?? Het einde snapte ik niet. Waarom zei sinterklaas maar 3 zinnen op het stadhuis en dat was het? :(

6. Augustu

Augustu Actief lid

3 aug 2012
    325
    0
    16
    NULL
    NULL
    Je hebt gelijk. Ik neem het terug. Vind het gewoon minder dat het steeds weer daarover moet gaan. Het gaat om de kinderen, bezorg ze een leuke dag. Bedenk een leuk verhaaltje bij de nieuwe situatie en maak er gewoon een mooie tijd van voor die kleintjes. Het is nou eenmaal een nieuw situatie wat het ook leuker zou kunnen maken. Heb het niet persoonlijk tegen jou hoor, gewoon in het algemeen.

7. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Ik denk dat Sinterklaas zo snel weg was voor zijn eigen veiligheid en die van de pieten aangezien er een dikke vechtpartij is geweest op datzelfde plein.

Vond het geen leuke optocht en je kon de spanning voelen..

8. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik vind het belachelijk wat er gebeurd. Zwarte piet is zwart punt uit. Maar als mensen (voor en tegenstanders) gaan protesteren in Gouda tussen de kindjes en daardoor Sinterklaas pats boem weg is. Dat vind ik erg zielig. Waar zijn die mensen mee bezig ? Ga het lekker uit vechten ergens anders niet tijdens het feest.
    Mijn broertje is zwarte piet op dit moment in Gouda en vertelden dat er dus ruzie ontstond tussen de voor en tegenstanders vechten , schreeuwen etc. De tegenstanders van zwarte piet begonnen te schreeuwen met van die megafonen Sinterklaas bestaat niet en zwarte piet is rasistich belachelijk gewoon :(

Je zou er tussen staan met je kindjes... Schaam me voor me land.

9. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ja, ik snap het wel hoor. Het is nu eenmaal wat het is en deze discussie is echt al te vaak uit de hand gelopen. En dat het op een vechtpartij is uitgelopen.. :$;)

10. 27denise

27denise Actief lid

7 jan 2012
    262
    0
    0
    leiden
    Ah wat sneu vond ze het uiteindelijk toch wel beetje leuk?Is toch jammer dat pieten die voor hun de echte pieten zijn niet komen:(
    Hoop dat jullie niks van die rellen hebben gemerkt

11. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Ik heb niet gekeken, maar ik ben zo wie zo altijd al tegen geweest, dit is toch geen sinterklaas meer.
    Die paar lui die hier tegen zijn, die domineren nu Nederland, belachelijk gewoon. Deze discussie heb je niet in België. Daar vieren ze sint gewoon zoals het hoort, met een zwarte piet die niks geen racistisch bij zich draagt.

Over een paar jaar is voor onze aankomende zoon sinterklaas ook niet meer zoals het hoort ik schaam me kapot als Nederlandse zijnde.

12. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    Oh wat erg :x

13. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    !!!!!

14. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Moet gewoon echt niet kunnen.
    Die mensen hebben daar niets maar dan ook echt helemaal niets te zoeken.
    Een beetje het Sinterklaasfeest verpesten voor kleine kindjes.
    Triest hoor!

15. Augustu

Augustu Actief lid

3 aug 2012
    325
    0
    16
    NULL
    NULL

Belachelijk zeg. Zo egoistisch om op zo'n moment je mening willen opdringen, bah. Of het nou voor- of tegenstanders waren, ze zouden zich moeten schamen.

16. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Heb een paar foto's gehad krijg ze alleen niet in 1 x erop

17. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Zo wat triest! Schandalig gewoon. Feest van kinderen verzieken.

18. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    ...

19. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012