met welke leeftijd deden jullie kids geen middagslaapje meer? En wat was de aanleiding? En hoe laat gingen ze dan in de avond naar bed?
Maand of 2-4 voor hun 4e verjaardag. Ivm school. Echter begin periode van school op de woensdag en zaterdag alsnog een middagdut ivm vermoeidheid. Oudste langer dan de jongste. Oudste ging dan gelijk met jongste naar bed voor die dutjes dus vind ze niet erg omdat ze beide gingen. Nr 2 sliep niet meer overdag toen hij naar school ging want oudere zus ging ook niet.... Ze gaan rond 19u naar bed in de avond. Soms iets eerder soms iets later maar uiterlijk 19.30u ligt het erin en slapen de oudste 2. Jongste 2 slapen nog overdag
Ongeveer nu, iets voor zijn tweede verjaardag. Hij slaapt snachts niet als hij overdag slaapt dus hij blijft lekker wakker. Houdt het ook goed vol dus ik vind het prima, al mis ik vooral nu mijn eigen dutjes Hij slaapt van 19.00 tot 06.30 ongeveer.
Net na 3e verjaardag. Toen al aan het inkorten geweest, want ze sliep anders 's avonds pas laat. Dan telkens roepen en gedoe, omdat ze nog niet moe was. Toen een uur al te lang slapen was, niet meer gedaan. Ze slaapt van 19.45/20 uur tot 6.30/7. Soms een kort dutje in de auto. Als dat te lang is, dan zelfs al gedoe 's avonds.
Van de oudste weet ik het niet. Maar de middelste was 3 jaar en 2 maanden toen hij niet meer sliep smiddags.
De oudste sliep tot 5 jaar nog zeker 4x per week. Met 6 nog 2x en vanaf 7 af en toe. De jongste is rond zn derde gestopt met s middags slapen omdat hij s nachts dan slechter sliep en die uurtjes had hij harder nodig. Tussen 18.30 en 19.00 uur was en is hier bedtijd.
Tot ongeveer 3.5, daar voor werd hij al beperkt, hij sliep overdag maar werd dan midden in de nacht wakker en bleef 1.5/2 uur wakker, dus eerst mocht hij 1,5 slapen, daarna 1 uur en het laatste half jaar een half uur. Ondertussen is hij bijna 4,5 en mag hij alleen nog even 20 min slapen wamneer we naar de sport rijden, dat is een half uur rijden aan het einde van de week dus dan is hij ook echt moe. Daarna kan hij heerlijk sporten en slaapt hij snachts ook gewoon.
2j4m helemaal niet meer. Toen gingen we verhuizen en kreeg hij een eenpersoonsbed. Daar bleef hij jiet in liggen. Vlak voor de verhuizing was het om de dag. Ik legde hem er de meeste dagen wel in, maar hij sliep lang niet altijd meer. Hij begon toen ook uit z’n ledikant te klimmen.
Sinds kort (dus tussen 2,5-3jaar) ging hij ineens niet meer slapen in de middag. Als hij wel sliep ging hij savonds door tot 21.30-22.00. Super onrustig voor mezelf. Middagslaapje er dus afgedaan en savond eerder naar bed --> uiterlijk 19.30. Nu slaapt hij ook gelijk omdat hij echt moe is. In de ochtend rond 8u wakker.
Oudste ging met 2 jaar en 10 maanden niet meer naar bed tussen de middag. De jongste slaapt al een tijdje niet meer tussen de middag en is nu 2 jaar en 9 maanden. Ze gaat om 19.00 naar bed, slaapt meteen en wordt wakker rond 7.00. Als ze wel slaapt tussen de middag slaapt ze niet voor 21.00.
N met 3 jaar. M tot d’r vierde verjaardag. V tot 2 jaar en een paar maanden. M moest stoppen met slapen omdat ze naar school ging, maar kan het eigenlijk nog wel gebruiken, is echt een slaapkop. De andere twee waren er zelf klaar mee, sliepen niet meer savonds. V valt nu nog wel af en toe smiddags op de bank in slaap of in de auto ofzo, maar dat is vaak een powernap van 30 minuten..
Oudste was op de dag precies 2,5 jaar, ze zei toen: ik ga niet slapen. En dat was het dan . Maanden ervoor sliep ze vaak ook niet maar ging in haar kamer spelen. Jongste was tegen de 3 jaar dat ze niet meer sliep overdag, de maanden ervoor ene keer wel andere keer niet.
Grappig ons mannetje is een dag na jouw kindje jarig en precies hetzelfde met middagslaapje. Alsof iemand had gezegd, als je 3 bent hoef je in de middag niet meer te slapen.
Mijn oudste was 1,5 toen ze niet meer sliep overdag. Reden was dat ze lekker aan het spelen was i.p.v. slapen. 's nachts sliep ze toen van 19.00 tot 7.00 uur. Mijn jongste slaat nu ook al af en toe over. En ik denk dat ze het middagslaapje niet lang meer houdt. Ze slaapt een uurtje (van 11.00 tot 12.00 uur) in de wandelwagen. Overdag weigert ze in bed te slapen en ik moet grote zus ook om 12.00 uur uit school halen. 's nachts slaapt ze heel wisselend. Meestal beland ze halverwege de nacht bij ons in bed. Ze slaapt ongeveer van 21.00 uur tot 6.00 uur. Maar die 21.00 uur kan ook 22.00 of 23.00 uur worden. En dan is ze 's nachts regelmatig ook nog 1 a 2 uur wakker. Met wel of niet slapen overdag merk ik geen verschil in de avonden/nachten. Ze slaapt gewoon weinig.
4 maanden voor haar 4e verjaardag gestopt om te wennen want op school kan ze ook niet slapen. Ze gaat er tussen 18.1t en 18.30 in en slaapt dan tot 6.35 (dan maak ik haar wakker ivm school. In het weekend gaat ze meestal rond 19.00 en is ze vaak ook wat later wakker in de ochtend
Met 2,5, toen was ze er zelf echt klaar mee. Daarvoor al wel enkele maanden dat we haar na een uurtje wakker maakten en dan nog duurde het vaak tot 9 uur voor ze sliep.
Wij zijn gestopt toen dochter 3 jaar was. Omdat ze s’avonds tot 21.00u lag te spelen in bed! Nu slaapt ze van 19.00u tot 7.00u.
Met ruim 3.5 maar valt tegenwoordig bijna altijd in de auto in slaap. Als die heel moe is leg ik hem dan soms wel even op de bank. Hij ligt sinds die niet slaapt wel echt tussen 6.30 en 7 op bed
Hier met 3 jaar. We waren verhuisd en hadden nog geen gordijnen, daardoor wilde/kon ze niet meer slapen. Ze heeft het eigenlijk tot haar 4e nog wel nodig gehad, maar ze wilde echt niet meer. Ze sliep Hier snachts beter als ze een middagslaapje had gehad. Ze gaat er nu wel betijds in 's avonds, ze is dan echt helemaal op. Rond 18.15/18.30 naar boven 19.00 erin. Soms 18.30 er al in. En moet haar dan om 7.30 wakker maken voor school. Als ze niet naar school gaat, word ze om 8.00/8.30 wakker.
N slaapt met haar 4 jaar nu af en toe nog tussen de middag. Ivm school gaat ze nu in de avond bijna een uur eerder naar bed (18:30) omdat ze anders echt elke dag dat middagslaapje nodig heeft. Nu ze vroeger naar bed gaat, is dit nog een paar keer per week. M & V slapen met hun 2,5 allebei nog in de middag. Dat zie ik ook niet snel veranderen binnenkort.