Hallo, Ik ben inmiddels 36+4 zwanger. Al de gehele zwangerschap ben ik doodsbang voor alles wat er mis kan gaan. Na 8 maanden piekeren, stressen, niet kunnen slapen ben ik doodmoe. Ik zie er niet meer uit en huil de hele dag. Ik loop hier ook al een aantal maanden voor bij een therapeut. Mijn vk is hier wel van op de hoogte maar neemt het volgens mij niet serieus. Ze zegt steeds: Ja meid, maar je bent er nog niet... Pff, ja dat heb ik zelf ook wel door. Nu is mijn vraag. Mag ik aan mijn vk vragen mij een handje te helpen dmv strippen ofzo? Als ik over de 37 weken ben? En mag zij bepalen wanneer zij het nodig vind? Ik heb het gevoel dat zij niet inziet hoe ik me echt voel, zelfs niet als ik vertel dat ik al maanden bij een therapeut loop. Ik heb geen idee wat de mogelijkheden zijn maar ik ben echt doodop en heb geen idee hoe ik de laatste weken door moet komen. Ik wil eigenlijk niet wanhopig klinken maar eerlijk gezegd ben ik dat wel, zit er echt doorheen en niemand die mij helpen kan. Alvast bedankt voor je antwoord. Groetjes, Saskia
Hoi Saskia, Meis wat ontzettend vervelend! Ik vind het ook erg vervelend dat je je niet serieus genomen voelt. Probeer dit bespreekbaar te maken! Is moeilijk maar zo belangrijk! Je kan altijd vragen of de verloskundige wil voelen of je baarmoedermond al rijp aan het worden is, strippen doen we liever niet onder de 40 wkn maar we kijken ook naar de persoon! De kans dat je bij 37 wkn al rijp bent is klein..... Eventueel kan je ook vragen om een consult bij de gynaecoloog en je situatie daar uit te leggen, misschien kunnen zij wat voor je betekenen. Heel veel sterkte! Imke