Ik ben benieuwd of je zelf iets zou kunnen merken, wanneer je een te laag progestron gehalte hebt. Bijvoorbeeld aan een onregelmatige cyclus o.i.d? Graag uw reactie hierop
Symptomen van een te laag progesteron: Gezwollen gezicht (vocht). Een gespannen gelaat. Een nerveuze, agressieve blik. Te grote borsten (macromastie). Gespannen borsten en onderbuik voor de menstruatie. Gezwollen handen en voeten (vocht). Cysten in borsten en eierstokken. Fibromen in de baarmoeder. Overgewicht in het onderste gedeelte van het lichaam. Een gezwollen, opgezette buik. Overdreven angstig, agressief, geprikkelt voor menstruatie. Allesoverheersende hoofdpijn voor de menstruatie. Aanhoudende pijnlijke menstruatie met een harde en gezwolle rug en buik. Overvloedig menstrueren (dus heftiger en soms ook langer) Onregelmatige cyclus. Bovenstaande klachten kunnen optreden bij een te laag progesterongehalte maar hoeft niet! Op natuurlijke wijze verhogen: Zorg voor voldoende calorieën. Eet genoeg eiwitten (vlees, gevogelte, vis,...). Vermijd stresserende situaties. Groetjes Gea
Bedankt voor het antwoord! Dan ga ik er maar een beetje vanuit dat ik me daar geen zorgen om hoef te maken.