Lang doen over het flesje

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door MamavanJordy, 27 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi hoi,

Ik heb op 25 oktober een dochterjte gekregen (is mijn derde kindje) en ik geef borstvoeding. Haar geboortegewicht was 3150 gram en nu weegt ze (vorige week donderdag gewogen) 3230 gram.
    Nu zijn we ongeveer 2 weken geleden begonnen met het flesje omdat we spruw hadden en ik mijn tepels wat rust wilde gunnen.
    De eerste fles was b free maar hier deed ze 45 minuten over 80 cc. Ze leek de speen ook niet goed te kunnen pakken.
    Daarna over gegaan na een paar keer proberen op de difrax fles met kersenspeen (s fles). Dit ging al beter nu deed ze ongeveer 25 minuten over 80 cc. Meer wil ze trouwens echt niet.
    Wel is ze erg onrustig met het drinken aan de fles en huilt ze regelmatig tussendoor. Het lijkt te snel te gaan waardoor ze zich verslikt en naar adem snakt.
    Nu ging het de afgelopen dagen weer helemaal niet met de difrax fles dus zijn we begonnen met de avent fles. (had nog een paar flessen staan van mijn zoontjes, dus kon wel wat uitproberen gelukkig). Dit ging weer iets beter met betrekking tot het onrustige zijn, maar nog is ze wild in haar bewegingen, haar hele lijfje werkt. Maar ze deed weer 45 minuten over nu maar 70 cc. Het lijkt dus eerder slechter te gaan dan beter. Op de avent fles zit gewoon een nummer 1 speen. Ook lijkt ze de speen niet echt vacuum te zuigen, of in ieder geval goed stevig in haar mondje te hebben. Ik kan hem er zo zonder tegenwerking uit halen zeg maar.
    Wat kunnen we nog gaan doen?
    Want ik moet straks weer werken en wil dat ze toch beter gaat drinken.
    En is de hoeveelheid die ze drinkt prima voor haar gewicht?

Alvast bedankt. Het is een heel verhaal geworden zie ik wel.

Groetjes Bianca

2. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Nog geen reactie?
    Misschien te druk?

3. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo Bianca,

Je kindje mag ongeveer 600 ml flesvoeding per dag drinken. Wanneer het drinken moeizaam gaat, kan het soms helpen om een speen te gebruiken waar je zelf een gaatje in kunt maken. Het Kruidvat heeft zulke speentjes.

Groeten eveline

Deel Deze Pagina