Hoi dames, Wil even van me afschrijven. Zoontje is nu 8 weken en krijgt 8 weken bv. Sinds 4 weken uit de fles( en ben ik dus fulltime aan het kolven) omdat hij verkeerd/ slecht aanhapte en daarbij heel veel lucht binnenkreeg, krampjes kreeg, niet sliep en vervolgens geen energie meer had om aan de borst te drinken. Had hem bijna hele dagen aan de borst liggen en elke keer als ik hem in bed legde was het krijsen. Met de fles gaat het beter, alleen heeft hij nog steeds heel veel krampjes.En is hij vaak hele dagen wakker(of slaapt 10 minuutjes). Ik probeer zo vaak mogelijk te kolven, maar nu met de krampjes(en de enige troost is bij mamma zitten) kom ik er gewoon bijna niet aan toe. Mijn man is er door de week niet, dus die kan ook niet helpen. Mijn productie neemt af, ondanks dat ik ongeveer 6 keer per dag kolf. Ik wil heel graag tot 6 maanden bv blijven geven, maar weet nu even niet zo goed hoe ik hier doorheen moet komen. Ook probeer ik zoontje af en toe nog aan te leggen( kan ook niet slecht zijn voor de productie toch? Sinds 2 weken slaapt zoon 7 tot 8 uur achter elkaar en kolf ik bijna 's nachts ook niet meer. Maar vraag me af of ik nu de wekker niet moet zetten hiervoor. Ben nu gewoon kapot, cb zegt laat hem maar huilen of stap maar over op kv, dat lijkt me toch niet...... Sorry, dat ik jullie lastig val, misschien hebben jullie tips of ideeen hoe ik hier doorheen kan komen... Ik weet het even niet meer
Meedje erg veel respect dat je fulltime kolft. Ik probeer soms ook extra tussen de voedingen door te kolven als me productie terugloopt en is heel vermoeiend. Vooral als je je handen vol hebt aan je kindje. Wat CB zegt word ik echt heel boos van. Laat maar huilen:x en overgaan op kv waarom????? Gaan krampen toch niet van weg?! Je kleine mannetje huilt niet voor niets. Hij wil dan getroost worden door mama of papa. Ok sommige kindjes moeten even huilen voordat ze inslapen maar als je merkt dat ze pijn hebben de kleine lekker bij je houden. Heb je al een draagdoek. Mischien vind je dat wat. Heb je toch je handen een beetje vrij en je zoontje voelt zich veilig bij jou. Helpt bij mij erg goed als hij eens zo dag hebt dat je hem niet alleen kan laten. Voor je productie is het goed dat je 'snacht een voeding hebt of kolft. Heb je het idee dat je productie terugloopt?? In het begin sliep mijn zoontje ook door. Heb 's nacht alleen gekolft als ik wakker werd. Na een maand of 3 kwam hij toch 's nachts en nu soms wel eens 2 keer. Hij regelt het toch zelf. Let jezelf op je voeding voor de krampen , heb dit net nog voor je opgezocht: Gelukkig zijn er wel dingen die we kunnen doen om de darmkrampjes te verminderen. Wat kan je doen? Hieronder volgen enkele tips voor het verminderen van darmkrampjes, en/of het verzachten van de pijn. Als je borstvoeding geeft houd er dan rekening mee wat je zelf eet en drinkt. Vermijdt de volgende voedingsmiddelen: koffie melk, en yoghurt producten knoflook sinaasappels uien Ik heb zelf eigenlijk nooit rekening gehouden met me voeding ivm met krampen. Omdat Mik daar eigenlijk nooit heel erg last van heeft gehad. Wel zit ik nu op een koemelkvrijdieet. 2 weken terug moest ik koemelk weer introduceren en ik merkte dat Mik kramp kreeg. Niet heel erg maar hij had er toch last van. Je zou het eens een dag of 3 kunnen proberen om je melkproducten te laten staan en zien of je verschil merkt. Zo ja neem dan contact op met cb of huisarts. Maar denk dat cb bij jou hier niet echt in meewerkt en meedenkt als ik dat zo van jou hoor. Heel veel succes. En je hoeft je niet te verontschuldigen dat je ons lastig valt daar zijn we met zijn allen voor.
Hoi Crisie, Dank je voor je reactie! Ik heb inderdaad een draagdoek, maar die is van tricot en we zweten ons allebei kapot als ik hem daarin heb. Daarnaast is het krijsen als ik heb erin doe, misschien doe ik het wel verkeerd? Ben nu aan het kijken naar een ergonomische draagzak, misschien is da wel wat. Bedankt voor de tips wat betreft eten, volgens de ha was het geen koemelk allergie, want hij heeft geen uitslag.. Maar ik ga de komende dagen de melk producten laten staan, eens kijken welk effect dat heeft. En verder ga ik 's nachts toch maar een keer de wekker zetten denk ik, zo rond een uur of 4, kan ik toch een poosje slapen en duurt het nog 2 uur voor de kleine zich meld. Het is alleen erg vermoeiend allemaal, maar alleen het beste voor de kleine. Heb ook al een lactatiekundige erbij gehad, het zou zoveel makkelijker zijn als hij gewoon aan de borst dronk...
jeetje wat grrrr van het CB zeg Mijn CB zei tegen mij maak een beetje pruimensap van gedroogde pruimen dus pruimen laten weken dan pureren en weer verdunnen met gekookt water en dan een klein beetje geven Bij mijn Dochter ging het een stuk beter met de krampjes Enne extra aanleggen kan zeker geen kwaad hoor EN ook ik zeg fulltime kolfen is zwaar heb het ook 1 maanden gedaan omdat ik een prematuur baby had . DUs knap van je hoor En dat je er ff doorheen zit is helemaal logisch hoor ik heb ook me momenten wel gehad maar nu mis het weer het elke 2 uur voeden.