opeens geen toeschietreflex

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Xellepel, 19 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Afgelopen week is mijn zoontje ziek geweest met hoge koorts. Toen dronk hij super goed, lang, rustig, echt prima. Hij had duidelijk meer dorst.
    Sinds vrijdag is de koorts weg en begint hij te huilen tijdens het drinken, hij laat dan los en ik koppel hem een paar maal aan totdat hij echt niet meer wil.
    Gisteren had ik het idee dat hij echt maar heel weinig binnen kreeg omdat hij erg kort dronk. S avonds bedacht ik me dat ik eigenlijk best slappe borsten heb en dus misschien opeens minder melk.
    Vannacht lag hij te huilen na een half uurtje wakker te zijn en wilde ik hem melk geven zodat hij weer lekker zou gaan slapen. Dit gebeurd zo'n 1x in de maand en met melk gaat hij altijd snel weer slapen. Ik kreeg alleen geen toeschietreflex en had ook duidelijk geen volle borsten. Met als gevolg een ontevreden kindje wat wakker was van 2 tot 5.
    Vanmorgen om half 7 bij de ochtendvoeding kreeg ik wel een toeschietreflex maar daarna heeft hij nog geen minuut gedronken en stopte hij weer huilend. De andere kant gaf geen toeschietreflex.
    Toen ik de andere kant wilde nakolven, kwam er niets.

Heb ik opeens geen melk meer? Ik heb maandelijks een productiedip maar op een ander moment in de maand. Hoe kan dit van de één op de andere dag en kan ik zo nog wel verder?

Ik geef al een tijdje 4 voedingen en wil afbouwen naar 2 met een jaar maar nog zeker niet stoppen.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Blijven aanbieden, evt. wisselboeken om productie te stimuleren en nakolven met de hand na het voeden.

Je voeding zal zich weer herstellen. Sluit uit dat je kindje ongemak ervaart bij het drinken (spruw, oorpijn etc) Heb je zelf iets onder de leden?

Houd je kindje dicht bij je, slaap evt. samen, lekker bloot tegen bloot (kan wel met dit weer) en clusteren. Ik verwacht dat het daarna beter zal gaan. Tot slot: de temperaturen lopen ineens erg op: kan zich uiten door vaak kleine beetjes willen drinken.

Deel Deze Pagina