Verhuizen hoe 3 jarige hier op voorbereiden.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Matirini, 14 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Matirini

Matirini Actief lid

14 jul 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
    Wij hebben een nieuwe woning gekocht en gaan eind november begin december verhuizen. Nu twijfel ik alleen heel erg wanneer je dit gaat vertellen aan een 3 jarige en hoe je hem hier op voorbereid. Lieten jullie ze mee beslissen met inrichting nieuwe kamer of deden jullie het helemaal zelf.

Hoor graag hoe dit bij jullie ging.

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik zou sowieso mee laten beslissen hoe de nieuwe kamer eruit ziet. Hier geen verhuis, maar wel een verbouwing met een volledig nieuwe kamer voor de dochter. Ze is nog geen vier, maar heeft zelf de kleuren van haar kamer mogen kiezen. Het is haar kamer, dus waarom niet?

Verder zou ik ook een aftelkalender maken samen. Maar niet te snel, Want dan worden ze alleen maar ongeduldig.

3. Taco

Taco Actief lid

11 dec 2012
    433
    35
    28
    Hier pas geleden verhuisd met 1 van bijna 4 en 1 van 2,5. Wij hebben ze er een paar maanden van te voren bij betrokken. Samen dozen ingepakt. Paar keer op funda naar het huis gekeken en laten zien waar ze dan gaan slapen. Langs het huis gereden. Eigenlijk heel open. De oudste had echt een menig over hoe haar kamer er uit moest zien. Hier ook erg bij betrokken. De jongste gaf er niks om een vind alles prima. Ze hebben het beide goed opgepakt en vonden het allemaal erg leuk. Hebben tussen door zelfs bijna 3 maanden bij opa en oma gewoond omdat we snel ons oude huis uit moesten ivm verkoop maar ze vonden het allemaal geweldig. Gelukkig heb ik ook wel erg gemakkelijke slapers die gewend zijn om overal te slapen. Dus dat ging gelukkig meteen goed.
    Kijk vooral naar je kind hoe die normaal op nieuwe dingen en veranderingen reageert en pas je daarin aan.

4. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ik heb het boekje bobbi gaat verhuizen gekocht om voor te lezen. Daarnaast hebben we hem regelmatig meegenomen naar het nieuwe huis en verteld wat zijn nieuwe kamer ging worden. Beetje lekker overdreven enthousiast vertellen dat hij deze mooie kamer kreeg enzo :D Hij keek er enorm naar uit en toen de verhuizing eenmaal een feit was vond hij het fantastisch om in zijn nieuwe kamer te slapen en ging het dan ook perfect. Zoon was toen 2,5 jaar oud.

5. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    Onze dochter is 2.5 en we gaan zaterdag verhuizen!
    Wij hebben heel vaak samen huizen gekeken op funda. Heel veel gepraat over huis kopen en een nieuwe kamer krijgen. Ze heeft het plattegrondje al super vaak gezien en kon vertellen welke kamer voor wie was enzo. de laatste week praten veel over dat we straks alleen nog maar het nieuwe huis kunnen en dat het oude huis niet meer van ons is.
    Ben benieuwd hoe ze er mee om gaat straks, tot nu toe vind ze het prachtig. Ze heeft geholpen met klussen (behang trekken jippie!) En heeft er nu denk ik 3x een middagdutje in dr campingbed gedaan.
    Ik heb een beetje bepaald wat d'r kamer gaat worden, ze wil de ene dag blauw en de andere dag roze.
    Enige drama is tot nu toe inpakken. Ze vind pakketjes en dozen geweldig en wil ze telkens uitpakken.. :')

6. Matirini

Matirini Actief lid

14 jul 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
    Vind jullie reacties heel fijn geeft me wat hou vast voor hoe ik het aan kan pakken. Zoontje is best wel pienter en neemt veel op maar is daar door soms ook snel van zijn stuk gebracht. Vandaar daar mijn vraag.

7. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Hier verhuisd met 2 jaar, heb onze dochter mee laten inpakken. Bijv spulletjes van haar kamer of niet breekbare dingen. Verteld dat we groter gingen wonen met een tuin waar ze lekker in kon spelen. Hebben haar ook iedere x mee genomen toen wij nog even naar het huis gingen kijken. Wij hebben bij het verhuizen wel gezorgd dat haar kamer als eerste af was. Ze deed toen nog een middag slaapje, wij konden toen door met klussen en dochterlief sliep lekker.

8. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Hier onze dochter in het hele proces meegenomen.
    Dus direct verteld. Want wij zijn er ook mee bezig.

Ze heeft geholpen met inpakken.
    Nadenken over kleuren in haar nieuwe kamer.
    Geholpen met oude spullen weggooien.
    Mee dromen over de nieuwe tuin en haar gezegd dat ze een eigen stukje tuin krijgt.
    Vaak erlangs fietsen/rijden.
    Helpen behang krabben.
    Lijsten gekocht voor op haar nieuwe slaapkamer en laten verven.
    Elke dag er wel over hebben, al doet ze dat ook veel zelf.

Nu moesten wij eerst tijdelijk huren in de tussenliggende periode. Dus we verhuizen 2 x. Het duurt erg lang allemaal, maar ook dat hebben we goed kunnen uitleggen.
    De laatste week een aftelkalender.

Oja ik vergeet nog iets. We zijn een paar keer terug geweest om te meten etc. We hebben haar altijd meegenomen.

9. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hier een maand geleden verhuis met een 2 en 3 jarige. We hebben in een jaar tijd het huis wel verbouwd dus jullie doen het over een kleinere tijdspanne.

Veel over praten, het huis vaak laten zien. Dus er langs lopen/fietsen. Dan kun je over het huis vertellen, wat er achter welk raam zit en zo. Hier hebben ze het huis opgebouwd zien worden. Ze mochten ook kleine dingen even kort meehelpen.

Qua kamer hebben we ze mee laten denken. Ik heb vooruit gedacht. De dames hebben zelf fotobehang uitgezocht en ikzelf heb de rest van het behang uitgezocht (groen en roze). Ze kozen hetzelfde en hebben dan een groene en roze muur. Echt heel mooi geworden.

Toen we verhuisd waren, waren ze meteen heel erg blij en wilden ze een paar weken nergens meer naar toe. Zondag was onze oudste dochter met een vreemd jongetje van blokken een huis aan het bouwen. Onze dochter zei toen: Ja, we bouwen net zo'n mooi huis als papa gedaan heeft :D

Deel Deze Pagina