Dekentje? Durf niet zo goed!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Minny, Nov 22, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Nu de nachten wat kouder worden moet ons kindje van 8 maanden toch wel een dekentje omkrijgen. Ik durf niet zo goed omdat ik bang ben dat hij eronder komt of gaat draaien en dan stikt.

Wat kan ik het beste doen?

2. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,797
    19,012
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik denk dat je daar met 8 maanden echt niet zo heel erg bang meer voor hoeft te zijn. De risicotijd voor wiegendood is gelukkig al voorbij. Je kindje is sterk en handig genoeg om het dekentje van zijn gezichtje af te halen, als hij het daar per ongeluk overheen heeft getrokken en hij er last van heeft.
    Probeer het anders eerst eens een paar keer overdag (als een dekentje dan te warm is, gewoon met een lakentje). Dan kun je wat beter in de gaten houden hoe het gaat.

3. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier ligt ze in dikke slaapzak met lange mouwen en daardoor heeft ze wat minder bewegingsvrijheid.
    Bedje kort opmaken en leg haar vaak een stukje boven de dekens. Hier ligt ze er eigenlijk nooit onder. Heel soms er een keertje bovenop. Terwijl ze een maand of 4 terug niet met dekens in bed kon liggen.

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Kort opmaken. Ik weet natuurlijk niet hoe jouw kindje 's nachts beweegt, maar Irem gaat altijd omhoog in bed, nooit naar beneden. Ze slaapt altijd onder een lakentje en dekentje, en ik heb haar nog nooit onder de dekens gevonden.

5. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

May 4, 2010
    2,003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Als je het niet vertrouwd, zou ik een winterslaapzaak gebruiken. Dat is ook heerlijk warm.

6. sillaah

sillaah Fanatiek lid

Sep 21, 2006
    1,429
    0
    0
    Utrecht
    als je hem kort opmaakt en gewoon een katoenen deken gebruikt kan het weinig kwaad met 8 maanden lijkt mij. In ieder geval geen dekbedje gebruiken want dat ademt niet.
    Of de verwarming wat aan laten snachts ?

7. adi

adi Niet meer actief

Slaapt die dan nog steeds zonder dekentje? BBrrrrrr

Gewoon kort opmaken, en even onder een katoenen dekentje liggen kan geen kwaad hoor.
    Overigens bewegen kindje die ingestopt worden veel minder dan kindjes die 'los' in bed liggen. Onder een deken voelt een kindje zich begrensd en blijft vaker goed op zijn plek liggen.

Overigens, als je de deken goed kort opmaakt en aan de zijkanten onder het matras stopt, dan kan de kleine haast niet onder komen, en helemaal niet zich inwikkelen met draaien.

8. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Mijn kindje ligt ook alleen in een winterslaapzakje hoor. Ze draait zich 's nahts nog wel eens om in haar bedje, en dan vind ik het toch wel eng, een dekentje. Al moet ik er wel aan geloven als de nachten nog kouder gaan worden.

9. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

Jan 13, 2009
    7,067
    0
    0
    Hier ligt ze ook gewoon in een dikke slaapzak zonder deken. Ik heb haar al 2x 's ochtends met haar hoofd onder de deken gevonden (draaid zich om in haar slaap), en sindsdien doe ik het niet meer.
    Als het kouder word gaat ze haar puckabag in.

10. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

Jan 19, 2009
    599
    0
    0
    Die van mij gaat het hele bed door 's nachts, naar boven en naar beneden. Ik gebruik daarom geen dekentje, maar alleen een dikke slaapzak. Die dekentjes liggen echt ongebruikt in de kast bij ons...

11. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik vertrouw het ook niet en gebruik dus geen dekentje.
    Mijn dochter gaat t hele bedje door, ligt soms dus ook ineens op de kop enzo. :D Dus heb het dekentje allang weggehaald. Ze ligt in een dikke slaapzak nu nog zonder mouwen, met pyama aan.
    Maar haar kamertje is nu 19,5 graad. Ze heeft het echt niet koud. Wij houden snachts de verwarming een beetje aan zodat het niet te koud wordt. (ze is nl wel echt een koukleumpje)

12. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Ik gebruik een dekentje in een dekbedhoes en een winterslaapzak!
    Mn mannetje draait ook zn hele bed door maar heb m nog nooit onder de dekens gevonden!gelukkig!

13. MiSe

MiSe Niet meer actief

Verwarming aan tijdens het slapen lijkt me niet echt goed.. Maar als je een pyama aangeeft en een dikke winterslaapzak met mouwen kom je denk ik al een heel eind! Bij ons wordt het nu al erg koud 's nachts dus geef mijn dochter een romper met lange mouwen, een winterslaapzak met lange mouwen en een dekentje, ze heeft het dekentje hier wel echt nodig. Denk dat de meeste kindjes niet met hun hoofd onder de deken terecht komen als je het bed goed strak opmaakt. Er zijn natuurlijk van die handige acrobaatjes maar daar moet je gewoon goed op letten.

14. juenco

juenco Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    2,364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Hier altijd een deken gebruikt hoor, alleen een slaapzak vond ik maar niks. Kan geen kwaad hoor.

15. joycje

joycje Fanatiek lid

Aug 21, 2009
    1,079
    0
    0
    Mike heeft een dikke slaapzak aan. Er ligt een dekentje over hem heen maar die heb ik juist niet ingestopt. Om bovenstaande te voorkomen dat ze met hun hoofd eronder komen.

Mike is handig genoeg om zijn dekentje weg te halen wanneer hij over zijn hoofdje ligt.

Dus ik zou zeker wel een dekentje gaan gebruiken wanneer s nachts de temp onder 0 graden komt.

16. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,812
    9,319
    113
    Gelderland
    Ik gebruik ook een dekentje en als hij zich omdraait in bedje gaat hij tot nu toe altijd op de deken liggen.. Ben eigenlijk nooit bang geweest dat hij eronder gaat maar wel dat hij met zijn gezicht recht in de deken gaat liggen. Is al een paar keer voor gekomen...ga ook altijd even bij hem kijken voor ik naar bed ga;)

17. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    dochter slaapt onder dekentje, en zogauw ze door het bedje kon bewegen trok ze dekentje over haar hoofd om te slapen.. ik heb altijd zo iets gehad van... als ze sterk genoeg is om die dekentjes over hoofdje te trekken, dan kan ze die er ook vanaf halen mocht ze het benauwd krijgen.
    in een slaapzak krijg ik der niet, dan is het gillen moord en brand.
    ook onder dekens wilt ze niet.. dus ze ligt elke nacht in pyjamaatje en dekentje over der hoofd..

18. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    Ik schrik een beetje van mensen die zeggen dat er met 8 maanden niets meer kan gebeuren. Ik ga geen details naar boven halen, maar het gebeurt zeker nog dat kinderen zich vastdraaien in dekens. Dit weet ik helaas na een voorval in onze omgeving.

Mijn dochter is een enorme woelwater en slaapt alleen in een slaapzak. De Puckabag of combisleeper zijn warm genoeg ook als het vriest.

19. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Idd ik heb het dekentje al snel weggehaald. In mijn omgeving is er een kindje geweest dat bijna gestikt was door het dekentje. Het is dat de mama het hoorde huilen (erg dof, want het lag onder het dekentje) dus voor mij echt een slaapzak zonder deken.

20. adi

adi Niet meer actief

Tja, ieder zijn ding, ik zou persoonlijk helemaal niet kunnen slapen zonder een deken over me heen, zo 'los' in een bed (natuurlijk ga je dan heel erg wurmen en draaien), dus doe ik het ook niet bij mijn kinderen.
    Mijn kindjes liggen juist redelijk rustig als ze lekker ingestopt zijn. Toen met die hittegolf van de zomer lagen ze ook 'los' in bed en gingen het hele bed door omdat ze ineens zoveel ruimte hadden en totaal geen geborgen gevoel van dekens over je heen.

Share This Page