Ik ben 34 en heb dik krullend haar. Eerlijk gezegd heb ik er de laatste tijd vaak over gedacht om mijn haar af te knippen. Niet vanwege mijn leeftijd maar omdat er zoveel werk inzit maar ik kan het niet. Heb heel mijn leven zowat lang haar. Ik heb het als kind 1 keer kort moeten laten knippen en heb er nog trauma's van
Ik vind omaatjes met dat lange grijze haar in een knot juist schattig! Voor mij zit er dus ook geen leeftijd gebonden aan lang haar. Die Janine uit GTST is ook al halfweg de 40, maar heeft ook nog prachtig lang haar. Ik ben 38 en laat mijn haar ook weer groeien. Hangt nu net over mijn schouders.
echt leeftijd gebonden is het niet maar ik moet wel zeggen dat ik het bij veel vrouwen van boven de 40 vaak niet meer mooi vind. wordt dun of ze blonderen het lekker waardoor het zo dood als een pier wordt, alles om er maar zo jong mogelijk uit te blijven zien
Aan lang haar zit toch geen leeftijd verbonden? Zolang het er mooi verzorgd uitziet zou ik het gewoon zo laten hoor.
Hmm nou oke, maar ik heb er al meerdere over gehoord, maar misschien zijn ze wel jaloers op mijn lokken Ik laat het eerst maar zo
Ik zou het juist lang houden.. Het valt mij vaak gewoon op dat vrouwen kids krijgen en dan de schaar in hun kapsel zetten.. Zo zonde vind ik dat!! Lekker laten, je ziet er mooi vrouwelijk uit met lang haar! (Niet vervelend bedoelt voor de rest als het niet anders kan hoor..)
Wat en onzin! 34 en te oud voor lang haar?? Lekker lang houden. Ik heb ook lang haar en ik ga het nooit kortknippen! Misschien op een gegeven moment tot mn schouders. In andere culturen hebben vrouwen ook vaak nog lang haar. Ik vind dat veel mooier, heb weinig met kort haar.
Prachtig toch, dat lange haar, ik denk dat veel vrouwen met kort haar jaloers zijn. De meeste knippen het er af omdat het bijv. te dun word. Van mij word het ook steeds dunner maar wil het er nog niet af knippen!
Heel lang haar (tot over de helft van je rug) vind ik werkelijk bij niemand mooi staan. Als je mooi haar hebt kun je tot een jaar of 45 wel lang haar tot over je schouders dragen. Bij zeer sterk krullend haar en bij getinte mensen kan lang haar ook daarna nog heel mooi zijn. Bij blanke vrouwen zelden.
Kun je er te oud voor worden? Dat hangt toch af van de vorm van je gezicht en de kwaliteit van je haar? De moeder van een vriendin van mij van de lagere school heeft haar lange blonde haar nooit afgeknipt: en mooi haar! Een vriendin (en moeder) van mij heeft lang Aziatisch haar, en wauw, wat prachtig, tot haar middel loopt het. Ik heb het zelf variërend van net over mijn schouder, tot halverwege mijn rug. Klein beetje Aziatisch bloed, en wat dikker haar met een (licht) getinte huid: ook tevreden! Anyway, draag het zoals je zelf wil. Er zijn altijd mensen met meningen. De één vindt kort haar bij een vrouw mannelijk en onflatteus, de ander vindt dat je na je tienerjaren geen lang meer mag hebben. Allebei onzin, het gaat om wat jou staat en hoe mooi je haar blijft.
Nee inderdaad Mijn oma uit Italie had het altijd tot over haar billen en dan toen ze ouder werd ging dat in een mooie knot. Mijn man zijn oma net zo.
Ik ben van mening dat je lang haar kan hebben tot het te dun word, maar goed. Mij zou je niet snel zien met een; Het-is-lekker-makkelijk mamakapsel .
No way dat ik mijn haar er ooit vrijwillig af ga knippen. Hier komt het momenteel voorbij de helft van mijn rug, krullend. Ik vind wel dat je je haar niet echt meer los kan hebben als je rond de 70 bent. En niet omdat het niet kan, maar ik vind het er niet uit zien. Maar een mooie elegante knot met een schuine lok kan prima.
wat een onzin dat lang haar leeftijdsgebonden zou zijn, als je het er goed verzorgd uitziet dan kan het prima. wat ik wel lelijk vind is mensen die lang haar hebben maar het altijd in een staart dragen. wat ik veel zie is als ze moeder worden dat ze dan ineens voor een kort kapsel kiezen. ik heb lang haar en wil dat nog heel lang zo houden. het is dik en goed verzorgd.
Als jij mooi verzorgd lang haar hebt kan dat prima hoor. Tenzij het muisgruis is en flink pluist hihi
Ik word over 3 dagen 38 en no way dat ik mijn mooie dikke bos af ga knippen omdat ik er 'te oud' voor zou zijn. Dat bepaal ik nog altijd zelf en ik vind die 'leuke' 'pittige' korte kapsels dus echt vreselijk. Wel wordt het regelmatig bijgekipt zodat het een mooie dikke bos blijft. Ivm m'n werk in de zorg en 3 kleine kinderen is los haar niet altijd even handig maar daar zijn haarklemmen, elastiekjes, vlechten, staarten, knotten etc voor uitgevonden. Ik ben geloof ik ook een van de weinigen die d'r haar niet verft.....maar ben dan ook nog niet grijs aan het worden (al zou dat voor mij ook niet meteen een reden voor verven zijn)
Ik vind ook dat het niet met leeftijd te maken heeft. Maar juist eerder met hoe je haren vanzelf natuurlijk vallen en hoe je gezicht eruit ziet op dat moment. Het moet min of meer bij elkaar passen. Er zijn veel vrouwen van 50 die ik echt niet mooi vind met lang haar maar ook vrouwen die juist heel mooi staan met lange haren. Ook met het grijs. Sommige mensen hebben zo'n mooie grijze kleur en staat dan zo mooi die hoeven echt niet te verven hoor maar ook genoeg die er niet mee staan. Persoonlijk vind ik dat je gewoon naar jezelf moet kijken of het staat of niet
Wat een onzin zeg, dat je te oud zou worden voor lang haar! Ik heb een paar keer heel kort haar gehad, zo rond mijn 28e en mijn 44e, en na de bevallingen liet ik het in een kinlange bob knippen (maar dat was omdat ik na de bevalling knetter werd van al die lange haren die maar bleven uitvallen). Ik heb het nu weer zo lang dat ik er een mooie opoeknot in kan draaien als ik wil, of twee vlechten of zo. Iets over de schouder. Maar mij zie je echt niet met een korte coupe met blauwspoeling en permanente wave hoor! Ben geen golden girl...