Ik heb me haar eraf geknipt kort in een kuif toen ik moeder werd. Dus toen was ik 18 geen spijt gehad lang haar maakt me jonger.
Het is natuurlijk onzin dat al het korte haar maar gemakzucht is of nietvrouwelijk. Kort haar kan ontzettend mooi zijn en het staat sommige vrouwen werkelijk beter. En soms is het ook noodzakelijk.. (haar slechte kwaliteit)
de lengte van het haar vind ik niet leeftijdsgebonden.. het model wel... je hebt van die lange maar toch net out of bed looks.. dat vind ik boven de 50 wat minder.. maar lang haar kan verder altijd.. als je je model er maar op aan past.
dit dus persoonlijk vind ik dat lang stijl haar (op 1 lengte) leuk is bij schoolgaande kinderen, maar zodra je volwassen bent vind ik het juist mooi als er een beetje een voller speels model met lagen inzit. ik heb het ooit eens zo kort laten knippen dat het gecentimeterd was, nooit meer! had daar echt spijt van. het kortste wat ik nu nog laat knippen is tot net over mijn schouders, maar dat is dan omdat het echt moet om de dooie punten eraf te halen. Ik zou het nu weeer langer willen hebben, maar het groeit niet meer zo snel als vroeger
ik denk dat diegene die dat zei zelf jaloers is dat ze geen lang haar heeft. Wat een onzin! ik vind lang haar heel erg mooi! maakt niet uit welke leeftijd
Heel lang haar vind ik verschrikkelijk. Tot halverwege de rug prima maar langer vind ik niet mooi. Het is net of de verhoudingen dan zoek zijn.
dit dus. dikke onzin dat lang haar alleen maar vrouwelijk is. als ik het lang heb is het echt geen gezicht. valt ook niet mooi dan. en er zit naar mijn idee een groot verschil tussen lang haar en een gemilimeterd
Ik ben nu 32 en ga het nu ook wat korter knippen omdat het bij mij dunner word. Maar niet vanwege de leeftijd
Net zo'n onzin als dat lang haar boven de 45 niet meer kan. Alles hangt af van de persoon, het kapsel en het haar zelf. Sommige vrouwen kunnen beter kort haar hebben, sommige lang en anderen komen met alles weg. Overigens vind ik kort haar meer werk dan lang haar. Heb het geruime tijd kort gehad, maar dan moet je het elke morgen fatsoeneren. Heb ik nu geen zin om er iets aan te doen (lengte tot bh sluiting), dan gaat het in een staart/ knot. Sowieso ben ik gemiddeld minder tijd kwijt aan mijn haar nu mooi krijgen, maar ik gok dat ook dat weer helemaal persoonsgebonden is.
Het ligt er ook een beetje aan wat je op oudere leeftijd met je lange haar doet. Zolang je er niet twee van die staartjes in gaat doen of Hello Kittyspeldjes, zie ik geen probleem.
Ik heb altijd lang haar gehad tot aan de mn billen. Ik werd er alleen gek van, kon er niks leuks mee want heb nogal dik zwaar haar. Dus het was of in een staart of los. 5 jaar geleden het in een schuine bob laten knippen en heb er nu alleen nog maar meer werk van! Elke ochtend föhnen om het in model te krijgen, maar zou ook niet meer naar lang willen!
Ik heb mijn mening gegeven over erg lang haar en ja, IK vind dat niet mooi (is niet een kwestie van kunnen). Half lang etc vind ik al sneller kunnen mits er een erg goed model in zit. Maar die mensen die maar een struik op hun hoofd hebben (liefst nog gepermanent of gekleurd).. yech Kort haar is inderdaad meestal meer werk dan langhaar en dat is ook gelijk de redenwaarom veel vrouwen het maar beter af kunnen knippen... staat verzorgder dan die simpele staart of knot
sinds wanneer moet je verplicht je haar afknippen op een bepaalde leeftijd? Moet je dan ook gelijk bergschoenen gaan dragen, een hond kopen en in je donkerblauwe fleecetrui boswandelingen gaan maken et je afgerichte keeshond?
Lang haar kan voor mij echt wel op elke leeftijd zolang je het gewoon goed verzorgd. Mijn ma is 58 en heeft lang haar tot bijna op haar kont en ze verft het ook nog een zwart... echt prachtig Ikzelf heb ook lang blond haar, het is dik en vind mijn haar echt mooi. Ik laat het lekker lang, ik ben 32.
Dat mensen kort haar "makkelijk en voor luie moeders" (effe heel kort door de bocht voor alle duidelijkheid ) vinden is toch ook maar een mening? Als het niet zou kunnen, dan zou je het niet zien en ik zie veel "oudere" vrouwen met lang haar en veel "moederkapsels". Maar in deze post lijkt het alsof je vindt dat vrouwen met kort haar dan vaker verzorgd haar (of hun haar beter in model hebben) hebben dan vrouwen met lang haar. En daar ben ik het absoluut niet mee eens. Veel vrouwen hebben het kort en doen er dan niets mee, dat vind ik er persoonlijk veel erger uitzien dan een staart of een knot. Uiteraard is een mooi kort modelletje mooier dan een onverzorgde lange bos, maar je moet geen appels met peren vergelijken.
Nou, zal er nog maar even van genieten dan als het er over 5 jaar af "moet" Nee joh, ben je gek. Als jij lang haar hebt, jij het mooi vindt, waarom zou je het dan afknippen?
Vind niet dat de haar lengte leeftijdsgebonden is. Vind het juist prachtig als mensen lang haar hebben. Wil later juist een oma worden met een mooie lange vlecht haha Is maar net wat je eigen smaak is vind ik. Je kan het altijd proberen tot je schouder. Is nog best veilig en het groeit wel weer aan. Dat je je haar wilt afknippen voor een goeddoel vind ik trouwens erg goed van je?
Klopt bij sommige mensen staat kort beter of voelt kort lekkerder. Maar dat is hoofdgebonden, niet leeftijdsgebonden!
38 te oud voor lang haar? Ik ben 37 en heb nog nooit kort haar gehad en zal daar ook nooit aan beginnen. Er zijn maar weinig vrouwen die ik ken die er leuk uitzien met kort haar. Ik associeer het echt met fleecevesten en meestal is het ook nog rood geverfd. Dat komt echt door hoe de gemiddelde vrouw er hier bijloopt... Dit is dus mijn ervaring he, voordat ik het halve forum over me heen krijg.