wordt je van melk dik als je echt een pak drinkt per dag heb er zo zin in nu ik zwanger ben heb nu wel magere melk gehaald
Magere melk is vooral water... er zit weinig voedzaams in en als je dus heel erg veel zin in melk hebt, is dit wel de beste oplossing. Of melk gezond is, daar verschillen de meningen nogal sterk over maar de heersende medische opvatting is dat melk best gezond is maar niet in te grote hoeveelheden (een liter is dus wel erg veel). Melk bevat ondermeer vet (heb je nodig), eiwitten (heb je nodig maar niet veel), calcium (heb je ook nodig) Van magere melk word je niet (snel) dik want er zit geen vet meer in en nauwelijks koolhydraten. Er zitten ongeveer net zoveel kilocalorieën in als twee lange vingers.. Reken maar uit.. daar kan je er best wat van eten maar ook niet overdrijven!
Hier nog een melk monster, laatst had ik een week dat ik iedere dag een pak melk leeg zoop, waarom ? Geen flauw idee, je hebt mensen die hebben chocolade verslaving en ik een melk verslaving hihihi .. Of het schadelijk is, tja ik denk het niet. De oma van mijn man at vanaf haar 16de iedere dag twee gekookte eitjes, en vanaf haar 19de iedere avond een glas port, als je dat nu zou zeggen dan zouden ze zeggen dat heel slecht is voor je en dat je dan niet oud zult worden, nou oma'tje is gewoon 95 geworden
Ik zou als ik jou was niet teveel melk drinken tijdens je zwangerschap, max 500ml. Ik heb bij m'n oudste heel veel melkproducten gebruikt in de zwangerschap 1-1,5L per dag en mogelijk heeft mijn oudste hier koemelkallergie door ontwikkeld.
Is dat bewezen dan dat dat kan? (ben gewoon nieuwsgierig hoor want ik had er nog nooit van gehoord...)
Ik had ook zoveel zin in melk tijdens de zwangerschap. Kon ook wel een liter per dag drinken, maar heb ik niet gedaan. Ik heb mezelf een max. opgelegd van 3 bekers per dag. En ja halfvolle melk zet wel aan, dus dan zou ik als ik jou was magere melk drinken.
In zuivelprodukten zit veel calcium en eiwitten, wat we ook nodig hebben. Maaarrr....bedenk dat melk bedoeld is voor een kalf dat in een paar maanden zo hard moet groeien dat het een koe is, dus pas er mee op! Max. 2 glazen melk per dag is goed voor kinderen, maar zodra je volwassen bent doet het meer kwaad dan goed voor je lichaam. Er is heel veel info over de schadelijke effecten van melk te vinden, en als je er bij nadenkt dat de mens de enige zoogdier is die nog melk drinkt als het volwassen is, dan is dat natuurlijk ook gek te noemen. In Oosterse landen drinkt men niet of nauwelijks melk, en daar komt duidelijk véél minder kanker voor dan in Europa. Niet overdrijven dus, want een liter is wel heel erg veel.
Ach ja, wat is veel.... ik heb in mn zwangerschappen wel twee liter karnemelk per dag "gezopen"... en mn kindjes zijn er ook niet minder van geworden hoor.... en aankomen?? 14 kilo bij de eerste en 10 bij de tweede. Okay nu is karnemelk ook super mager... maar toch.
Ik had dat ook...maar dan met die soort optimel drankjes. Ik zou een halve liter doen en niet meer. Ik drink sowieso geen melk.
oh ik ben gek op melk, minimaal halve liter per dag! Liefste volle melk en dat is te zien aan de volle rolletjes Heb vaak magere maar laatste tijd smul ik van lekkere volle melk!
Wij drinken gemiddeld 17 liter in de week samen.Ik heb niet het idee dat ik er dikker van wordt en vind het gewoon heerlijk. Wij drinken halfvolle melk.Magere melk vind ik geen smaak aan zitten en volle melk vind ik te vet.
Ik weet niet in hoeverre het echt bewezen is. Hier geen allergieen in de familie dus volgens mij geen erfelijke aanleg. Bij de jongste heb ik er op gelet tijdens de zwangerschap en de laatste weken geen zuivel gebruikt. Nu rustig opgebouwd en dat gaat prima. Straks met de bijvoeding kan ik er natuurlijk pas echt achterkomen of ze er wel of niet op reageert. Ik vond dit via google Indien een vrouw gedurende de zwangerschap veel melk drinkt, heeft zij haar IgA (immuunglobuline) in de darmen hard nodig tegen die melk. Het kind krijgt daardoor te weinig IgA van de moeder en kan dan heftig reageren als het na de geboorte melk krijgt.