Vorige week dinsdag bleek mijn dochter een oorontsteking te hebben aan de rechterkant. Gezien ze al enkele dagen ziek was en de koorts steeg in plaats van daalde, werd AB voorgeschreven voor 5 dagen. Ze sliep terug beter en at terug goed. Zondag morgen laatste dosis AB gegeven. Vorige nacht was ze echter terug heel de nacht wakker en aan het huilen, en vanmorgen had ze terug koorts. Nu blijkt ze nog altijd / terug een oorontsteking te hebben aan de rechterkant. De huisarts suggereerde om opnieuw een kuur AB te geven, maar was niet overtuigd. Het is immers niet zeker of het viraal of bacterieel is. Wat is wijs om te doen?
Dat je dochter in eerste instantie wel reageert op ab is voor mij een teken dat er zeker een bacteriele component in zit. Ik zou, zeker om verdere schade aan het oor te voorkomen, toch wederom voor ab gaan. En ik ben echt niet zo makkelijk daarin. Sterkte! oorontsteking is vreselijk voor die kleintjes. Gebruik je ook neusspray ed?
Wij hebben vorige winter precies hetzelfde gehad, met als resultaat dat ze 5 maanden lang elke week een oorontsteking kreeg: elke keer als de AB afgelopen was, vlamde het weer op: haar darmen hebben -denk ik- een enorme klap gehad van alle AB die ze gehad heeft Met die wijsheid op zak zou ik zelf nu misschien wel nog wel even voor een tweede kuur gaan, maar als het daarna weer mis is, zorgen dat je gauw bij de KNO terecht komt en dat er snel actie komt met buisjes/amandelen knippen, (als dat niet al gedaan is). Continu AB is namelijk een enorme aanslag op het immuunsysteem, hebben we hier gemerkt (Ik wilde zelf overigens toen ook al dat de amandelen eruit zouden gaan, (buisjes had ze al), maar KNO was zeer terughoudend en kinderarts ook Eind van de rit zijn de amandelen er hier wel uit gegaan en knapte ze op en hebben ze beiden aangegeven dat ik toch gelijk had... ).