ff slikken, we zitten tegen het jaar aan...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Amy81, 27 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Heel eventjes mijn ei kwijt hier. Wij proberen inmiddels al bijna een jaar zwanger te worden, sinds gisteren ben ik ongesteld en is ook deze ronde weer voorbij. Ik ben moe, onzeker en bang voor wat mij te wachten staat. Soms denk ik weleens dat we tegenwoordig gek gemaakt worden met dat het 'moet lukken binnen een jaar' maar wanneer ik om mij heen kijk heb ik ook nog echt het gevoel dat iedereen heel snel zwanger wordt.

Ik hoop dat 2010 het jaar wordt waarin ik een positieve zwangerschaptest mag hebben want jeetje wat was het een emotioneel jaar en wat wordt en ben je kwetsbaar als vrouw met een zwangerschapswens...

Fijne avond meiden, groetjes van Amy

2. grace20

grace20 Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.322
    0
    0
    huisvrouw
    bredene
    hey amy ( mooie naam trouwens, mijn dochter heet ook zo)
    ik weet heel goed hoe je je voelt, maar je mag je echter niet laten wijsmaken dat iedereen vlugger zwanger wordt dan jij hoor . er zijn namelijk heel veel koppels die lang proberen voor een kindje. ik werd na bijna 3 jaar pas voor de eerste keer zwanger. nu zitten we in ronde 2 voor een 2e baby. heb je al eens jou en je man laten testen bij de dokter?het kan heel goed zijn dat je man zijn zwemmertjes niet goed zijn of dat jij gewoon een probleempje hebt?!

3. grace20

grace20 Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.322
    0
    0
    huisvrouw
    bredene
    nu klik ik al op verzenden en ik heb nog niet gedaan :s
    ik hoop ook voor jullie dat het een vruchtbaar jaar wordt hoor. maar ik ben ervan overtuigd dat het wel ooit zal lukken. en ik weet dat een jaar heel lang aanvoeld maar je mag het niet zo bekijken. je moet maar denken hoe langer het duurt hoe mooier de baby :d

dikke zoen grace en je mag je niet zo druk maken erover ;)

4. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Ohhh Amy ik herken je gevoel hoor. Wij zijn inmiddels ook al ruim een jaar bezig en hier wil het ook maar niet lukken. Ik maak me af en toe ook flinke zorgen of het wel ooit gaat lukken. Maar ik probeer daar niet teveel aan te denken. Ik hou me vast aan het idee dat 1 jaar een gemiddelde is. De een is gewoon sneller zwanger dan de ander. Maar ja als ik dan ongesteld word dan baal ik ook als een stekker. En dan zakt de moed me weer in de schoenen. Waarom lukt het niet? Ik weet niet hoeveel rondes we nog volhouden voordat we naar de huisarts gaan. We blijven nog even proberen en hopen dat een dokter niet nodig is.

5. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey Grace,

Thanxs voor je lieve reactie, heb je soms wel eens nodig he:)

We zijn nog niet naar de dokter geweest maar ik ben bang dat dit we hier niet omheen kunnen. We hebben het over gehad binnenkort een afspraak te maken. Ik heb het idee dat het bij mij wel goed zit, ik heb een regelmatige cyclus en overduidelijke ovulatietesten. Maar ja, dat zegt ook niet alles he. Het is wel even moeilijk te bedenken dat die mmm toch écht in de buurt komt maar anderzijds, als dat mij een wondertje kan geven heb ik het er voor over. Als ik jou verhaal zo lees geeft dat weer hoop Grace, dus nogmaals bedankt voor je lieve reactie!

Dikke knuffels van Amy (je dochter heeft een mooie naam trouwens:)!)

6. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey zwitsal, forummaatje! Thanxs voor je reactie, ik moest het even mij afschrijven: het is gewoon soms echt even moeilijk en iedere maand denk ik 'volgende maand gaan we naar de HA' maar dan ga ik niet, ik denk dat we nu maar eens de stoute schoenen aan moeten gaan trekken...

Ik kan mij jouw gevoel goed voorstellen er nog even mee te wachten, ik zit in dubio maar ik denk dus dat het willen hebben van een bepaalde zekerheid gaat winnen van de onzekerheid want dat is echt killing...!

xx

7. Babsb

Babsb Actief lid

29 okt 2008
    190
    0
    16
    hoi Amy,

ik ken je gevoel maar al te goed.
    Zelf waren we al meer dan een jaar bezig toen we zoiets hadden van we gaan richting de ha want we zijn nog niet zwanger.
    Een afspraak gemaakt en toen bleek ik zwanger te zijn.
    Alleen het idee dat ik toch naar de ha zou gaan maakte me een stuk rustiger en toen is het gebeurt.
    helaas kregen we een miskraam en nu 9 maanden later ben ik weer zwanger van onze tweede.

Dus geef de moed niet op zoals al gezegt is, niet voor iedereen gaat het zo snel als je hoopt.
    voor ons was ook elke maand weer een teleurstelling.

Hopelijk maken jullie de stap naar de huisarts en word 2010 jullie jaar.

Liefs Berna

8. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    hoi amy,

ik begrijp je gevoel heel goed!!
    Vandaag is de dag dat ik precies een jaar geleden met de pil ben gestopt en hoe toevallig vandaag weer ongesteld geworden.....
    We gaan dus het 2e jaar in.....en moet a.s. maandag naar de gynaecoloog.
    Wil je heel veel succes wensen!!

liefs syl

9. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Ik snap het heel goed hoor dat je zekerheid wilt. En het heeft tijd nodig om de stap naar de dokter te nemen. Het is niet zomaar iets. Ik hoop dat de stap niet meer nodig is meis en je snel zwanger raakt van het mooiste kindje ever!

@babs: jij geeft ons meiden weer hoop!

10. anja25

anja25 Actief lid

23 jun 2009
    100
    0
    0
    drenthe
    hee amy

Ik ken je gevoel heel goed hoor meis dan heb je een beetje hoop en dan komen alsnog die verekte duivels.we zijn nu al 2 jaar bezig we krijgen volgende maand onze 1e iui.
    Ik stelde het ook steeds uit om na de dokter te gaan want wij konden ons niet voorstellen dat er iets mis was.. maar goed uiteindelijk toch gegaan en idd de zwemmers van me vriend waren niet zoals het moet zijn.
    Dus wacht niet te lang je weet maar nooit,, des te errder ben je mischien wel zwanger. als ik alles had gewten was ik ook veel eerder na de dokter gegaan. Het is natuurlijk niet gezecht dat dit bij jullie het geval is maar je weet natuurlijk maar nooit he,
    Heel veel succes

11. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik hoop het zwitsal, en even goed voor jou he!

En babs, jouw verhaal geeft inderdaad weer moed, misschien zal een bezoekje aan de HA of uberhaupt het maken van de afspraak al rust geven, zou fijn zijn, jij in ieder geval een hele goeie zwangerschap gewenst meid, wat fijn dat je na de MK weer zwanger bent!!!!

Sylcor, thanxs voor je lieve reactie, we zitten in hetzelfde schuitje meis dus wil ik jou uiteraard ook maandag heel veel succes wensen!

xxx

12. yvie

yvie Lid

24 nov 2008
    78
    0
    0
    Friesland
    Hoi Emy en Zwitsal,

Hier het zelfde verhaal. Ik had ook nooit verwacht er langer dan een jaar over te doen. :(
    En naar de HA gaan is hier ook besproken. Maar je hoopt zo dat het toch gaat lukken zonder mmm.
    De gevoelens die jullie omschrijven ervaar ik het zelfde. En zo als Emy zegt het lijkt anderen zo makkelijk af te gaan.
    Ik wens jullie veel sterkte om door te gaan en evt in de mmm. Zodat jullie snel zwanger mogen zijn!

Liefs

13. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey Yvie,

Thanxs, wat je zegt: je hoopt zó dat het zonder mmm en gaat lukken....

Jij ook succes Yvie, dat we allemaal maar snel mama mogen worden!

xxx

14. Nonja

Nonja Fanatiek lid

12 nov 2008
    1.695
    20
    38
    Zuid Holland
    Hee forum-dinnetje helaas ken ik ook je gevoel. Gatverderrie al een jaar (of langer) bezig met je grootste wens. Schrijf het maar lekker van je af. Wij blijven hopen dat onze grote wens uit mag komen in 2010, dat wordt namelijk ONS jaar! Dikke knuffel

@Sylcor/Zwitsal/Yvie/Anja meisjes ook voor jullie een hele grote knuffel en dat het maar snel raak mag zijn voor jullie. Het lange wachten mag wel eens beloond worden!

15. Babsb

Babsb Actief lid

29 okt 2008
    190
    0
    16
    Wij dachten zelf ook het zal ons nooit lukken.
    je geeft de moed op iedereen om je heen word zwanger alleen jezelf neit lijkt het wel.
    je gunt het iedereen maar jezelf het meest.
    Elke maand weer de teleurstelling dat de duivels er weer zijn.4
    Nu zouden wij na de vakantie ook weer terug gaan naar de ha voor een afspraak, maar omdat de relatie niet zo lekker liep hebben we dat even aan de kant geschoven.
    het klinklt heel cliche maar als je er niet te veel bij nadenkt is de kans groter dan wanneer je er heel veel mee bezig bent.
    zegt iemand die dag en nacht bezig was met zwanger worden.

als je maar rust in je lichaam hebt dat is belangrijk om zwanger te worden.

ik hoop dan ook van harte dat jullie allemaal in korte tijd zwanger zullen zijn, ik blijf het volgen .

liefs en dikke knuffel berna

16. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    hallo Dames...

Hier nog zo eentje, bijna 11 maanden gestopt, en 11 maanden aan het proberen.

Op het moment lopen we ook bij de gynecoloog, en hopen zooo dat het de komende weken eindelijk lukt.

Toen ik afgelopen december met de pil stopte, waren we zooo posititief, en toevallig gisteren vertelde ik manlief dat als het meteen de eerste ronde gelukt zou zijn, we nu een beebje zouden hebben...

raar moment hoor...

nou ja, soms geeft het me hoop dat ik nu bij de gynecoloog loop, want dan krijgen we misschien het steuntje wat we nodig hebben, maar soms zakt de moed me ook zoooo diep in de schoenen, dat ik me echt niet voor kan stellen ooit van de dokter te horen 'Mevr. u bent zwanger...'

17. kimpietjeuh

20 jun 2009
    92
    0
    0
    huishoudmedewerker bij bejaarde
    Vilvoorde (België)
    Heel herkenbaar, wij zijn ook alweer in ronde 8.
    Ik heb na Yenthe 2 miskramen gehad, sindsdien ben ik zo bang dat het ni meer lukt!

18. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ook wat jullie zeggen ladies is weer eens herkenbaar: je kan je gewoon niet voorstellen ooit zwanger te worden. Dit aangezien ik al een jaar lang maand in maand uit hetzelfde meemaak en voel dan kan je je gewoon niet voorstellen dat dit zal veranderen.

Je bent ook gewoon positief in het begin, je gaat ervan uit dat er wel wat tijd overheen zal gaan maar stiekem hoop je dat het niet lang zal zijn. En dan ineens ben je een jaar verder:( tsja, meiden, blijkbaar heb je niet alles onder controle in je leven he en dat maakt het allemaal zo moeilijk en onzeker.

19. kimpietjeuh

20 jun 2009
    92
    0
    0
    huishoudmedewerker bij bejaarde
    Vilvoorde (België)
    Das idd zo,de hoop word dan kleiner en kleiner dat het vanzelf zal gaan....

20. 123

123 Niet meer actief

Hoi, ik ben vorig jaar in november gestopt en in het begin was het nog spannend en leuk maar de lol is er nu wel van af..
    Afgelopen maandag voor het eerst naar de HA geweest, de stap waar ik zo lang mogelijk niet aan gedacht heb. Voelt wel een beetje als een opluchting maar ook angstig omdat ik niet weet wat me allemaal te wachten staat. Eerst moet het zaad van mijn man onderzocht worden en dan ben ik aan de beurt. Bah, helemaal geen zin in. Vraag me steeds af wanneer ik nu eens aan de beurt ben...

Deel Deze Pagina