Krentenbaard

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Yummy, 15 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ik kwam net tot de ontdekking dat onze zoon hoogstwaarschijnlijk krentenbaard heeft. Hij heeft een rare rode rand om zijn mond, hele rode wangen en ik zag vandaag en gisteren al een brief hangen op de groep van zijn kdv met de mededeling dat er krentenbaard heerst.

Nu heb ik gelezen dat het voor mij en mijn zwangerschap niet gevaarlijk is, maar ik heb deze week en volgende week ook afspraken staan met mijn schoonzus (op dit moment 37 weken zwanger) en mijn beste vriendin (35 weken zwanger). Is er een risico voor hen? Mijn zoontje zal sowieso niet bij hen komen, maar ik in principe wel (tenzij dat dus een gevaar is..)

En hoelang is het besmettelijk/gevaarlijk voor anderen?

2. linda26

linda26 Bekend lid

11 dec 2007
    760
    0
    16
    Hier helaas een expert... :( M'n zoontje tobt er al maanden mee, op z'n lichaam.

Het is niet gevaarlijk voor zwangeren, alleen erg vervelend als ze het krijgen. Net zo vervelend als voor ieder ander. Goede hygiene kan veel leed voorkomen hoor. Tis lang niet zo besmettelijk als je vaak leest volgens mij, m'n jongste zoontje is nog steeds gespaard gebleven (gelukkig) Het is wel heel besmettelijk maar alleen het vocht uit de blaasjes/wondjes. Na 48 uur behandeling met antibiotica (oraal of zalf) is het besmettingsgevaar geweken.

Sterkte ermee!

3. veertje

veertje Fanatiek lid

Stijn heeft het sinds hij 6 maanden oud is (hij is nu bijna 5) elke 2 maanden wel een keertje.. Lisa of wij zijn nog nooit besmet maar ik zal er wel mee uit kijken en snel fucidin halen bij de huisarts en smeren..
    Tussen door met zinkzalf insmeren helpt het sneller uit te drogen en is een beetje ontstekingsremmend.. Ik kreeg laatst ook de tip van de hap om het met betadine zalf in te smeren maar die heb ik zelf nog niet geprobeerd..

4. veghelsemeid

veghelsemeid Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.083
    0
    0
    huisvrouw
    veghel
    ik kreeg de tip om het met water en zeep te wassen

geen zalfjes niks erop

5. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    Daar kun je het beste gewoon even de ggd voor bellen of het op het kdv vragen die hebben daar als het goed is zo'n lijst van hoe wat en wanneer..
    Heb je gegoogled op een foto want het is meestal een beetje gelig meer een puist/koortlip idee!

Deel Deze Pagina