Zwanger en buikpijn

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Chester1979, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chester1979

11 mei 2012
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo lieve mensen,

Ergens in mei heb ik me aangemeld op deze site, omdat ik mijn (onze) babywens wilde delen, maar eigenlijk heb ik er toch nooit iets mee gedaan, behalve in real life veel mee bezig geweest.

Mijn vriend (37) en ik (33) zijn inmiddels 15 jaar samen waarvan 12 jaar samenwonend. Afgelopen vakantie (eind augustus) hebben we besloten te stoppen met de pil. Nu had ik vorige week zaterdag ongesteld moeten worden, maar er kwam niets. Diezelfde week begon ik wel menstruatiepijn te krijgen, dus ik dacht, het komt nog wel, maar het kwam niet ... afgelopen donderdag had ik wel heel veel pijn in mijn onderbuik. Ik werd er helemaal eng van van die pijn. Kreeg 'n enorme zweetuitbarsting en kreeg het gevoel dat ik moest flauwvallen, ik denk van de pijn. De pijn trok later weer weg.
    Sinds die dag heb ik dat iedere dag 1 die helse pijn, maar dan een kwartiertje en dan trekt het weg (gelukkig niet meer het gevoel dat ik moet flauwvallen), maar dat doet echt zoveel pijn. Dan weet ik even niet waar ik het zoeken moet. Ga maar rustig liggen of anders beetje wiegen en dan trekt het weer weg.

Ik had al zwangerschapstesten besteld, die kwamen vrijdag binnen en 's avonds zijn we gaan testen, want er was al bijna een week voorbij en nog niet ongesteld en ik ben dus zwanger ... helemaal super natuurlijk. We zijn ook echt wel blij en laten het allemaal nog even bezinken.

Maar oohhh die pijn in mijn buik af en toe, verschrikkelijk. Ik ben er wel een beetje bang voor ... wat is het precies en hoelang duurt dat? Ik moet morgen weer naar mijn werk en wat nou als ik daar zit en ik krijg het weer, waar ik wel vanuit ga? Heb het vandaag al 2 keer gehad. Ik wil niet dat collega's het merken, maar kan ook niet voor ieder wissewasje naar huis gaan ...

Heeft een van jullie hier ervaring mee?

Groetjes,
    Ches

2. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    hoi!
    Allereerst gefeliciteerd! Wat een goed nieuws!

maar die buikpijn klinkt niet goed, als ik jou was zou ik toch even een arts of vk raadplegen...

3. Chester1979

11 mei 2012
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai Ramona, dank je wel voor je felicitatie en reactie :)

Die buikpijn is alleen op een bepaald moment en duurt ongeveer 10 minuten. Je voelt langzaam die menstruatiepijn opkomen en dan wordt die pijn ff TE zeurderig. Ik kan veel hebben, maar deze is dan even heel heftig en dan zwakt het weer af. Vandaag voor het eerst 2x gehad, maar als het dan weg is is het ook echt helemaal weg en voel ik me kiplekker.

Nu las ik wel dat het kan dat je baarmoeder aan het groeien is. Je lichaam is toch aan het veranderen, dat is logisch, maar toch ... ik hou het even in de gaten een paar dagen en anders idd de dokter even om advies vragen.

4. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Als ik jou was zou ik morgen direct een vk raadplegen. Het hoeft niks te betekenen, maar voor hetzelfde geld heb je een bbz ofzo.
    Toen ik net zwanger was had ik ook vreselijke pijn en er is toen direct een echo gemaakt om een bbz uit te sluiten.

5. Chester1979

11 mei 2012
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat ik dat idd maar ga doen. Bedankt voor de tip, aan een bbz had ik nog niet eens gedacht. Dit is mijn eerste zwangerschap en ben echt een leek ... moet alles opzoeken ;)

6. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Vk lijkt mij ook een goed plan. Hoop voor jullie dat het gewoon goed zit en lekker kunt gaan genieten :) En gefeliciteerd natuurlijk!

7. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Gefeliciteerd met de zwangerschap. Buikpijn hoor er wel bij dit is inderdaad het groeien van je baarmoeder maar je hoor er niet dubbel van te liggen omdat het zoveel pijn doe. ik zou ook even voor de zekerheid een echo laten maken dan weet je of het op de goede plaats zit. Heel veel succes hier word geduimd dat het lekker op de goede plaats zit

8. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Gefeliciteerd. Je kunt flink last hebben van het oprekken van je banden. Toch zou ik wat de andere ook al zeggen toch even bellen voor de zekerheid. Succes

9. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik had dit dit ook bij zoontje, bij mij waren het mijn darmen. Ben er zelfs twee keer door flauwgevallen...

10. Chester1979

11 mei 2012
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve allemaal,

Bedankt voor de reacties en felicitaties.
    Het was een chaotische en onrustige week voor mij, maar alles is nu wat meer relaxed.
    Ik heb jullie advies opgevolgd en me sowieso ingeschreven bij een vk en meteen de vraag gesteld of het normaal is ... het kan bij de een idd meer pijn doen dan bij de ander. Ik hoefde me vooralsnog geen zorgen te maken, vooral omdat ik geen bloedverlies heb. Voor de zekerheid moest ik mijn urine laten controleren op eventuele blaasontsteking en dat heb ik gedaan. Ik heb gelukkig geen blaasontsteking. Ook de doktersassistente gaf aan dat het soms wel erg pijn kan doen, want toevallig had zij dat ook zelf meegemaakt.
    Ik moest het aankijken en verder proberen heel rustig te doen als er weer zo'n pijnscheut komt. Gelukkig is het niet meer zo heftig geweest als wat ik in mijn eerste berichtje beschreef, maar lekker is anders. Soms heb ik er een die wel echt ff zeer doet, maar na 5 a 10 minuten is het weg en heb ik nergens meer last van.

Ondertussen ben ik nog steeds aan het blij zijn en het proberen meer te beseffen allemaal. Vind het nog steeds vreemd allemaal. Er zit gewoon al echt iets in mijn buik *trots*

Het is vandaag 5 weken en 6 dagen. Erg pril, maar toch hebben we het gisteren wel aan onze ouders verteld. Stel dat het niet goed zou gaan dan hebben we hun wel nodig. Ze waren helemaal in de wolken! Ze hadden het eigenlijk niet meer gedacht dat het er nog van zou komen, omdat we al 15 jaar samen zijn en de beslissing steeds maar uitstelden. Er is altijd een kinderwens geweest, maar toch hield iets ons tegen, maarja, dan gaan die stokjes wel heel hard rammelen en moet je toch echt 'n keuze gaan maken.

We hebben 20 nov ons eerste gesprek met de vk :) Spannend ook ...

11. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Ik heb deze verplaatst ;)

12. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Goed nieuws dus, super! Nu lekker genieten!

13. Chester1979

11 mei 2012
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aaahhh, ik dacht al, waar is het bericht ;)

14. wendy2

wendy2 Lid

12 sep 2012
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    na 5 maandjes proberen...zijn we nu bijna 6 weken zwanger!!!!
    heb ook last van allerlei klachten:
    -gespannen borsten
    -veel plassen
    -in de ochtend misselijk
    -afscheiding
    -ook met vlage buikpijn
    soms maak k me wel zorgen dat ik buikpijn heb, maar ik lees veel dat het te maken heeft met de buikbanden, voelt net alsof een menstruatie aankomt! maar het is wel een teken dat je klein wondertje groeit in je buik!!

succes iedereen!!

Deel Deze Pagina