Hallo, Op 3 juli is onze zoon geboren... maar niet nadat de gyn een flinke knip gezet had. Ik heb 8 hechtingen. Al de hele tijd heb ik er erge last van. Opstaan en gaan zitten is erg moeilijk, en met de beeb op mijn arm niet te doen. Omdraaien in bed een crime. Het voelt alsof er met een mes in gestoken wordt. Plassen gaat ok maar bij ontlasting doet het echt zeer. Als ik loop dan krijg ik het in mijn rug omdat ik in een vreemde houding loop omdat anders de hechtingen weer zeer doen. In het ziekenhuis (moesten week blijven na langdurig gebroken vliezen en ivm verhoogd ontstekingsgetal in bloed van Ferdi) hebben ze de hechtingen gecontroleerd en alles zag er goed uit. Ook de kraamhulp die ik nog 2 dagen had zei dat het netjes was en niet ontstoken, en dat de pijn wel snel minder zou worden. Volgens mij zijn het de inwendige hechtingen die opspelen. Ik heb met een spiegel gekeken, het ziet er wel netjes uit, maar het is wel dik en hard. Sommige dagen gaat het iets beter, maar het is nu al 11 dagen en vandaag is de pijn weer erger dan gister. Iedereen zegt dat het binnen 8 dagen over was? Is dit normaal en moet ik gewoon wat meer geduld hebben? Hebben jullie misschien tips om het sneller te laten genezen? bedankt alvast!
hoi bries, 8 dagen is een streven dat het inderdaad al wel een stukje beter gaat maar de wond heeft 6 weken nodig om goed te genezen. Het masseren van de wond met calendulazalf kan helpen!. Je zorgt dan dat de wond goed word doorbloed en dat het litteken weefsel soepel blijft. Ik denk dat je inderdaad de inwendige hechtingen voelt,die hebben de 6 weken nodig om op te lossen het masseren kan hier bij helpen. Indien het niet minder word kan je altijd naar je huisarts! Imke