Lang leve de 3 R's in combinatie met inbakeren. Voor wie ook een succes??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sannie1981, 15 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Aaah, het arme manneke!:(
    Maar dat is ook absoluut niet de bedoeling van het laten huilen. Ik merkte ook gewoon het verschil tussen het huilen van verdriet en het huilen van moeheid...en dat kun je volgens mij alleen als moeder!
    Kan me voorstellen dat je die figuren niet meer liet oppassen!

En dan snap ik ook jouw bericht dat het voor jullie absoluut niet gewerkt heeft...en dat je er dan ook niet zo'n goed gevoel bij hebt!

2. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Mag ik vragen hoe jij wandellen en ergens na toe gaan aanpakt??
    Kan zelf namelijk nog niet echt een geschikt moment erin vinden.

3. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

19 jun 2007
    2.888
    0
    36
    West-Friesland
    Hier iemand die aan het beginnen is met inbakeren. Hij kan nu nog in een hydrofiele luier ingebakerd worden. Dit doen de verpleegsters ook in het ziekenhuis. Mijn zoontje vindt dit erg lekker en wordt er erg rustig van.

Heb vandaag de puckababy piep gekocht dus ik ben benieuwd hoe dat gaat.

4. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ff een update hoe het nu gaat met ons meisje;

ze begint al aardig te wennen aan het inbakeren en we hebben ook echt het idee dat de regelmaat en het ritme en de rust voor haar nodig zijn en dus werken. natuurlijk lopen we ook nog tegen dingen aan en vinden we lang en aan niet alles uit het ria blom boek goed.

ons meisje gaat de ene keer gelijk zonder protest slapen, de andere keer huilt of jengelt ze 10 minuten.
    wel is het zo dat ze tussendoor wakker wordt. dan vind ik het moeilijk om er niet aan toe te geven en haar dus niet uit haar bedje te halen. we proberen dat ze minimaal wel 2 uur in haar bedje ligt en dan zit er al gauw 3 uur tussen de voedingen.
    als ze tussendoor wakker wordt en ze gaat echt hard huilen ga ik er wel naar toe en geef haar speentje opnieuw, aai over de bol en weer weg, of ik blijf ff zitten als ik denk dat t nodig is.
    nu is mijn vraag weer of ik hier wel goed aan doe. mijn moeder gevoel zegt van wel.
    of moet ik er helemaal niet naar toe gaan? gaan ze anders nietr denken ohh als ik huil komen ze wel.
    ik heb al vrij goed door wanneer het echt huilen is om verdriet of honger of wanneer het huilen is om weer in slaap te komen. bij dat laatste geef ik dus hooguit de speen even of even troosten. bij honger of echt verdriet is het een ander verhaal.

verder weet ik ook niet goed wanneer ik uitjes moet plannen. zo moet ik straks even boodschappen doen. kan ik dit dan het beste gelijk na het voeden doen of op het moment dat ze eigenlijk weer ingebakerd moet worden en naar bed??
    in de maxicosi kan ik haar moeilijk ingebakerd meenemen. wat is verstandig om te doen als ik terug kom van boodschappen en in totaal bijvoorbeeld een uurtje ben weggeweest? haar uit de maxicosi halen en inbakeren en op bed leggen???

liefs Sannie

5. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hoi Sannie,

Ik heb eigenlijk alleen jouw eerste en laatste bericht van dit topic gelezen, maar wilde toch even reageren.
    Wij hebben zowel van de kinderarts als van de babyconsulente gehoord dat het het beste is om pas iets met je kindje te ondernemen (wandelen/boodschap/visite) als het daarvoor goed geslapen heeft en het proberen te beperken tot maximaal één keer per dag. Het is acceptabel dat een baby een keer per dag van voeding tot voeding wat minder slaapt.
    Het beste is het om iets te ondernemen voor een voeding. Na een voeding willen kindjes namelijk graag slapen. Dit moet natuurlijk wel mogelijk zijn, want als je kindje slaapt tot aan de volgende voeding, heeft het natuurlijk erge honger en kun je niet relaxted ergens naar toe.
    Omdat jij met inbakeren zit, zou ik proberen zoveel mogelijk met de wandelwagenbak te werken. Daar kun je je kindje namelijk gewoon ingebakerd in leggen. Is natuurlijk weer lastig als je eerst met de auto moet, want dat moet ze eerst in de maxicosi...

Als het dus om een uurtje weg gaan gaat, zou ik dat doen vóór een voeding. Dus desnoods eerder wakker maken zodat je wegkunt. Als het mogelijk is, dus het liefst als ze daarvoor wel lekker goed geslapen heeft. Stel je hoeft maar voor een uurtje weg en je doet dat pas na een voeding, dan heb je kans dat ze dus in de maxicosi in slaapt valt. En tja, dan zit je inderdaad met de vraag: eruit halen eenmaal thuis, of erin laten? En dus ook kans dat ze weer wakker wordt...

Hihi, misschien beetje vaag allemaal. Maar zo doen wij het dus thuis. Als ik echt langer weg wil, dan doe ik dat maximaal een keer per dag precies tussen twee voedingen in. Zodat ons mannetje thuis weer de fles krijgt en daarna weer lekker in bed kan slapen.

Hopelijk heb je er wat aan? Succes!

6. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Heb het boodschappen doen vandaag ook zo gedaan als hierboven geschreven.
    Heb jack even wakker gemaakt en hij is in de wandelwagen weer in slaap gevallen.
    Toen we bijna thuis waren en zijn voedingstijd was werd hij wakker.
    En voordat hij weer begon te huilen kon ik hem alweer zijn flesje geven.
    Moest zeggen dat dat best lekker werkte want mannetje ligt nu weer lekker rustig in zijn bedje.

7. Babyfan

Babyfan Niet meer actief

Sannie,

Ik kan je wel iets schrijven over wat je hierboven vraagt. Heb me wat meer verdiept in ontwikkeling van kindjes o.a. omdat ons zoontje een andere ontwikkeling heeft.

Heeft ook te maken met t antwoord wat ik eerder heb gegeven over tussendoor wakker worden. Dacht toen dat ze even een schreeuw/huiltje gaf en weer verder sliep. Maar nu lees ik dat ze echt gaat huilen. Weet niet hoe oud jullie dochter is, maar ik vermoed enkele weken tot maanden.
    Slaapcyclus van een gem. babytje is 45 min. Verschilt per kindje en per keer hoeveel van die cycli ze door moeten maken om uitgerust te zijn. Kan dus zijn dat ze soms aan 45 min. genoeg heeft en andere keren weer niet. Als een kindje na bv. 1 uur en een kwartier "echt" gaat huilen dan is t niet een kwestie van weer opnieuw aan een nieuwe slaapcyclus beginnen.
    Dan wil je dochter iets duidelijk maken (honger, eenzaamheid, verveling enz). Zou jij daar helemaal niet op reageren ervaart je dochter dat ze niet begrepen wordt en er toch niemand komt wanneer ze "roept". Als dat vaak gebeurt, gaat ze zich onveilig voelen en kan ze zich moeilijk hechten. Het is dus juist de bedoeling dat ze ervaart: er is iemand als ik t echt nodig heb.

Het is 100% zeker dat ze niet in haar bedje ligt te denken: weet je wat ik nu eens ga doen: huilen zodat mijn moeder lekker snel naar me toe komt en ik beneden in de box kan gaan liggen want ik heb nu al een uurtje geslapen.
    Een baby denkt niet zoals een kind of volwassene.

Ze is dus ook niet in staat om te denken: gisteren ging ik na anderhalf uur huilen en toen mocht ik pas na 2 uur uit mijn bedje, dus laat ik nu maar ophouden met huilen want kennelijk zijn de twee uur niet om (of iets dergelijks.)
    Een klein babytje kan eigenlijk nog maar heel weinig en de enige manier om zich te uitten is huilen. Ze moeten nog van alles leren maar het eerste en belangrijkste is dat je er bent en aan hun behoeftes probeert te voldoen.
    Er wordt weleens gezegd: "tot een jaar kun je een kind niet verwennen". Heeft dus te maken met de ontwikkeling van kindjes. Baby's huilen niet om hun zin door te drijven i.t.t. een heftig "puberende" peuter. Zijn ze gewoon nog niet "slim" genoeg voor.

Ik heb altijd snel gereageerd op mijn zoontje. Hij is echt geen "verwend nest" geworden die het continu op een huilen zet. Geloof dat jij daar (net als veel andere mensen) een beetje bang voor bent, je kindje zo behandelen dat t een "verwend nest" wordt.
    Maar t tegendeel is dus waar: hij gaat op vaste tijden slapen, wordt soms wakker en kan dan zelf weer in slaap vallen. Als hij 's-ochtends uit bed wil, laat hij van zich horen, maar heeft dan best eventjes geduld en gaat niet direct huilen.
    En zo kan ik nog wel even door gaan maar doe ik gezien het tijdstip niet
    .;) Ik ga even aan mijn eigen RRR werken

8. NandaK

NandaK Actief lid

28 feb 2011
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een verse mama die wil proberen wat regelmaat erin te krijgen. Onze dochter is nu bijna 4 weken oud en doet het overdag voorbeeldig. Verschonen, voeden, knufffelen en weer slapen. Ik probeer dr wakker weg te leggen maar vaak slaapt ze al voordat ik dr in dr bed leg. Ik weet dat het beter is als ze zelf in slaap vallen maar ik wil dr ook niet wakker maken om haar vervolgens weg te leggen. Ik lees overal dat je ze in hun eigen bed moet laten slapen, betekend dit dat je ze dus niet in de box moet laten slapen, ik dacht dat het juist 1x per dag goed was om het dag en nacht ritme door te krijgen. Overdag slaapt ze zowiezo in het licht (gordijnen open). Echt spelen zit er nog niet bij op deze leeftijd natuurlijk, maar overdag heeft ze ook helemaal geen behoefte aan wakker zijn. Dat komt om 19:00 savonds... dan wordt ze tijdens het voeden al driftig, wil vaak na 5 min nog wel drinken maar laat na 2 slokken de tepel los en laat de melk uit haar mondje lopen en zet het op een krijsen om vervolgens als een wilde de tepel weer te pakken. Vaak zit er een boertje vast die er soms pas na een uur uitkomt. Ik hou dr na de voeding nog een kwartier rechtop, want vaak spuugt ze weer, daarom verschoon ik voor het voeden. Vannacht is vanaf half 9 tot 1 uur wakker geweest, steeds maar krijsen. Soms even stil als ik de lekker wiegde maar meestal ook niet. En als ze dan weer rustig was en ik legde dr op bed, dan was het na 10 min weer krijsen. Af en toe wilde ze dan weer drinken en daarna was het dan weer krijsen. Wegleggen en laten huilen is dan echt geen optie, het is geen huilen of jengelen maar echt moord in brand krijsen. Inbakeren wordt ze alleen maar nijdiger van, ik ben op het CB langsgeweest en daar hebben ze het voorgedaan.
    Iemand een tip voor regelmaat/schema? Echt altijd in bed laten slapen, en wanneer wel in de box, en als ik smiddags boodschappen wil doen of wandelen met dr mag ze dan wel in de kinderwagen slapen of moet ze dan ook wakker zijn? En met BV op verzoek krijg ik ook geen regelmaat in de tussentijden van de voedingen, overdag om de 3 uur snachts om de 1 a 2 uur. Ik vind het zo moeilijk, 2 uur slaap per nacht trek ik nog wel maar 4 a 5 uur met een nijdig krijsend kind zitten niet. Daarnaast krjg ik het ineens niet meer voor elkaar haar met dr hoofd de andere kant op te laten slapen, eerst geen probleem maar sinds 2 dagen wel. Ze draait ook zelf op dr zij en richting de spijlen van het ledikant, heb dr al 2 x gevonden met dr gezicht tegen de spijlen. Ben zo bang voor een plat hoofdje. Als ik dr in het delta baby zijliggertje leg gaat het goed, maar daar krijg ik iedere keer commentaar op van het CB, wijkverpleegkundige en VK. Die zeggen inbakeren en op dr rug, maar dat heeft nijdige krijssessies tot gevolg...
    Sorry voor het lange verhaal, maar zit er een beetje doorheen, iig bedankt voor het lezen en evt tips.

9. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier weer een reactie voor mij,
    ook ik zit er ff doorheen. het leek zo goed te gaan het inbakeren in combinatie met de regelmaat en ritme.
    maar sinds vanmorgen is het bingo. om half 5 werd ze wakker en heeft ze eten gekregen. toen is ze redelijk snel met een beetje jengelen in slaap gevallen. om 7.15 uur meldde ze zich weer en heeft ze eten gehad. daarna was ze gelijk wat jengelig. aangezien ik naar het buro moest voor te wegen, kon ze niet naar haar bedje,maar heb ik haar ingebakerd in de wandelwagen gelegd. het was nog te vroeg om naar het buro te gaan,dus ben ik eerst een groot stuk gaan wandelen. tijdens de wandeling sliep ze.
    eenmaal bij het buro aangekomen moest ze uitgekleed en dus uitgebakerd worden om te wegen.
    ons meisje was NIKS aangekomen. dit baart mij toch wel zorgen en ook de wijkverpleegkundige vond het toch wel vreemd. vooral omdat het de afgelopen week sinds het inbakeren best goed is gegaan.
    ze krijgt best veel voeding binnen.
    met de geboorte woog onze meid 2610, ze is toen teruggezakt naar 2540 en vorige week en deze week dus ook weegt ze 3100 gram. ze is nu 5,5 week, dus komt nauwelijks 100 gr per week aan.
    Na het wegen daarstraks was het drama, want aangezien ze uitgebakerd is er verschoond denkt zij dat ze eten krijgt, zo is het ritme nu eenmaal. maar ze had pas een uur daarvoor gegeten. eenmaal thuis met een enorm krijsend kind wat helemaal overstuur was, zat er wel 2 uur tussen de voedingen en kreeg ze dus weer voeding. ze krijgt nu 80 cc als ze na 2 uur komt, en ruim 95 cc als ze na 3 uur of meer komt. is dus best veel voeding,maarja ze denken toch dat ze het nodig heeft nu, aangezien ze niet aan is gekomen.
    nu ligt ze te slapen,maar ook niet diep en onrustig, want ze is al meerdere keren ff wakker geworden.
    pffff ik zit er ff doorheen, ben allemaal zo bang dat er wat aan de hand is met ons meisje. morgen mogen we even bij de arts langs komen, eens kijken wat die zegt.
    ze poept en plast goed, ze plast best veel. misschien heeft dat er wat mee te maken???

ik zou willen dat ik gerustgesteld kon worden, want zo is die roze wolk toch ook wel een bezorgde wolk.

liefs sannie

10. NandaK

NandaK Actief lid

28 feb 2011
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees in veel posts dat jullie je kinderen laten huilen voor het slapen, hier zou dat alleen op de avond/nacht van toepassing zijn, maar hebben we het dan over huilen / jengelen of echt over krijsen met wijd open mond, rood aangelopen, trillend tongetje en zo'n trilling in het huiltje, want dat kan ik echt geen 5 min aanhoren midden in de nacht. En hoe doen jullie dat met de rest van het gezin die dan wakker worden of zo ook niet kunnen slapen? Ik haal haar er dan uit en troost dr, al duurt het uren, ben nu toch nog vrij dus ik probeer overdag bij te slapen, maar mijn partner kan dat niet en die moet om 5 uur ook weer op.

11. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Wij hebben het geluk dat ons zoontje snacht's altijd wel goed heeft geslapen.
    Bij ons ligt het probleem dus meer overdag's.
    Ik laat hem liggen bij jengelen/huilen maar als hij echt gaat krijsen dan pak ik hem wel op om te troosten.
    Mijn man moet ook de ene week om 5 uur op dan andere gelukkig pas om 7 uur.
    Wij hebben afgesproken dat ik door de weeks eruit ga en dan in de weekend doen we 1 dag om en om en 1 dag mag ik blijven liggen.
    Maar goed wat ik al zei wij hebben het gelukkig dat het snacht's goed gaat en als hij zijn fles op heeft wel meteen gaat slapen.

@sannie
    Wij hadden het zondag dat ons zoontje even een dipje kreeg.
    Nu doe ik dus p/d tellen,hoe lang hij slaapt/hoe vaak hij huilt.
    Nu beging ik te merken dat het iedere dag dus wel ietsjes beter gaat (kleine stapjes).
    Meschien dat dat ook bij jou helpt??
    Tja en ben bang dat onze kindjes de eerste paar weekjes hier toch nog last van zullen blijven houden als we op een dag iets anders doen.
    Zelf probeer ik dan liever 1 drukke dag in een week te doen (boodschappen,bezoekjes) dan elke dag eventjes weg gaan.
    Zo heeft hij maar 1 dagje waar hij uit zijn ritme is en de andere dagen lekker rust.

12. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Een baby die zoveel (alleen) moet huilen, verbruikt enorm veel energie en zal dus minder/niet aankomen...

(dit is geen oordeel maar een logische vaststelling)

Ik geloof dat je voor je baby zorgt vanuit de beste bedoelingen maar de acties die je (niet) onderneemt, kunnen serieuze gevolgen hebben, volgens mij...

13. Babyfan

Babyfan Niet meer actief

:$:$:$:$:$

Dit verhaal maakt mij zo intens verdrietig:(. Niets wat ik heb geschreven, heeft kennelijk indruk gemaakt. En alles wat ik zelf tegen de RRR en inbakeren heb wordt met dit bericht bevestigd. Kan alleen maar hopen dat het RIVM snel klaar is met die nieuwe richtlijn.

Het spijt me erg om dit te zeggen Sannie maar t gaat inderdaad niet fantastisch met je kindje.
    Overigens denk jij nu volgens mij dat je kindje ziek is, lijkt me heel erg onwaarschijnlijk, godzijdank.
    Niet voor niets noteren CB en kinderarts groei. Of ze nu 1 of 3 uur tussen voedingen slapen zegt niets over hoe goed t met ze gaat. Hoe een kindje groeit is altijd doorslaggevend. Aangezien baby's geen groeihormoon aan maken is groeien bij hun gewoon een kwestie van genoeg eten en voldoende veiligheid aandacht enz. zodat ze lekker in hun vel zitten.

Een baby die niet ziek is, genoeg te eten krijgt en zich goed voelt hoort gewoon aan te komen.
    En gezien het lage geboortegewicht van je dochter zou ze nu zelfs een inhaalslagje moeten maken. En als ik je verhaal lees, geeft je kindje zelf al aan dat ze zich niet lekker voelt, of vaak honger heeft dan wel combi van beiden. Tenminste ik begrijp dat ze toen ze eindelijk te eten kreeg, stil was.
    Je voedt zogenaamd op verzoek maar kijkt wel op de klok of de 2 uur al om zijn.:( En je forceert haar na zeker 3 uur tussen voeding door haar minimaal 2 uur in bed te laten. Terwijl ze al wakker wordt en huilt. Wat heb je nou aan regelmaat als je een tijd moet "krijsen" om eten? Al die stress laat de rust die een kind door regelmaat krijgt totaal verdwijnen.
    Ze krijgt genoeg want ze heeft zoveel ml op. Wanneer een kind aan de borst drinkt zie je toch ook niet hoeveel ml ze krijgt?
    Ben blij dat ze in ieder geval voldoende plast en poept. Anders zou ze ook nog eens uitgedroogd zijn. En veel plassen en poepen maakt dus echt niet dat een baby niet aankomt. Op die leeftijd had mijn zoontje een stuk of 10 poepluiers per dag en kwam 300-400 gr aan (inhaalslagje).
    Nogmaals tegen mij is ook gezegd dat er echt 2 uur tussen voedingen moest zitten, anders sliep mijn zoontje te weinig en dan hield hij op met groeien:x. Dit is niet alleen dom, ook helemaal niet waar en nergens op gebaseerd.
    Ja inderdaad als je een baby ieder half uur wakker maakt om er eten in te forceren zal hij ondanks de voeding niet goed groeien.

Weet niet wat die CB-arts gaat zeggen. Als er op deze leeftijd met een kindje iets echt mis is, zijn het 99,9% aangeboren dingen. En daar hebben ze als het goed is al naar gekeken. Maar dat is vaak ook niet eens het geval.

Hoop dat je kritische vragen kunt stellen bij het CB en er iemand is die jullie fatsoenlijk kan begeleiden. Dit schiet niet op. Je bedoelt t allemaal heel goed maar t werkt averechts en nu ben je ook nog eens bang dat er iets ernstig mis is met je meisje:(

14. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    dames,

Bedankt voor jullie reacties, toch wil ik er wel even op inhaken.

zo streng volgen wij de regeltjes al niet. ik kan zelf het lange huilen absoluut niet aanhoren,dus dat laten we ook al niet meer gebeuren. maar een kind dat het nodig heeft om in slaap te huilen is niet zo gek. nu zeg ik niet dat onze dochter dit nodig heeft, maar het kan wel.
    nu is ze na 5 minuutjes mopperen met even 1 minuut een krijspiek erin toch heerlijk gaan slapen. toen ik haar inbakerde begon ze te mopperen en dus ben ik bewust er bij gaan zitten totdat ze rustig was. nadat ik weg was begon ze dus nog 5 minuutjes te huilen.
    ze hoeft sowieso al niet meer 2 uur in haar bed te liggen. maar 2 uur tussen de voedingen proberen we wel aan te houden, MITS ze het pikt. ik ga een kindje wat overstuur is niet laten rekken tot de voeding, dat kan ik zelf niet.
    onze dochter slaapt alleen totaal niet vast. elk geluidje hoort ze en prikkelt haar en dus wordt ze wakker.
    gisteren heb ik even boodschappen met haar gedaan en daarna was het drama, het lijkt dus wel of dat al te veel prikkels voor haar zijn.

maar ik ben wel een beetje benieuwd naar jullie voorstel wat betreft het slapen, huilen en eten.
    om een voorbeeld te noemen;
    ze heeft nu om 13.45 uur gegeten; 95 cc, bijna 100cc.
    daarna op schoot geknuffeld totdat ze in haar ogen begon te wrijven en te geeuwen. moe dus. haar naar bedje gebracht.

wat als ze nu om 15.15 uur klaar wakker is en enorm begint te huilen??
    haar er uit halen en voeden? zo ja hoeveel?
    haar eruit halen en troosten totdat er 2 uur tussen de voedingen zit en dan voeden?
    haar troosten,maar niet eruit halen?

ik weet t niet meer hoor.

tevens heb ik wel het idee dat jullie mij een beetje de schuld geven van t feit dat onze dochter niet aangekomen is.
    ik doe alles met de beste bedoelingen en wil niks liever dan een dochter die zelf ook lekker in haar vel zit.
    maar overvoeden lijkt mij ook niet goed en met hele kleine beetjes is ze niet tevreden, ook al is de tijd er tussen korter.ik zou zo graag met haar wandelen en langs mijn ouders etc gaan,maar dat zijn dingen die ik nu niet doe, aangezien ik denk dat t te veel voor haar is.
    het inbakeren ben ik inmiddels wel aan gewend, heb wel t idee dat ze daardoor rustiger slaapt. ze sloeg haar zelf vaak wakker en haar gezichtje zat vaak vol krassen.

ik hoor graag van jullie.

liefs Sannie

15. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    #55 Kiwi1, 19 jul 2011
    Laatst bewerkt: 19 jul 2011
    Ach, doe niet zo overtrokken. Rust en regelmaat in combinatie met inbakeren + gezond verstand (dus niet lang laten huilen en niet overstuur laten worden! 5 minuten vind ik zelf max) werkt vaak (niet altijd natuurlijk) gewoon heel erg goed. Jammer dat je het zo afkraakt. Ik heb het bij mijn 2 kindjes toegepast weliswaar zonder het lange huilen en met fantastisch resultaat! Ik heb ook geen kante en klare oplossing voor Sannie haar probleem, maar jij geeft haar hiermee nog slechter gevoel. Zij is een jonge moeder die erg onzeker, heel zoekende is en gaat op advies af van het cb. Ik zeg niet dat ze daar de beste adviezen geven, maar wat jij doet daar help je haar ook niet mee. De richtlijnen zijn dat te veel voeding niet alleen veel calorieen met zich meebrengt maar ook belasting voor de nieren. Niet zo gek toch dat zij er rekening mee probeert te houden. Zo te lezen drinkt haar kindje genoeg melk, dus dat uitdrogen zal ze niet zo snel. ;)

Sannie: ik heb geen oplossing voor je helaas, ik vraag mij wel af waarom je dochtertje na de voeding zo hard huilt. Weet je zeker dat ze verder geen lichamelijke klachten heeft?
    Ik wens je in ieder geval sterkte en hopelijk komen jullie snel in een rustiger vaarwater.

16. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Toen onze ha bij ons op huisbezoek kwam gaf hij ons al als tip een baby niet binnen 2 uur opnieuw te voeden want dit is namelijk slecht voor de nieren.
    Vandaar dat dit meestal ook door het cb wordt verteld en vele moeders deze regel handhaven.
    Heeft dus niks te maken met expres rekken maar puur voor de gezondheid van je baby.

@sannie
    Vindt het echt vervelend voor jullie dat het niet lekker loopt.
    En dat je nu zoveel zorgen maakt om je meissie.
    Ik hoop echt voor jullie dat jullie snel meer weten hoed dit kan,en goede bruikbare tips krijgen.

17. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sannie,ik begrijp heel goed dat je rrr bent toe gaan passen. Heel veel babies hebben daar juist veel baat bij. Rust en regelmaat is lijkt mij alleen maar positief. En laten huilen..... Tja dat is idd een discussiepunt. Voor de een werkt het wel om je kindje even te laten huilen, voor de ander niet. En veel kinderen hebben dat eventjes huilen nodig om in slaap te komen. Mijn zoontje ook hoor! Haal ik hem er dan meteen weer uit, dan werkt het ook niet. Alleen als ie overstuur huilt,al in het begin, dan heeft het geen zin om hem in bed te laten, en dan haal ik hem er wel uit. Sannie,je gevoel volgen is denk ik het beste. Geen andere moeder kan dat voor je doen. Dat je kindje niet aankomt ligt echt niet aan jou! En idd pas om de 2 uur voeden of het liefst nog later is ivm krampjes.

18. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ze te vroeg wakker wordt, ik zou denk ik even aankijken wat het huilen betreft. Soms slapen ze nl weer verder. Als dat niet het geval is, zou ik denk ik met haar proberen te wandelen. Zo doe ik het iig wel meestal als mijn zoontje na drie kwartier weer wakker is. Dan lijkt het hongersignaal toch geen honger te zijn,maar vermoeidheid, want hij slaapt dan zo weer verder in de kinderwagen. Succes meid!

19. Babyfan

Babyfan Niet meer actief

Iets is pas je schuld als je het bewust doet.
    Bij jou dus niet het geval.

Maar er is wel zoiets als oorzaak en gevolg.

Gemiddelden zijn alleen wat er staat. Ja mijn zoontje dronk veel en eet momenteel als een bouwvakker maar hij had in het begin een enorme groeispurt in de lengte en is nu erg actief. Hij zit bovengemiddeld qua lengte en iets onder qua gewicht.
    Overvoeding ben ik echt nooit bang voor geweest. Maar ik ben wel snel goed naar hem gaan luisteren en kijken en het op onze manier gaan doen. Vervolgens was hij tevreden, groeide goed, ontwikkelde zich steeds. En daaruit leidde ik dan af dat we goed bezig waren ook al deden we niks gemiddeld.

Overvoeden bij een lichte baby van meer dan een maand? Is medisch onmogelijk. Baby die vol zit, houdt gewoon op met drinken. En mochten ze te gulzig drinken en het vrij laat door hebben, dan komt t er gewoon weer uit. Het zijn geen emotie-eters of iets dergelijks.
    Als jouw kindje ik neem aan in een week, hoop niet 2 weken, niets is aangekomen dan gaat ze daar niet dood aan maar t moet je wel even aan t denken zetten. Baby's worden niet voor niets als ze zo klein zijn vaak gewogen. Dan kun je dingen vroeg signaleren en aanpassen.

Heb zelf bv in een flesje gegeven en geen kunstvoeding dus dan kijk je als het goed is gewoon naar je kindje en niet op een pak.

Mijn zoontje dronk liever wat vaker als heel veel 1 keer in de 3 uur. Toen hij 2 weken oud was kwam de CB verpleegkundige thuis die zei dat ik hem meer in 1 keer moest geven om de tijd tussen de voedingen tot 3 uur te rekken. Zelfs als hij dan tijdens het drinken in slaap viel moest ik hem wakker maken en meer geven:$. Dacht toen: ze heeft niet heel veel verstand maar wsl wel van kleine baby's dus laat ik t maar doen.(Was heel erg geschrokken van de opmerking: als hij te vaak voedingen krijgt, groeit hij niet meer en hij is de eerste dus ik was onzeker) Maar dat werkt dus natuurlijk niet, dat is niet rustig aanbieden en kijken naar je kindje maar opdringen en forceren.
    Aangezien jij volgens mij KV geeft heb je trouwens nog een andere optie behalve vaker of meer te eten geven. En dat is andere voeding: Nutri. voor de hongerige baby of iets dergelijks. Maar daar heb ik zelf echt geen ervaring mee.
    En dan heb ik het dus nu alleen maar over de voeding. Naast voldoende eten is "welbevinden" ook een voorwaarde.

Als prikkels haar snel te veel worden, zou ik het echt even vermijden. Is voor jou misschien niet heel praktisch. Maar t is tijdelijk. En je kunt dan ook uitsluiten dat t daar aan ligt als t nog steeds zo blijft.

En deze post is alweer te lang, sorry dames

20. Babyfan

Babyfan Niet meer actief

Deel Deze Pagina