Heb er nog niets van gekocht omdat ze genoeg zomer spul heeft (de helft is nog niet eens gedragen ivm slechte weer) dus koop er echt niets bij. vorige week nog wel 3 spijkerbroeken bij Noppies besteld met 50% korting voor de winter. Wij zien het wel als geld dat van haar is want als we haar niet hadden gehad dan hadden we ook geen kinderbijslag ontvangen dus we geven het uit aan kleding/schoenen/speelgoed of het gaat naar haar spaarrekening. Als ik iets leuks voor haar zie koop ik het toch wel (als het gunstig geprijst is hahaha)
De kids hebben niks nodig en omdat de kinderbijslag bij ons normaal gesproken altijd zo ineens op is aan gewone dingen (snap het ook niet) heb ik het vandaag (samen met de belastingteruggaaf) keurig op de spaarrekening gezet. Lekker sparen voor een verre reis!!!
hmmm ik zie het eigelijk niet als geld van de kids. Als ik geen kids had gehad had ik ook niet alle andere kosten aan de kids gehad. Maar maakt niet uit. Ik geef de kinderbijslag (en nog veel meer) altijd uit aan kleertjes dus komt indirect weer bij hun terug
ik snap wel wat ze probeert te zeggen, ze drukt het alleen beetje ongelukkig uit.. ik zie het in mijn omgeving ook, mensen die thuis zitten, vertikken om te werken, maar wel alle toeslagen etc krijgen daar word ik ook niet blij van! wij werken allebei, hebben het absoluut niet slecht maar als ik zie dat sommige mensen van alles toegeworpen krijgen en daar niets voor hoeven te doen, ja daar kan ik best wel een beetje van balen! en als er dan ook nog besloten gaat worden dat kinderbijslag inkomensafhankelijk moet worden... ga ik helemaal uit mn plaat! :x ik koop trouwens van de kb een grote voorraad luiers en voeding, we zijn niet afhankelijk van kb maar vind het wel verdomd lekker dat we het krijgen!
Als ze die verhoging daadwerkelijk gestort hadden wel, maar ze hebben nu dan 12 euro te weinig gegeven.
Dat hebben wij ook niet gekregen. Iets van 377 hebben we gehad voor twee kleine kinderen. Maar we lezen het verkeerd, die nieuwe bedragen gaan nu in. Tot juli krijgen we de oude bedragen.
Voor degene met 2 kinderen jonger dan 5 jaar: hoeveel hebben jullie nu gestort gekregen? Ik 377,14 (188,57 per kind) maar volgnes de site van svb had dat 383,30 (191.65 per kind) moeten zijn? Zie de link in het bericht hierboven.... *edit: Ik zie het al in een volgend bericht. Blijkbaar hebben we pas vanaf volgend kwartaal weer een klein extraatje!
Voetbalkleding gekocht voor dochterlief,de rest is voor haar verjaardag in de Efteling volgende week.
hier is de kbs ook gewoon netjes 1 juli gestort. en de kgb en de blauwe enveloppe (aangifte)ook nog, lekker bedragje binnen zeg maar!
ik haal vandaag nieuwe schoentjes en sandaaltjes voor lenn.. de rest gaat op in de grote massa. financieel is het nu even lastig dus kan het goed gebruiken.
Ik had eigenlijk al voor 120 euro aan kleertjes in de uitverkoopt gekocht, dat had ik even van mezelf (spaar) geleend dus heb het nu terug gestort van de KBS. In principe gaat het altijd wel aan haar op, dingen die nodig zijn (voetenzak kinderwagen etc.) of soms kleertjes. Wat over is naar haar spaarrekening. Aan de andere kant, ze komt niks tekort en ik koop genoeg tussendoor voor haar, wacht niet persé op de KBS dus als het even niet uitkomt of we zouden iets anders nodig hebben wat indirect ook wel met haar te maken heeft (dus geen schoenen voor mezelf ofzo) zou ik het ook gewoon doen. Ik vind dat iedereen zelf moet weten wat er mee gedaan wordt.
Sjeesss, lekker boeiend wat je doet met de kinderbijslag!? Van mij part koop je een nieuwe laptop of betaal je wel de rekeningen. Who cares?? Waarom zou dat in hemelsnaam niet mogen??? Je krijgt immers elk kwartaal dat geld gestort. Met het oog op bezuinigingen is het idd niet verstandig dat je er afhankelijk van bent, maar kan me erg goed voorstellen dat je er soms wat rekeningen betaalt (vooral in deze tijd).
Ik hou er niet specifiek rekening mee dat het weer binnen komt. Ik koop wat ik nodig heb voor haar maar goed wij hebben het ook ruimer dan sommige andere. Overgens ga ik wel opzoek naar nieuwe sandalen.