Lang leve kinderbijslag!

Discussie in 'De lounge' gestart door 2g4e, 25 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Zooowww denk dat ik maar ga emigreren!!

2. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Bij ons komt het gewoon op de grote hoop terecht, we gaan er niet speciaal iets van kopen voor de kids. Als de kids iets nodig hebben, kopen we het toch wel. Of dat nou van dat geld is of niet:D

3. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

ik ga denk ik even lekker voor mezelf shoppen :D

kinderen zijn al genoeg verwend

4. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Ik doe de helft op haar spaar en de andere helft koop il, luiers of andere benodigdheden!

5. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    @limmeke,

Idd zo ongeveer 750 euro per maand zijn voor jou.
    Kom maar allemaal naar hier zou ik zeggen (zolang jullie de huizenprijzen niet omhoog jagen GNIF).
    Mss doet vadertje belgische staat het zo slecht nog niet, zal niet zoveel meer op hem afgeven LOL
    O en je hebt 4 kinderen, zeker komen: je hebt er vanaf 4 geen bedrijfsvoorheffing meer (dus bijna geen belastingen betalen)

6. Linana

Linana Niet meer actief

Jezus?! Wat is er wel duurder of slechter geregeld in Belgie als hier dan? Het klinkt nu een beetje als een paradijsje voor mn bankrekening namelijk :p

7. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik spaar het op normaal gesproken
    nu heeft mijn middelste kleding nodig en daar word er dit keer voor gebruikt voor haar
    ik koop wanneer ze iets nodig hebben of het nu met kb is of niet
    het is niet altijd een ver makkelijk maar ja het moet en daarmee uit

8. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

ik krijg het altijd de eerste van de maand hoor!;)

9. Linana

Linana Niet meer actief

Ja, dat vroeg ik mij dus net af. Op de site staat rond de 5de, maar iedereen die ik ken heeft het altijd op de eerste vd maand of de maandag erop (als de eerste in het weekend valt)
    Deze maand krijgen wij het voor het eerst, dus ben wel benieuwd :)

10. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    @Linana

Nadelen van Belgie: de hoogste aanslagvoet voor arbeid van de wereld schat ik: dus meer dan helft van je loon gaat naar belastingen. En supermarkten zijn hier enorm duur (ik ga naar de AH in nederland en ik verbaas mij erover hoeweinig ik moet batelen voor een volle kar).

o, en wij schijnen de lelijkste ruimtelijke ordening ter wereld te hebben, maar dat vind ik dan weer schattig

11. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Maar de 1e van de maand valt deze keer op zondag! Dan worden er echt geen bijschrijvingen gedaan.... zal dus wel op maandag de 2e op je rekening staan.

Net als de hypotheekrenteaftrek en KOT, die komen standaard de 15e en de 20e, maar als dat in het weekend valt, dan komt het echt pas er na.

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

De infrastructuur van België doet pijn aan mijn ogen, dat is zo jammer.

13. Linana

Linana Niet meer actief

Oh, dat klinkt dan wel weer minder :p
    Ach ja... wij willen ooit emigreren naar curacao ofzo :) Maar Belgie was op zich ook leuk geweest haha

14. mamazeyad

dan krijg ik het idd de 2e;)

15. mamazeyad

bij mij zijn ze nooit later geweest dan de eerste (behalve als de eerste in het weekend valt;)) vind het wel raar dat er op de site staat dat het de vijfde komt. ben benieuwd!

16. mimi83

mimi83 Niet meer actief

heleentje:

dat is niet mis inderdaad zeg..

Hier is het
    Voor kinderen tot en met 5 jaar: €188,57 per kwartaal per kind
    Voor kinderen van 6 tot en met 11 jaar: €228,98 per kwartaal per kind
    Voor kinderen van 12 tot en met 17 jaar: €269,39 per kwartaal per kind

17. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Oh wat heerlijk he al die kleertjes shoppen!

Hier is het ook nog niet binnen en gaat het vaak ook op de grote hoop. Kinderen krijgen de spullen wanneer ze het nodig hebben. Aangezien mijn rekening net geplunderd is voor de vioollessen van mijn oudste speel ik dat met de kbs mooi weer kiet. Jemig wat is dat duur zeg. Ook heeft ze nog nieuwe schoenen en nieuwe broeken nodig dus ik mag er geld bij gaan leggen hahaha.
    Sparen op hun rekeningen doen we maandelijks dus dit is gewoon een extra-tje :)

Wat een stomme opmerking trouwens over dat spaargeld achter de hand hebben. Zijn mensen die goed zitten echt zo blind dat het met meer dan de helft van de NL-ers niet goed gaat financieel?
    Hier helaas ook bijna geen spaargeld meer doordat manlief 8 mnd werkeloos is geweest een geen recht had op ww doordat hij eigen baas was. We zijn weer aan het opbouwen maar ik geloof dat de meeste mensen er zo bij zitten momenteel.

18. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    @mimi83:

Ik durf het al bijna niet meer te zeggen. Maar hier heb je ook leeftijdstoeslag (komt nog bovenop die bedragen); maar ik weet niet hoeveel dit juist is. En dit zolang de kinderen studeren (met een max tot 25 jaar).
    Verder krijg je hier als wees (en ben je ook als 1 ouder overleden is) 333 euro per maand per kind excl leeftijdstoeslag.

19. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    #99 Loesie1982, 26 jun 2012
    Laatst bewerkt: 26 jun 2012
    Ik vind het een heerlijk extraatje!!!:D!

Kreeg van de week een brief dat vanaf september €377,- krijgen, omdat mijn dochter in mei geboren is!!! Wow!
    Ik vind het nogal wat hoor, dat we gewoon geld 'krijgen!'

Nu dus nog even €188,-! Ook lekker natuurlijk!
    Wij hebben geen speciale bestemming. Kleertjes hebben de kinderen echt zat!!! Vandaag nog weer bij de Ter Stal geweest, daar hadden ze t-shirtjes voor jongens van €7,99 nu voor €3,-!

Mijn zoontje smeert de hele dag door, whaha, dus heeft per dag soms 2 shirtjes aan, dus heb er gelijk maar weer 4 meegenomen! (alle kleuren die ze hadden!)

Het enige wat ik idd zou kunnen doen is een paar pakken luiers en een grote doos luierdoekjes!
    Voor mijn dochter krijgen we heel veel kleertjes in maat 62/68, dus ook zat. 56 had ik zelf al genoeg gekocht...
    En sparen doen we al maandelijks voor de kids!

Dus wat dat betreft is het nu lekker voor erbij!

20. Hier niks nodig. Kleding, schoenen, speelgoed zat. Luiers laatst nog gekocht bij wehkamp. Het gaat maar weer op de spaarrekening, wel zo verstandig ook, zit straks zonder werk namelijk. Gelukkig niet op een houtje bijten!

Deel Deze Pagina