Een vriendin zoekt een (landelijk) telefoonnummer om fraude te melden. Dit betreft zoals gezegd is voor bijstandsuitkeringen. Heb me al suf gegoogled, maar kan niks vinden
Suf gegoogled? Nou dat moet je dan echt beter doen hoor: 1e hit op google: Uitkeringsfraude melden? Centraal Meldpunt Fraude UWV Postbus 16140 2500 BC Den Haag 0900 92 94 (lokaal tarief). http://www.uwv.nl/particulieren/contact ... index.aspx
Nou sorry hoor, maar deze stond er bij mij niet tussen. Ik zie dat dat van het UWV is, maar is dat dan ook van toepassing op een gewone bijstandsuitkering? Enne, klokkenluider....ja wel als je zwart zeer veel inkomsten hebt, en ook iemand bij je in huis neemt die mee deelt in de kosten. Daar vind ik een uitkering niet voor bedoeld
hoe weet jij of zij dat zij veel inkomsten heeft of hebben en iemand in huis hebben die mee betaald in de kosten, en dan nog, laat een ander lekker zijn eigen leven leven. zo je doet, zo je ontmoet, en al is de waarheid nog zo snel, de waarheid achterhaald em wel. laat ze het lekker zelf uitzoeken. ik heb voor beide geen respect, voor hen niet, en zeker niet voor degene die een ander zo nodig aan de pan willen hangen omdat zij het niet met andermans leefwijze eens zijn. brrrr wat ik al zei, probeer lijn 0900-19401945 eens
Nou naar mijn mening moeten er veel meer klokkenluiders komen. Er zijn al genoeg mensen die een uitkering nodig hebben, dat is al een grote uitgavenpost voor de samenleving. Ik vind het niet nodig om de portemonnaie te spekken van mensen die op andere manieren ook al inkomsten hebben, over de rug van de samenleving. Hoop ook dat de mensen die gepakt worden een grote boete krijgen. Als je meer inkomen wilt moet je er maar voor werken!
UWV is niet voor bijstandsuitkeringen, dus het heeft weinig zin om dit te gaan melden daar. Ik vind het juist goed dit te melden. Ze maken misbruik van het geld van andere mensen. Hierdoor krijgen ook de mensen die het geld echt hard nodig hebben een slechte naam. Ik zou ook graag iemand melden voor uitkeringsfraude, maar ja, dat is mijn schoonmoeder, dus dat doe ik toch maar niet, gaat een beetje te ver he.
kan me echt wel indenken dat je met een bijstandsuitkering op een bepaalde manier probeert bij te verdienen, met de nadruk op bijverdienen. is het zo dat je je uitkering niet nodig hebt is het een ander verhaal maar dan nog, heb ik een nog grotere hekel aan hen die de klokken laten luiden, ik wil niet eens hebben dat mijn eigen kind de ander verraad en dan maakt het me (bijna) niet eens uit met wat, ik wil het gewoon niet hebben. en zoals ik het van hun walgelijk vind als ze de ander proberen te verraden met (kinderlijke) dingen vind ik dat met volwassenen net zo maar dan nog een stuk erger, laat de ander lekker, slaap jij er minder om, eet jij er een stukje brood minder om, moet jij er dingen voor laten? 3x nee, nou dan, lekker laten gaan.
Nou ja misschien slaap je er niet minder om, eet je er niet minder om en moet ik er niets voor laten. Maar het kost de samenleving geld dat voor andere nuttige doeleinden gebruikt kan worden.
Nou geloof me, deze persoon verdient meer zwart dan dat ie aan uitkering krijgt. Als het gewoon een klein beetje bijverdienen is...prima, zolang het maar gemeld wordt bij de gemeente. Met deze persoon heb ik totaal geen medelijden!
Ik vind ook dat er meer klokkenluiders zouden moeten zijn als het gaat om bijstandsfraude. Het gaat om geld dat wij werkende mensen betalen! Kijk een beetje zwart bijverdienen neem ik niemand kwalijk, maar sommigen maken het wel heel bont! En ik vind dat je zo iemand best zou mogen aangeven!
Meld misdaad anoniem? Nee, ik denk de gemeente hoor, waar de uitkeringtrekker bij zit. Kunnen ze gelijk voor controle langs.
Ik vind het ook heel goed dat dit gemeld wordt! Wij betalen met zn allen die bijstand hoor! Als iemand al goed in zn eigen onderhoud kan voorzien zie ik dat geld liever ergens anders heen gaan..
@ mamatje 24, jij hebt liever dat iedereen zijn mond houd? We betalen met z'n allen wel mee aan mensen die een bijstandsuitkering hebben. Als iemand het hard nodig heeft ok ,maar als iemand flink er zwart bij gaat verdienen ben ik blij dat er een klokkenluider is. Ik werk me verdorie het klaplazerus elke week en een ander mag lekker zwart bijverdienen.
nou ja dan nog, wat is een uitkering, op de top 1000 euro pff boeien, laat die mensen lekker. en de redenaties van deze mensen kosten de samenleving geld, en daar betaal ik belasting voor, ja inderdaad o.a. voor dit soort mensen betaal je belasting, maar je betaalt voor zoveel meer dingen belasting als ik me daar druk om moet maken, mijn man alleen al betaalt per jaar zoveel belasting daar kan als ik het goed gezien heb een gezin een heel jaar van leven, nou lekker belangrijk zeg.
nou ik kan me er wel aan irriteren eerlijk gezegd.. wij kennen ook een gezin.. 2 jonge mensen met 3 kids.. beide afgekeurd en uitkering maar ondertussen werkt hij wel fulltime zwart bij en zover ik kan ontdekken is er ook weinig met haar aan de hand. maar goed daar kan ik dan verder niet over oordelen...
ik kan me er niet aan irriteren hoor, het boeit me niet verder. ik houd me lekker mijn mezelf en mijn gezin bezig, wat een ander doet moet diegene zelf weten, verdienen ze op die manier een goed centje bij (wat je wel nodig hebt tegenwoordig) moeten ze dat zelf weten.