Op ons eerste kindje hebben we ruim 2 jaar moeten wachten. Ik ben heel benieuwd als jullie ook zo lang hebben gewacht op het eerste kindje of dit bij het tweede kindje ook zo was. Liefs,
Bij me zoontje ruim 3 jaar via ivf zwanger geworden en nu na 9 maanden spontaan nog al een verschil dus bij mij
2 jaar mmm bij de eerste en bij nummer 2 meteen begonnen met spuiten en 1,5 jaar mmm. maar de 2e keer vond ik wel zwaarder dan de eerste keer.
Bij de eerste was het in ronde 6 raken en nu met de tweede waren we nog niet eens begonnen met ronde 1 , heel snel dus...
Bij de eerste 15 maanden en bij de tweede en derde meteen raak. Bij de eerste had ik de pil gebruikt en bij de tweede en derde mirena spiraal.
Wij hebben 4 jaar op onze dochter moeten wachten. Uiteindelijk zijn we zwanger geraakt doormiddel van IUI. Het lag daarbij trouwens geheel aan de kwaliteit van mijn man zijn zaad. Nu ben ik opnieuw zwanger en wel zomaar helemaal spontaan!!!! We hebben na de bevalling niets aan anticonceptie gedaan (nou ja we hebben tot 3 maanden na de bevalling geen seks gehad) en na 1 jaar en drie maanden bleek ik zomaar zwanger te zijn. Ik gaf toen ook nog borstvoeding. Maar onze gyn. had al gezegd: in sommige gevallen moet je lichaam het kunstje even kennen en dan gaat het ineens wel spontaan.
Een nichtje van me heeft 2 jaar gewacht op de eerste (uiteindelijk via de mmm zwanger geraakt), bij de tweede waarschuwden ze familie al dat ze er niet te veel over moesten vragen, want ze waren bang dat het weer zo lang zou gaan duren... maar zonder mmm direct zwanger! Gyn zei idd ook dat de eerste zwangerschap waarschijnlijk het lichaam even 'het kunstje' had geleerd en dat het lichaam het nu zelf kon. Maar zo werkt het natuurlijk niet altijd, helaas.
wij hebben ook 4 jaar moeten wachten op onze dochter we zijn er eigelijk nooit mee naar het ziekenhuis geweest we dachten als het ons gegunt is dan komt het vanzelf wel.. toen ze geboren was heb ik een spiraaltje laten plaatsen ivm keizersnede dus we mochten niet snel zwanger worden.. ik kon niet tegen het spiraaltje dus laten verwijderen.. we lette wel op wat we deden en op welk moment natuurlijk maar na 8 of 9 maanden na de geboorte van me dochter toch maar besloten om er weer voor te gaan want jah we wisten niet hoe lang dit zou gaan duren.. en meteen 1e ronde raak we zijn dol gelukkig en verwachten in februarie ons 2e kindje
Ts vraagt hoelang de 2e duurde, als je bij de 1e lang heb gewacht...volgens mij is het dan een beetje vreemd dat er dan meiden reageren met ronde 1 of ronde 6 voor het 1e kindje... Want dan heb je bij je eerste toch niet lang hoeven te wachten! Hier hebben we 2 jaar over onze zoon gedaan. Uiteindelijk zwanger geraakt bij de 3e ICSI. Nu zwanger na de 1e cryoterugplaatsing (embryo in de vriezer) die we nog hadden uit de poging van mijn zoon!dus eigenlijk was dit voor ons ronde 1! (maar dan wel met hulp!)
Hier hebben we met de hele mmm enz 4,5 jaar op ons zoontje gewacht. Uiteindelijk toen we bezig waren met behandelingen ben ik 2 keer van de 3 direct zwanger geraakt. Nu "al" 2 mislukte pogingen in de MMM.
Bedankt meiden. Bij sommige verhalen word ik blij, bij andere weer minder. We gaan het binnenkort maar gewoon weer proberen. Ik ben alleen wel weer begonnen met de pil, nadat ik na 3 week na de bevalling ongi was geworden...werkt dat in mijn nadeel?
Joosie wat spannend!! Alhoewel we nog niet zolang bezig zijn vind ik het wel best zwaar. De hoop gewoon dat het ook nu snel raak zou zijn en dat nu gewoon niet zo is. Maakt heel erg onzeker
ik raakte naar 1,5 jaar zwanger van mijn dochtertje en nu zijn we 11 maanden bezig voor een brusje, maar tot nu toe nog niets, ik hoop toch wel dat het snel raak zal zijn
Wij hebben ook iets meer dan 2 jaar op onze 1e moeten wachten. We stonden op het punt om een afspraak te gaan maken bij de huisarts om uit te zoeken wat de oorzaak zou kunnen zijn. Toen voor het eerst ovulatietestjes gebruikt en hup we waren zwanger. Nu vóór deze zw.schap hebben we 2x een mk gehad. Wel direct in ronde 1 zwanger geraakt. Deze zwangerschap ook direct ronde 1 zwanger. Een vriendin van mij was juist van hun 1e direct zwanger en nu van hun 2e duurde het juist 1,5 jaar. Net andersom dus. Ik weet niet of het uitmaakt nu je weer aan de pil bent voor je volgende poging als je gaat stoppen. Heel veel succes!! Grtjs, Aleida
op 1 en 2 niet lang moeten wachten meteen raak maar op nr 3 25mnd gewacht uiteindelijk door gebruik van clomid zwanger geraakt.